Ga naar inhoud


Goede raad en Tips : Kopen nieuwe receiver


Sverige

Aanbevolen berichten

Het altijd maar "moeten" updaten is mij ook een doorn in het ook... en ik denk overigens ook dat het niet nodig is... werkt iets goed, is het vaak beter om er af te blijven.

Maar goed...  soms is het aan te bevelen, soms ook niet.

 

Over het testen en terugsturen...  ik ben eigenlijk niet iemand die dingen bestelt en dan weer terug stuurt. Dit zou echter een optie zijn om te kunnen testen... geef ik toe.

Maar.....  als je er andere software op zet, MAG je hem dan überhaupt weer terugsturen...  want volgens mij krijg je de standaard software er nooit meer op... en dan is hij niet meer in de basistoestand, en heb je volgens mij geen recht meer op retour.  Maar ik kan het fout hebben.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deels heb je het inderdaad fout want je kunt natuurlijk op elk gewenst moment de originele Firmware terugzetten en de ontvanger naar de fabriekstoestand herstellen.

Als jij de ontvanger netjes uit de verpakking haalt en zorgt dat de ontvanger weer precies zo inpakt dan gaat geen enkele dealer daarover moeilijk doen.

 

Wij weten dat jij wat 'ouderwets' bent maar misschien toch maar eens een beetje met de 21e eeuw meegaan...😉

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je zelf schrijft en ik ook, is voortdurend updaten niet nodig als Alles naar wens werkt.

Mijn ouders E2 ontvanger firmware nog nooit geupdate.

Wel settingslijst en oscam. Maar dat moet je erbij nemen, want in een module of gesloten bak, doet de provider dit voor je, de decodering aanpassen en soms zelfs de settings lijst, bij een provider bak.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger ook provider bakken gehad. Twin tuners bestonden niet. Zolang ik kon opnemen vond ik dat prima. Ik heb zelfs 2 Nokia 9500 gehad met officiële Canal Plus firmware.. Toen de beperkingeb kwamen zijn ze vervangen door een DM7000s. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even over de originele firmware...  moet ik daar dan eerst  op een bepaalde manier een backup van maken (zoals je eigenlijk bij de computer met Acronis doet), zodat ik die dan gewoon kan terugzetten als de receiver terug zou moeten?  Of kan je die net als de alternatieve software, ook downloaden en dan terugzetten met de usb stick?

 

En dan nog weer even terug naar de oorspronkelijk vraag... beter gezegd de goede raad.

 

Als we het over de Ultimo 4K hebben lees ik van mensen op een Duits forum dat die Ultimo blijkbaar een fout heeft, waardoor je de 2 CI+ sloten niet tegelijk zou kunnen gebruiken.

Men ervaart dit blijkbaar als een groot probleem, vooral als je die 2 sloten dus dwingend nodig hebt.

Ik weet uiteraard dat als je de kaartlezers icm softcam gebruikt, dat niet relevant is....  maar als het inderdaad zo is, heeft het geen zin om deze receiver te nemen, met de 2 ci+ sloten.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe is er dus geen probleem, zolang je beide modules niet tegelijk aanspreekt...

 

Die "nieuwe" nog niet beschikbare VU+, de Duo 4K heeft slechts 1 kaartenlezer las ik, wel 2 CI+ en geen analoge audio uitgang (Cinch), want ik nu nog nodig heb, om satellietradio via de versterker te luisteren...

De Solo 4K heeft slechts 1 ci+ wat waarschijnlijk wel genoeg is, al is 2 beter... Die solo 4K heeft geen HDMI IN...   de Ultimo 4K wel...

Ondanks de hoge prijs en het CI+ manko is hij nog steeds de beste VU+ denk ik.....

 

Een vraag over die HDMI IN poort.  Als je daar een apparaat aanhangt, dan kan je daarnaar kijken via je ultimo... maar kan je dat dan ook opnemen op de harddisk??  of kan dat toch niet, is het alleen kijken?  Dat interesseert me wel.

 

Ik moet ook nog eens bij Gigablue kijken, want die werd hier overigens ook al vermeld door een paar mensen....

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HDMI in is gelimiteerd en 720p als ik goed geïnformeerd ben. Tweede minpunt is dat er HDCP op werkt wat kopiëren van een extern apparaat nagenoeg onmogelijk maakt. Wel zijn er HDCP 'kraak' kastjes te koop die je er dan tussenzet. Op internet goed te vinden. Heb alleen positief resultaat gezien op de DM920. Ik bezit geen VU+ met een HDMI-in.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer zit er eigenlijk die HDCP op de HDMI? Van een blue-ray speler bijv.?

Niet van een andere receiver denk ik?

 

Edit: Ik lees dat het ook door Netflix gebruikt wordt. Kan dus eens mijn Chromecast op die HDMI in aansluiten om te testen of ik kan opnemen.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou interessant zijn om te weten, Alex.  Ik ben benieuwd of dat kan.

Of inderdaad een andere, eenvoudige receiver was eigenlijk waar ik aan dacht.

Maar de bron maakt eigenlijk niet uit, als er geen beveiliging op het signaal zit wat je in de HDMI in stopt.

Het is inderdaad gelimiteerd op 720p  maar dat is in principe prima...  normale TV is meestal ook 720p... (DE/AT/SE)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker, maar ik heb het dan over mijn Xtrend ET10000. Ik heb geen VU+ met HDMI in.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

opnemen per HDMI -in is al elders in een topic beschreven, men beweerde dat het kan, maar vraag me niet meer waar dat geschreven staat.

7 uur geleden zei Sverige:

en geen analoge audio uitgang (Cinch), want ik nu nog nodig heb, om satellietradio via de versterker te luisteren... 

via sp-dif kun je altijd een versterker voeden en dat met of zonder een converter indien je versterker geen sp-dif heeft

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...