Ga naar inhoud


CI+ module + Irdeto smartcard (Gele Ziggo smartcard) in Mut@nt HD2400.


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

Als je toch naar Digitürk overgaat waarom dan dat gezever over Ziggo?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Sterker nog, dat hoort helemaal niet thuis in het Ziggo forum gedeelte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mimisiku:

Als je toch naar Digitürk overgaat waarom dan dat gezever over Ziggo?

Hoezo waarom dat gezever? Ik heb een ziggo smartcard ik heb ook een ci+ Module van ziggo en ik heb een ci reader in mijn decoder waarom zal ik dan niet proberen om het werkend te krijgen om toch de zenders te kunnen zien waar ik ook voor betaal? terwijl ik in het verleden in het zelfde box het wel aan praat heb kunnen krijgen!! Wat is dat nou voor een reactie? Dus jij gaat voor iets betalen dat je niet eens gaat gebruiken???  dat is wat je nou zegt mij!  Waarom zal ik iets op een iligale manier moeten kijken als ik het op een eerlijke manier op een legale manier kan bekijken? Ik weet ook wel een manier om via omweg naar alle zenders te kijken zelfs voor zenders waar ik niet voor betaal maar dat wil ik niet! En trouwens ik heb maar een heel simpel vraag gesteld en dat was hoe ik deze smartcard en/of deze module aan het praat kreeg en hoe ik het moet instellen! Meer niet! Willen jullie mij helpen of gaan jullie door met cometaar geven?? En trouwens het zal mij een rot zorg wezen welke kleur het die ziggo kaart is mij gaat het om dat ik het werkend krijg!! 

Dat digiturk geval had ik ook niet bij te hoeven schrijven maar ik dacht als ik de module van Ziggo aan de praat zal krijgen ik misschien ook de module van digiturk  aan de praat konde krijgen en konde ik mischien met mijn box ook naar digiturk betaal zenders kijken zonder een extra decoder te hebben. Is gewoon makkelijk alles bedienen vanuit 1 aparaat lekker makkelijk! Klaar! 

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei RickBrouwer:

! Willen jullie mij helpen of gaan jullie door met cometaar geven??

wat wil je horen of lezen

dat je een verkeerde configuratie gebruikt voor die oranje irdeto Ziggo kaart?

of toon je ons die bestanden nog eens een keer

indien niet ben je niet te helpen

ciao ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt een beetje door de verwarrende vraagstelling die je gebruikt. Daardoor komt het voor de lezer (ik) verwarrend over.. Uiteraard heb je het volste recht om je geabonneerde kanalen te bekijken.. Met je gele Ziggo kaart die eigenlijk oranje is kun je uiteraard zonder CI module de kaart in je Mut@nt 2400HD gebruiken. Hetzij met CCcam (inclusief CAMKEY en CAMDATA), hetzij met OScam (inclusief BOXKEY en RSAKEY). Allemaal via internet prima te vinden...

Sterker nog: ik had hier een Ziggo kaart in mijn DM8000 met OScam draaiend

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn oscam bestanden zijn na wat gepiegel uiteindelijk zichtbaar, en is in het  folder usr/keys te vinden, en ook is oscam via webif te bereiken door poort 8000 te gebruiken. (uiteindelijk) En Ik had nog de CI+ Module in de Module Reader met de smartcard erin, na wat klooien in de instellingen  is het mij gelukt om RTL 7 HD te openen.  (jullie geloven mij mischien niet maar deze bestanden waren niet aanwezig in mijn box maar uiteindelijk zijn ze nu zichtbaar) zal ik van softcam ook sturen ??

 

Als iemand het even wilt aanpassen maken jullie mij heel blij.

 

 

oscam.server  oscam.conf  oscam.user

 

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me opviel:

In oscam.user staat uniq = 3, dus je dvbapi user mag maar één verbinding maken, deze weggehaald (= 0).
    De betatunnel is ook niet nodig (is voor een Sky DE kaart).

In oscam.server stond helemaal niks voor Ziggo. Uitgaande dat je een 0604 kaart hebt, heb ik de juiste programmering bijgevoegd in de bijlage.

oscam.user

oscam.server

  • Bedankt 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Alex1970:

Wat me opviel:

In oscam.user staat uniq = 3, dus je dvbapi user mag maar één verbinding maken, deze weggehaald (= 0).
    De betatunnel is ook niet nodig (is voor een Sky DE kaart).

