Ga naar inhoud


Goede raad en Tips : Kopen nieuwe receiver


Sverige

Aanbevolen berichten

Als je gewoon tv wilt kijken neem dan een heel goedkope ontvanger

technisat is er eentje van.

Wil je meer mutimedia opnemen (over netwerk) enz enz enz neem

dan een linux box bedenk ze zijn niet ci+ gecertificeerd)

De een is tevreden met de VW polo een ander wil een BMW

Link naar reactie
Delen op andere sites


goede raad is duur

 

ik weet niets ( courante informatie ) van die Canal Plus uit zweden en of die ook al plannen hebben liggen voor een strikt uitschakelen van vrij verkoopbare CI+ receivers

terwijl er natuurlijk ook voorstellen liggen bij de EU om de vrije markt het gelijkwaardige voordeel te geven bij keuze van uw apparatuur

 

maar de nieuwste HD+ (de Duits Commerciële rommel) zul je niet meer lang kunnen kijken zonder CI+ als je een nieuwe klant wordt

( de succes story van de recente switch naar dvb-t2 h.265 is een voorbeeld voor de dvb-s2 )

dus de kaartlezer is niet je probleem maar het aantal CI slots en dan lijkt het evident dat je een tweede receiver hebt die als client en server fungeert

 

maar enkel in het geval dat je ook alles tegelijkertijd wilt kunnen zappen op een box zonder uit je luie stoel te komen

om bijvoorbeeld een andere CI-cam in het slot te stoppen :D

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Zweedse canal digital heeft erg weinig restricties. (Behalve als je bepaalde life sportwedstrijden abonneert, als een soort pay per view zeg maar, die kunnen blijkbaar alleen goed werken in hun eigen boxen)...  Geen plussen in de CI...  Die werkt overigens gewoon goed in de interne conax cardlezer van Technisat...  of een willekeurige conax ci module, die zelfs straat oud mag zijn... dus dat is volgens mij een makkelijke... Ook ORF doet niet moeilijk, gewoon een Irdeto CI module is voldoende... het enige is dus de HD+... maar zoals gezegd is dat niet echt een breekpunt, zolang de SD zenders nog gewoon FTA te bekijken zijn... Maar omdat ik ook wel denk dat dit langzaam uitgefaseerd zal worden, en alleen HD overblijft, ben ik bang dat de versleuteling zal blijven...  Je hebt nu ook wel Freenet voor satelliet als alternatief voor HD+... maar echt voordeel heeft dat volgens mij niet als je die 2 met elkaar vergelijkt.

 

Nog even alles wat ik tot nu toe las recapituleren.

 

Linux is voor de FTA kanalen gewoon OK. De CI sloten zijn bruikbaar voor gewone CI modules, de CI+ modules kunnen het niet meer doen in de toekomst als met dat echt wil. CI+ is momenteel alleen nodig voor HD+... CD Zweden en ORF werken met gewone CI modules, en zijn dus relatief toekomstzeker.

Wat softcam betreft, is me niet duidelijk hoe dat nu zit. Omdat je met 3 verschillende coderingen zit, moeten die alle 3 (of 2 als er 1 via een CI module zou decoderen) geprogrammeerd worden.

Kan je überhaupt HD+ (via gbox) en ORF tegelijk decoderen? of is dat technisch onmogelijk aangezien je verschillende softwares moet gebruiken?

En dan nog iets. Er is 'vroeger' veel geschreven dat modules niet lekker zouden werken in een linux box... er werd altijd de cardreader aanbevolen.  Is dat nog zo, of is dit intussen achterhaald?

