Ga naar inhoud


Technisat multitenne uitrichten


VeMar

Aanbevolen berichten

Als je er maar rekening mee houd, dat je met die sticker geen stroom op kunt wekken.  :D

Ja en die kostenloser versand geldt alleen voor Duitsland. Misschien verkoopt die webshop ook wel de Selfsat H50D,  dan is die waarschijnlijk een stuk voordeliger dan in Nederland en je bespaart verzendkosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vaak verzenden ze ook gratis naar NL vanaf een bestelling van 29 euro...

Maar dat hangt af wie de verkoper is uiteraard... In het buitenland bestellen is vrijwel altijd voordeliger...

 

Zo een Selfsat met sticker lijkt me inderdaad een goed alternatief als je je antenne aan de straatkant moet plaatsen... (en dat eigenlijk niet toegestaan is).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Zoals hier boven beschreven staat was de multiantenne vroeger dus veel beter met ontvangst . Dit komt dus dat de zenders anders uitzenden ?

En idd bij voldoende regen gaat alles weg. 

Weet iemand hoe veel graden schuin  hij in Belgisch Limburg moet staan?

👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Genk moeten de lnb's op een schuinte staan van 11,0 graden. De lnb's in een Multytenne staan 6,5 graden schuin. De antenne moet dus 4,5 graden schuin staan voor een optimale ontvangst. Een regenkapje helpt ook enorm om er voor te zorgen dat de voorzijde van de kop vrij van regendruppels blijft.

 

Multytenne 4 graden schuin.png

hoek van 4,5 graden.PNG

Multytenne met regenkapje 2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n velletje plastic gebruikte in van een transparant voorblad van een inbindmapje. Die zijn er in verschillende diktes. Ik gebruikte de dikste die er waren, ik dacht 1mm.  Het is A4-formaat en is een kantoorartikel. Ik plakte die gewoon aan de kop met 60mm brede transparante tape en dat in meerdere lagen.

Om er voor te zorgen dat het signaal in het middengebied van de schotel niet door de regendruppels op het regenkapje hoeft, moet je het kapje niet meer dan 7-8cm over de ontvangstkop heen steken, maat A.

 

Multytenne met regenkapje 1.JPG

Multytenne regen.JPG

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...