In oscam.server stond helemaal niks voor Ziggo. Uitgaande dat je een 0604 kaart hebt, heb ik de juiste programmering bijgevoegd in de bijlage.

oscam.user

oscam.server

Ja ik heb in het verleden wel eens geprobeerd alle nodige gegevens het zelf in te voegen met onder andere notepad op pc maar deed wat verkeerd en na het terug sturen en rebooten van mijn decoder had ik een crashende en constant herstartende decoder waardoor ik geen andere keuze had dan een kale herinstallatie van de image te doen en sinds dien kom ik er niet graag aan dit soort instellingen! Heb je oscam.conf ook aangepast dan? Erg bedankt Alex! Ik kan de bestanden terug kopieren decoder opnieuw opstarten en de zenders waar ik een abonnement op heb zijn open nu??

 

==

Mijn tante heeft een CI+ compatibele  Module Reader in haar TV en voordat ik de bestanden ging opsturen, heb ik de CI+ Module met de smartkaart in de Reader gestoken om te kijken of de module en/of smartkaart goed werkte. Alle betaal-zenders in de TV standaard Abo, ging gewoon open. Het kan zijn dat je daarvoor in oscam.user ziet dat er 3 verbindingen zijn.. Of heeft dat niks mee te maken?

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei RickBrouwer:

Ja ik heb in het verleden wel eens geprobeerd alle nodige gegevens het zelf in te voegen met onder andere notepad op pc maar deed wat verkeerd en na het terug sturen en rebooten van mijn decoder had ik een crashende en constant herstartende decoder waardoor ik geen andere keuze had dan een kale herinstallatie van de image te doen en sinds dien kom ik er niet graag aan dit soort instellingen! Heb je oscam.conf ook aangepast dan? Erg bedankt Alex! Ik kan de bestanden terug kopieren decoder opnieuw opstarten en de zenders waar ik een abonnement op heb zijn open nu??

 

==

Mijn tante heeft een CI+ compatibele  Module Reader in haar TV en voordat ik de bestanden ging opsturen, heb ik de CI+ Module met de smartkaart in de Reader gestoken om te kijken of de module en/of smartkaart goed werkte. Alle betaal-zenders in de TV standaard Abo, ging gewoon open. Het kan zijn dat je daarvoor in oscam.user ziet dat er 3 verbindingen zijn.. Of heeft dat niks mee te maken?

Als je bang bent om foute gegevens via het bewerken van deze bestanden terug te schrijven, dan kan je het beste het programmeren van OScam beperken tot de webinterface.
Ga in een browser naar <IP-adres_Mut@nt>:8000 en doe dan daar de wijzigingen. Vul je iets verkeerds in wordt dat teruggezet naar de default waarde en zal er dus nooit wat crashen.
Overigens raad ik aan om Notepad++ te gebruiken en niet de standaard Notepad van Windows.

 

Je oscam.conf was wel goed dacht ik. Eerst dit maar eens proberen.
De oscam.server en oscam.user kan je zo terugschrijven en daarmee de oude vervangen.

Kijk dan ook even als het niet werkt of het werkt als je de kaart in de andere cardreader in de box doet en ev. chip naar boven of onder.

Kaart dus niet in een CI-module, direct in de Mut@nt zijn kaartlezer. Eén van de geel omcirkelde dus:

image.png.0ad5b47655ce58f1255edd656f4fff8d.png


De CI+ komt later voor Digitürk. (Is er eigenlijk wel een CI+ module voor Digitürk? Op hun website zie ik alleen hun eigen ontvangers.)
Ik ga er vanuit dat je dus DVB-C en DVB-S2 tuners in de Mut@nt hebt, dan kan je dus Ziggo en Digitürk combineren.
Maar dat wordt de volgende stap zodra je de CI-module (en kaart?) van Digitürk hebt.

