Ga naar inhoud


Keuzes keuzes, aankoop advies VU+


G. de Keijzer

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Terug van weggeweest in sat-land. Wil met de aanschaf van een nieuwe HD (4K) TV het signaal van KPN toch een beetje gaan pimpen.

Oftewel, vervangen, door schotel. Dat heb ik 5 jaar geleden voor het laatst gehad, en dat beviel eigenlijk prima.

 

Nu merk ik dat er in de afgelopen 5 jaar veel is veranderd. Meer spelers op de markt en betere technieken. Zelfs een nieuwe aanbieder.

Nu heb ik voor thuis een aantal wensen:

- Opnemen

- Opnemen en kijken tegelijk

- Minimaal 3 personen tegelijk kijken naar verschillende kanalen

- Meerdere (netwerk) spelers mogelijk (Zoiels als de ip-boxen van GigaBlue)

- Streamen op tablet of laptop

- Ondersteuning voor Inverto Unicable Multiswitch (1 kabel naar mijn schotel) voor FBC

 

Nu kwam ik terecht op de VU+ Ultimo 4K. Prijskaartje, maar lijkt me een geweldige machine.

Echter kan ik niet echt een vergelijking maken met de goedkopere modellen ten aanzien van mijn wensen.

Wat ik zo zie is dat alle VU+ modellen wel kunnen afspelen via een APP.

Voor mijn andere wensen doe ik een beroep op jullie.

Wat ik eigenlijk wil is kijken of de Ultimo 4K niet TE is voor onze (thuis) situatie. 2 van de 3 kinderen wonen al bijna niet meer thuis bijvoorbeeld.

En ik moet 1 kabel naar achterin de tuin voor de schotel. Die discussie loopt al in het LNB/Switch topic hier op Sat4all.

 

Thanx.

 

Gerwin

 

 

 

aangepast door G. de Keijzer
Gigablue referentie toegevoegd

Gr. Gerwin

 

GSM..... Geen Snoer Meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei G. de Keijzer:

Wat ik zo zie is dat alle VU+ modellen wel kunnen afspelen via een APP.

als je iets meer informatie had gelezen over de enigma2 receivers, een VU Plus of Dreambox of Gitaarblue, dan kun je ontdekken dat je via ethernet / LAN gigabit streams kunt oproepen van de hoofd receiver

maar, je wordt door de TV provider (ziggo/UPC of Canal Digitaal en Joyne beperkt in de gelijktijdige PID's die je per kaart en/of CI+ mag zien

per kaart 2

per CI+ 1 ( daisy chain )

dus daarmee is je hele verdeelplan naar de klote

aangepast door Tonskidutch
tv-provider toegevoegd

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Tonskidutch:

als je iets meer informatie had gelezen over de enigma2 receivers, een VU Plus of Dreambox of Gitaarblue, dan kun je ontdekken dat je via ethernet / LAN gigabit streams kunt oproepen van de hoofd receiver

maar, je wordt door de TV provider (ziggo/UPC of Canal Digitaal beperkt in de gelijktijdige PID's die je per kaart en/of CI+ mag zien

per kaart 2

per CI+ 1

dus daarmee is je hele verdeelplan naar de klote

Ondertussen begrepen dat Gigablue idd iets cardsharing doet en daarmee dit dus mogelijk maakt. Ook niet zaligmakend.

Maar goed.

Ik zie dat CanalDigitaal ook gewoon via een APP TV aanbied. Da's afdoende voor mn zoon en eventueel op een tablet op een slaapkamer.

En dan alleen in de woonkamer voor de 'grote' tv. Anders later uitbreiden met extra kaart in 2e ontvanger.

 

Dank zover

 

Gr. Gerwin

 

GSM..... Geen Snoer Meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook met cardsharing blijft de beperking bestaan van die twee PID's, daarmee is er dus maar een in de familie / huishouden die op die kaart kan kijken naast de server (je hoofdreceiver) voor de share

ergo allemaal veel poeha

en dat canal digitaal een APP aanbiedt die je per internet en dus pC met html5 mag bekijken is je uitkomst

 

heel anders wordt het als je veel opneemt en terugkijkt tijdverschoven

want dan is de Ultimo 4K met gecodeerd opnemen de uitkomst

 

p.s. dat van die schotel en fcb  :) FBC-tuners is hopelijk duidelijk dat kan perfect op een kabel naar binnen

p.s.v. tweede kaarten krijgt men alleen met heel heel veel geluk en dan nog is die tweede kaart een abonnement pakket lager

aangepast door Tonskidutch
tweede toevoeging omtrend de tweede kaart

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik goede ervaring met meerdere VU+ ontvangers, sinds enige tijd ben ik een zeer tevreden gebruiker van een Ultimo 4K. Ik deel de smartcard met een Solo 2 op de slaapkamer, waar ik tevens de beschikking heb over de alle functies van de harddisk in de Ultimo, zoals kijken, opnemen en timeshiften. Streamen naar laptop, tablet en smartphone gaat ook prima.

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei G. de Keijzer:

Gedecodeerd hoop ik dan? 

beide is mogelijk met de VU+ waarmee je desbetreffende SID beperking kunt opheffen

daar de gecodeerde opnames in standby automatisch worden gedecodeerd

met CI+ wel te verstaan,

 

met kaart gebruik je gewoon de softcam oscam

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik ben voorzichtig aan het oriënteren voor een nieuwe ontvanger. Ik heb het niet zo gevolgd de laatste jaren, maar ik lees dat veel forumleden tegenwoordig een VU+ hebben. 

 

Ik ben op zoek naar een UHD(-4K)-ontvanger die DVB-S2X ondersteunt en dan ernaast nog met een tweede tuner met DVB-T2 H.265. Ik heb geen behoefte aan opname-mogelijkheden.  Ik wil de ontvanger gebruiken voor FTA via de satelliet en straks de NPO via DVB-T2.  

 

Bestaat zo'n ontvanger al? 

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik dit overzicht begrijp, zou alleen de VU+ DUO 4K in aanmerking komen.

Die komt later dit jaar op de markt, lees ik net in een ander (recent door jou) geopend topic.   

 

Heeft iemand een idee wanneer deze ontvanger in de winkels komt?

 

En nog een andere vraag, is er iemand die met een VU+ (Solo, Ultimo of Zero) ontvanger naar de Duitse DVB-T2 (H.265) zenders kijkt?  

Het zou fijn zijn als iemand de ontvangst van deze DVB-T2 zenders even wil bevestigen. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

de leverdatum is zoals elke aankondiging op de ANGA eerst rondom sinterklaas / kerstmis

 

je kunt enkel met de Uno4K se de Ultimo4K en de Zero4K kijken als in dat apparaat de nieuwe dvb-c/t/T2 tuner steekt

spreekt voor zich de DUO4 K ook

dat is bij de laatste als goedkoopste telg dus de leukste optie ten opzichte van al die prijskaartjes

let wel ook alleen met de nieuwste images en geupdate drivers

 

aangepast door Tonskidutch
verduidelijking

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...