Ga naar inhoud


Technisat multitenne uitrichten


VeMar

Aanbevolen berichten

Dag iedereen, ik ben nieuw in de Sat wereld en heb net een 2dehands een satellietset gekocht bestaande uit een ClarckeTech 5000Hd en een Technisat Multytenne quatro(twin output). Ik wens deze te gebruiken op mijn appartement aan zee gezien de VRT de DVBT staakt per 1dec. Ik weet dat het een wat moeilijke antenne is maar ik zit wat beperkt in ruimte op de balkon en ook het "esthetische" speelt mee.

Ik krijg via mijn abo van TV Vlaanderen al aardig wat zenders eruit maar de 23.5 is toch af en toe wat tricky (valt soms weg bij huidige miezerig en bewolkt weer. 

Ik heb begrepen uit de forumdiscussies dat ik best de schotel in zijn geheel wat moet kantelen om een betere skew te krijgen van de kop. Via satlex heb ik al een paar waarden ingegeven maar ik krijg daar 2 skew waarden te zien nml -11.96 en -4.96 . Is deze laatste waarde dan de waarde waarop ik de schotel dien te kantelen ?

Met vriendelijke dank voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites


je zou de schotel zo kunnen zetten 

en hoeveel signaal heb je nu trouwens

 

IMG_20160829_161909.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel al voor de reactie.  Ben ik goed mee als ik uit de forumberichten hetvolgende afleid :

De LNB's in de Multytenne staan 6.5 ° "scheef".

In satlex calculator staat hetvolgende voor Koksijde :

Azimuth-hoek:
159.12° (True North)
 
Elevatiehoek:
29.49°
 
LNB-Tilt (Skew):
-12.93°
 
LNB-Tilt (Skew):
-5.93° (Astra 1KR/L/M/N => uitzonderingsgeval!)
 
Dien ik van de 1ste Skewwaarde nml -12.93 de 6.5 af te trekken zodat ik ongeveer 6.5 heb als schuinstand ?