Ga naar inhoud


FCC op de Vu+ Ultimo 4k


Hoogie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

 

Ik heb sinds kort een Vu+ Ultimo 4k met daarop OpenPli 6.1. en ik kijk via Ziggo (DVB-C) met een FBC tuner in mijn Ultimo.

 

Op zich werkt het prima, maar ik zou graag FCC willen gebruiken (Fast Channel Change), daarbij wordt een volgend (en/of vorig) kanaal alvast vrijgeschakeld op een extra tuner zodat je snel kunt zappen.

 

Nu gaat OpenPli FCC niet ondersteunen (voorlopig niet in elk geval), dus ik moet op zoek naar een ander image.

 

Kunnen jullie mij een advies geven over welk image ik het beste kan gaan gebruiken?

 

Ervaringen met FCC? Ik begrijp dat op satelliet de smartcards wat meer beperkingen hebben, maar de ziggo smartcard (irdeto) zou alle kanalen (8 stuks in een FBC tuner) moeten kunnen vrijschakelen. Nu wil ik enkel het kanaal voor en achter het huidige kanaal vrijschakelen, dus meer dan 3 of 4 kanalen simultaan zal het niet worden.

 

Graag jullie reacties.

 

Hoogie

Link naar reactie
Delen op andere sites


De image van Vti ondersteund FCC  werkt voortreffelijk met een fbc tuner. 

Hierin Kun je aangeven zowel hoeveel zenders men voor en na de gekeken zender beschikbaar moet zijn. 

 

aangepast door HJS

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alleen ervaring met VTi en daar werkt het prima voor DVB-C met Ziggo Irdeto.

Voor de sat is het zeer onverstandig omdat de CDS kaart in no time in strafmodus schiet door de vele ECM's

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok en wat houdt die stafmodus in? Moet je hem dan weer aanmelden om te activeren? Of schakelt hij terug in aantal kanalen dat simultaan gedecodeerd kan worden?

Ik had gelezen dat de CDS kaarten 4 kanalen simultaan kunnen vrijschakelen. Klotp dat? Lijkt me veel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

straf op het met meerdere kijkdozen en-of tuners kijken middels 1 kaart

 

vandaar dat het prettig is ook gecodeerd te kunnen opnemen en naderhand die gecodeerde opnames in standby modus definitief te decoderen mits je een CI+ gebruikt

aangepast door Tonskidutch
aanvullend

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
36 minuten geleden zei Hoogie:

Ik had gelezen dat de CDS kaarten 4 kanalen simultaan kunnen vrijschakelen.

In het gunstigste geval.

 

Sommige zenders tellen dubbel en dan is het maximum 2 zenders.

Wanneer je dan iets te fanatiek zapt kan de kaart n de strafmode gaan en gaat het beeld tijdelijk op zwart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van het weekend VTI geïnstalleerd om FCC eens aan de tand te voelen.. Wauw! Dat werkt erg super snel. Zaptijden zoals op mijn oude Philips analoge TV herleven!

 

Black Hole 3 doet ook FCC, maar ik kreeg oscam daarop niet lekker aan de gang, bij VTI was dat in een keer klaar :)

 

FCC is toch echt een aanrader hoor.. Voor satelliet met smartcard misschien wat minder, maar FTA kanalen moet wel goed gaan op de satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...