 

oscam.user heeft niks met een CI-module te maken. Uniq=3 betekend overigens niet dat er drie verbindingen zijn, het betekend dat er maar één verbinding toegestaan is.
Met de instelling uniq=0 (wat de default is en daarom staat die niet in oscam.user) zet je die beperking uit.
Om exact te zijn, hieronder de uitleg van Streamboard:

uniq

HakenGruen.png parameter is optional

Example:

uniq = 0  # disabled, default
uniq = 1  # only one connection per user is allowed
uniq = 2  # set user to fake if source ip is different
            (e.g. for newcamd clients with different CAIDs and ports)
uniq = 3  # only one connection per user, but only the last login will survive (old mpcs behavior)
uniq = 4  # set user only to fake if source ip is different, but only the last login will survive

Default:

uniq = 0
aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex, dank je wel voor het aanpassen alleen ik krijg de zenders nog steeds niet open... heb bestanden terug gezet en de kaart in elke manier al geprobeerd in elke smartcard gleuf maar de betaal zenders blijven nog steeds dicht.. heb zowel ccCam als Oscam steeds geselecteerd en terug gezapt naar een fta zender en dan weer naar de gecordeerde zenders wat ik mag kijken maar ik krijg de zenders niet open......

 

 

Dat digiturk geval dat is opdit moment nog toekomstmuziek, dat komt wel ooit. Bedankt voor je tips anyway..

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou nog kunnen dat je geen 0604 kaart van Ziggo hebt.

Dit is te zien in de zg. entitlements van je kaart.

Ga hiervoor naar de webinterface van OScam.

Klik bovenin op Readers:

image.png.e9dec0ab8724cc1ac58d472ff27214c2.png

 

Klik in dat scherm achter de reader waar je kaart in zit (dus misschien ook meerdere keren proberen tot je de kaart in de juiste kaartlezer en niet op zijn kop hebt) op de 'i':
image.png.94ce103dd632b238bd6d12b2bf8aaa66.png

 

Wat daar belangrijk is, is wat er staat in de kolom Caid.
Wat er staat bij ID, Expire Date en Provid is ook belangrijk voor verdere configuratie. Provid is uniek, hou die dus voor jezelf. Dus ook geen screenshot delen.

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Alex,

ik zie bij caid 0606 staan .

 

      0000000000000384  2015-12-27 2016-07-14  
      000000000000000B   2015-12-27 2016-07-14  
      0000000000007FFD   2015-12-27 2016-01-06  
      000000000000FFE0   2015-12-27 2016-01-26  
      000000000000FFD8   2015-12-27 2016-07-14  

 

En dit zie ik bij ID, Start Date en bij de Expire Date staan.


         
               
               
               
       
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, een 0606 kaart dus (geen 0604).

En je weet dus nu waar en hoe je kaart in de ontvanger moet.

 

Ten eerste is je kaart verlopen, zie expire date daar staat een datum van 2016!
Weet je zeker dat deze kaart (recentelijk) heeft gewerkt in een CI-module?
Probeer hem anders nog eens in die module bij je tante en als de kaart niet werkt (na een tijdje wachten), probeer de kaart te heractiveren in Mijn Ziggo of bellen naar Ziggo.

 

Hoe dan ook, als de kaart elders wel werkt:

Vervang je oscam.server eens met bijgevoegd bestand en herstart OScam (of de hele box).

 

Heb je dan nog geen beeld, ga dan in de webinterface eens naar de Ziggo reader en probeer combinatie van de opties 'Force Irdeto' en 'Needs EMM before descramble':

image.png.6a34aa2d5f511701083bd968ff9e22d1.png

 

Dus één of beide aan of allebei uit.

Ik ben benieuwd wat wel en niet werkt.

 

oscam.server

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Alex, de kaart werkt gewoon met de module in de tv, zoals het hoort,

Ondanks die datum 😉

Zenders openen binnen paar seconden gewoon zoals voorheen..

 

die andere tips ga ik proberen.

Ook heb ik een plugin gevonden genaamd CI+ helper. zal dit werken denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat de kaart werkt, dat de datum verkeerd staat is hooguit vreemd maar zal liggen aan OScam die een verkeerde berekening maakt. Wordt hopelijk in een latere versie verholpen. Welke versie gebruik je eigenlijk (staat o.a. onderin in de webinterface).

 

De CI+ helper heeft geen zin want je gebruikt OScam en geen CI+.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...