Ga naar inhoud


Flashen Zero 4k wil maar niet lukken


Bill59

Aanbevolen berichten

Beste mede Vuplussers,

 

ben al een tijdje bezig om Openpli op mijn nieuwe Zero 4k te zetten, echter het wil maar niet lukken. Vuplus map op Fat32 usb stick gezet enz. Maar wil niet beginnen te flashen. Nu ben ik zover dat lampje wel feller en lichter wordt maar hij blijft maar doorgaan. Hij blijkt helemaal niets naar het flash geheugen te schrijven en staat nog steeds de originele Vuplus firmware erop.

wat doe ik verkeerd. Wat kan ik nog doen om het flashen wel te laten lukken?

Alvast bedankt voor jullie advies.

 

groet Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een andere usb stick lukt soms wel.

En hier ook nog gelezen, niet zo groot, zo klein mogelijk.

Ik veronderstel dat je de juiste pli gedownload hebt.

Ik kan voor mijn vu's ook geen willekeurige usb stick gebruiken.

Ik gebruik een van 8 Gb, maar mag kleiner.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zo klein mogelijke USB stick gebruiken. USB stick in FAT32 formatteren. Gedownloade bestand direct uitpakken op de USB stick (zo weet je zeker dat de correcte directory op de stick staat). USB stick via 'Uitwerpen' op de PC ontkoppelen. USB stick uit de PC nemen. VU+Zero 4K met de tuimelschakelaar uit zetten. USB stick in de VU+Zero 4K steken. VU+Zero 4K weer aanzetten. Het VU+ logo moet gaan knipperen (net of ie ademt). Na ca 5 minuten knippert het VU+ logo aan/uit. VU+Zero 4K uitzetten en USB stick uitnemen. VU+Zero 4K weer aanzetten. Na het bootlogo moet dan de Installatie assistent starten.

 

Als je in de buurt van Haarlem woont, mag je contact opnemen.

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En goed controleren dat er geen andere USB sticks/USB disks meer aangesloten zijn.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+Zero 4K heeft slechts 1 USB poort....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het mag een grote usb stick zijn als je er maar en kleine partitie van 256 Mb op maakt is het meestal voldoende.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe heb je het bestand op de usb stick gezet ?

zet anders een vb met foto enz

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik heb per ongeluk de stroom onderbroken tijdens het flashen van mijn VU+ zero 4k, daar kwam ik achter omdat hij er zo lang over deed. Nu probeer ik opnieuw te flashen en wordt het niet in werking gezet. De ontvanger blijft hangen in het Open ATV opstart scherm, de usb stick flikkert keer bij opstarten en dan blijft deze constant branden en er is geen USB stick atviteit, en het VU+ loge blinkt ook niet. Wie heeft oplossing voor mijn probleem?

 

Ik heb per ongeluk de stroom onderbroken tijdens het flashen van mijn VU+ zero 4k, daar kwam ik achter omdat hij er zo lang over deed. Nu probeer ik opnieuw te flashen en wordt het niet in werking gezet. De ontvanger blijft hangen in het Open ATV opstart scherm, de usb stick flikkert keer bij opstarten en dan blijft deze constant branden en er is geen USB stick atviteit, en het VU+ loge blinkt ook niet. Wie heeft oplossing voor mijn probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De officiële procedure volgen:

 

-Een kleine USB stick met 1 partitie nemen (ook geen verborgen partities)

-Formateren in FAT32 formaat

-De gewenste firmware in uitgepakt formaat! Op de stick zetten. Let op de juiste directory structuur!

-USB stick veilig verwijderen uit de PC

-VU+Zero4K volledig uitzetten. Stroom eraf dus

-USB stick in de VU+Zero4K steken (zonder andere USB apparatuur! Dus ook zonder de PVR-Kit (als je die hebt)

-VU+Zero4K weer aanzetten

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Op 2-6-2018 om 19:47, Mimisiku zei:

Een zo klein mogelijke USB stick gebruiken. USB stick in FAT32 formatteren. Gedownloade bestand direct uitpakken op de USB stick (zo weet je zeker dat de correcte directory op de stick staat). USB stick via 'Uitwerpen' op de PC ontkoppelen. USB stick uit de PC nemen. VU+Zero 4K met de tuimelschakelaar uit zetten. USB stick in de VU+Zero 4K steken. VU+Zero 4K weer aanzetten. Het VU+ logo moet gaan knipperen (net of ie ademt). Na ca 5 minuten knippert het VU+ logo aan/uit. VU+Zero 4K uitzetten en USB stick uitnemen. VU+Zero 4K weer aanzetten. Na het bootlogo moet dan de Installatie assistent starten.

 

Als je in de buurt van Haarlem woont, mag je contact opnemen.

Bedankt voor de uitleg, maar hoe weet ik dat vu+zero 4k klaar is met flashen 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm. Dat staat daar toch.

Je zegt daar ''Bedankt voor de uitleg'' Maar dan moet je die uitleg ook lezen he.🤔

Of ben ik verkeerd.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...