Ga naar inhoud


Tuner defect?


hanskedrie

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb een Vu+ duo 2 met daarop Open Pli. Hierop zijn drie kabels aangesloten (tuner A, B en C). De Vu+ duo2 beschikt over twee verwisselbare dual tuners

Nu merkte ik afgelopen week dat ik niks meer kon kijken toen er twee opnames liepen (normaal gezien moest ik nog via de derde tuner kunnen kijken). Het probleem zit in tuner C.

 

Ik heb alle drie de kabels afzonderlijk aangesloten op tuner A en dan werken ze alledrie, dus daar kan het probleem niet zitten.

Als ik de signaalzoeker gebruik krijg ik op alledrie de tuners een signaal op alle sat posities. Echter als ik hem dan laat zoeken kan ik alleen via tuner A en tuner B kanalen vinden. 

 

Wil dit zeggen dat de tuner defect is (of is er een manier om te controleren of hij defect is)? Ik heb de kabel ook op tuner D aangesloten, maar die werkt ook niet.

Ik heb de ontvanger ook open gemaakt, in bijlage nog twee foto's van de tuner. Aan de ene kant is wel een lichte bruine vlek te zien, maar er lijkt niks kapot te zijn.

 

Hopelijk kan iemand me helpen, want ik wil eerst zekerheid hebben alvorens een nieuwe tuner te gaan kopen.

 

Alvast bedankt!

 

 

 

 

IMG_20180311_104323_HDR.jpg

IMG_20180311_104341_HDR.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je hem toch al uit de DUO2 hebt, plaats hem eens in het eerste andere tunerslot

dus tuner insteekslot wisselen

dan pas coax aansluiten en herstart de receiver

indien hetzelfde geconstateerd word mbt zenders zoeken, manuele scan, dan is die stuk

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch, bedankt voor je antwoord.

Ik heb zojuist de tuners omgewisseld en getest. Het probleem is hetzelfde, dus wederom tuner C welke niet werkt en A en B  wel. 

Enkel een signaal bij tuner C maar zenders zoeken lukt niet.  Zou  dit dan een probleem in de ontvanger zijn waar de tuner er in geklikt wordt of zou dit ook iets met instellingen te maken kunnen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je getest hebt met die tuner op verschillende satelliet posities, kan ik me niet voorstellen dat het een instelling is

MAAR, plaats eens een screenshot met het webinterface gemaakt van de tuner instelling / configuratie als toevoeging aan je antwoord

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb je ook de zelfde coax gebruikt van tunerA... 1?...die werkte toch 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei smetje limb.BE:

en heb je ook de zelfde coax gebruikt van tunerA... 1?...die werkte toch 

De kabels heb ik op dezelfde plaats aangesloten  als ze zaten (dus de A was terug op de A plaats aangesloten enz). Maar de kabels had ik al uitgesloten door ze ook allemaal één voor één te testen.

 

@Tonskidutch

In bijlage een screenshot van de tuner conficonfiguratie (hopelijk hetgeen je bedoelde).

 

1_0_19_5221_C99_3_EB0000_0_0_0 (2).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat anders je ontvanger eens zelf de tuner instellingen zoeken 4.jpg.206b6e49f4b27e5b59472be50ceeaccc.jpg

 

 

 

 

aangepast door smetje limb.BE
genoeg info

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei hanskedrie:

In bijlage een screenshot van de tuner conficonfiguratie (hopelijk hetgeen je bedoelde).

neen, dat toont enkel 4 tuners en niets van de configuratie

eerder zo als Smetje het qua diseqc laat zien zodat we weten per poort wat gekozen is

  • Bedankt 1

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei hanskedrie:

 

 

dit is een screenshot van de astra 1 positie. 

1_0_19_5208_812_2_11A0000_0_0_0.jpg

ITV HD is wel een zender die op Astra2  28°E zit. Op de screenshot staat er Ka Band ipv Ku Band Astra 19,2°E vermeldt.

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je ITV HD ziet is geen probleem dat zal wel de zender zijn geweest waarop hij stond toen hij naar deze instellingen ging.

Het probleem is inderdaad de KA band dat hoort KU band te zijn.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei hanskedrie:

heb zowel voor de KA als de KU band deze instelling. Ik neem aan dat dit geen kwaad kan?

Je dient ku in te stellen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...