Ga naar inhoud


Technisat multitenne uitrichten


VeMar

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei erwinnaar:

Is ondertussen de ontvangst van de Astra 3 zenders op een Multytenne hetzelfde als een tijd terug? Ik hoor er nog maar weinig over.

 

Wat bedoel je precies?

 

9 uur geleden zei erwinnaar:

Dan nog een specifiekere vraag voor kenners: is er niet eens een nieuwe schotel in aantocht of nieuwe type lnb's die 4 satellieten tegelijk kunnen pakken...?? 
Het is en blijft jammer dat er niet een iets grotere variant bestaat tussen een Multytenne en Skytenne in. 

 

Een lnb die 4 satellieten kan pakken bestaat er natuurlijk al geruime tijd maar dan gaat het om een lnb die de 9 - 13 - 19,2 - 23,5 oost.

Een schotel zoals de Multytenne waarbij de 4 lnb's in één kop zitten maar dan wat groter bestaat er niet.

Een Skytenne werkt met losse lnb's die al wel op de rail gepositioneerd zitten. Je zult dan wel een diseqc-switch moeten gebruiken en 4 korte kabeltjes. In principe kun je daarvoor heel veel schotels voor gebruiken waar je een rail op plaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

hopenlijk mag dit ik heb een vraag ik heb op dit moment een selfsat hd30 waar helaas water in is gelopen nu ben ik op zoek naar zo een technisat nu is mijn oog op deze gevallen 

Technisat Schotelantenne Astra 1 & 3 dit is voor mij voldoende maar men zegt dat de ontvangst van de 23.5 sat slecht is met deze schotel iemand hier ervaring mee hartelijk dank alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hier. Ik heb tot voor een paar jaar terug een multytenne gehad. Prima ding. Ik heb met shims een skew weten in te stellen. Maar het hield hier in Zoetermeer niet over: bij regen viel het beeld regelmatig weg. Ik geef je de overweging om een selfsat 52 te nemen als je maar 1 satelliet wil ontvangen en als een schotel geen gezicht is. Speelt dat laatste geen rol, dan heb ik met de maximum e85 goede ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij hoeven de letters niet zo groot te zijn. De normale lettergrootte is ook goed leesbaar.
Ik heb zelf ook al  meer dan 15 jaar een Multytenne. Vroeger toen alle zenders nog in QPSK werden uitgezonden, een uitstekende schotel maar nadat bijna alles over ging in 8PSK had hij veel minder regenreserve.
Bij lichte regen zijn de zenders van Canal Digitaal nog wel te ontvangen maar bij flinke regen niet meer maar dat zal bij een Selfsat HD30 ook wel zo zijn.
Het afstellen luistert erg nauw zeker als je alle 4 de satellieten goed wilt ontvangen. Ook een regenkapje is een must.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja sorry ging even mis met de letters ik bedoel eigenlijk een technisat met alleen astra 1+3  ,4 lnb heb ik niet nodig . de selfsat deed het eigenlijk prima tot ik zag dat er een gaatje in zat en er water was ingelopen misschien als hij droog is krijg ik weer beter beeld maar ben er bang voor.ik lees dat ebhoorn het heeft over een selfsat52 zou deze beter zijn dan deze technisat?

aangepast door mattheu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn suggestie was ingegeven vanwege het feit dat je aangaf dat je het bezwaarlijk vond een schotel te plaatsen, en dat ik de indruk kreeg dat je vrijwel volledig de zenders van 1 satelliet bekijkt. Dan is zo'n selfsat een lekker hapje: meer versterking dan een Multytenne, geen opdringerige LNB arm, en je kan met een sticker het grote witte vlak breken door middel van een baksteen-motief of groen gras, enz enz. Of je gaat verven - mits er maar geen metaaloxides als pigment worden gebruikt.

aangepast door ebhoorn
spelfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als  je die niet kunt vinden, zoek je verkeerd.
De zoekopdrachten op Google Duitsland = Google.de  zijn:

MK-Digital Aufkleber Sticker für SelfSat Flachantenne HD50 Serie mit Solar Panel Motiv 14,90 €
Zo staat het immers ook in de advertentie.

 

Zou je trouwens niet een antenne met 2 aansluitingen kopen? Die is maar iets duurder en dan kun je op 2 plaatsen kijken of opnemen en kijken tegelijk.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...