 

 

En ja Luisteraar....   ik overweeg zeer zeker opnieuw een Technisat...  Maar ik wil er nu gewoon weer even genoeg tijd instoppen om de voor mij best mogeölijke beslissing te kunnen nemen.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan heb je geluk dat er geen CI+ wordt toegepast voor canal plus

(het consortium is ook niet dekkend geintroduceerd door alle TV providers, het is een Duits initiatief voor commercieel en paytv)

 

ORF is overigens wel een beetje lastig met hun ice crypt maar ( ORF-ICE Karte (Seriennummer C8 xxx) ) werkt

 

bij gebruik van Gbox voor een HD+ moet je enkel Gbox starten in plaats van Oscam die voor de rest gebruikt wordt

(nogmaals mits je de juiste versie nog hebt of krijgt van die HD+ kaart)

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ORF is Irdeto... en voorlopig ook nog cryptoworks, maar dat zou eigenlijk al uitgefaseerd moeten zijn begreep ik.

Ik heb dit nu gewoon werkend met een normale irdeto module...

 

Maar als ik dus een HD04 kaart voor HD+ zou kunnen krijgen (wat ik afgelopen week nog in de winkel zag liggen) kan ik definieren dat in die bepaalde schacht, waar de kaart inzit, gbox loopt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vraag is terecht of je een nieuwe receiver ook alles biedt wat je nu hebt

maar dan wel 1 op 1

kan je met Technisat die 3 abo's vooruit

daar je eigenlijk nog geen HD+ kaart hebt zoals ik uit je berichten opmaak is dat nu enkel een wens

 

het is een spel

 

maar eerder was commerciële reclame voor jou helemaal geen thema

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Tonskidutch:

HD04H  186A

 Nagra

Die loopt dus inderdaad niet!  Het is de HD04A of gewoon de HD04 die loopt in gbox.

Dat moet ik dus goed bekijken, want ik herinner me allen HD04 gezien te hebben...  ik was er nog niet zo intensief mee bezig.

 

Tonski, ik heb inderdaad nu nog geen HD+, omdat de Technisat die ik nu heb, dat niet aankan. Alleen een 2x CI module, en 2x conax cardreader.

Wat er moet werken is CD Zweden, in de conax reader, en ORF in een CI module. Dat is het minimale wat moet werken.

 

In principe is iedere Technisat van hun top of te line producten goed genoeg.

De Digit ISIO STC+ , de Digit ISIO STC , en de Digit UHD+ zijn alle 3 UHD receivers die ook DVB-T2 met h.265 aan boord hebben.

Alle 3 hebben ze 1 ci+ slot én 1 cardreader die geschikt is voor zowel Conax als het HD+ systeem.

Jammer dat ze slechts 1 cardreader hebben...

En dat HD+  Ik kijk niet vaak naar de Duitse Commerciëlen... dat geef ik toe. En meestal komt het dan ook nog wel op ORF, zonder reklame erdoorheen... maar soms zijn er wel eens goede reeksen op Pro7, Sat1 of RTL...  en aangezien het eigenlijk niet echt veel kost was ik bereid die 60 euro per jaar daarvoor te gaan betalen, voor een betere beeldkwaliteit.... en de mogelijkheid verder te kijken als SD ophoudt. 

HD+ is dus helemaal geen breekpunt, maar eerder een "Nice to have"...

 

Technisat is veel goedkoper dan VU+... voor de VU+ ultimo 4K zit je in de configuratie die ik wil tussen de 630 en 650 euro zag ik bij de duitse shops... de Technisats hebben een adviesprijs van 400 euro

 

Zoals ik eerst al schreef in de opening zou ik zonder dit forum, gewoon voor Technisat gegaan zijn... maar door het vele gepraat over Linux, en als iemand raad vraagt voor het kopen van een receiver, wordt er gelijk voluit Linux aangeprezen....  Ik vroeg me af waarom dit was.... en vraag me dat nog steeds af, gezien de vele probleempjes en onzekerheden die tevoorschijn komen als je wat verder graaft.  Ik wil dus alle (of toch zo veel mogelijk) opties bekijken... het is uiteindelijk weer een investering voor diverse jaren.

Overigens, er bestaan nog andere merken receivers...  ik hoorde vroeger ook over panasonic veel goeds, die hadden een ingebouwde dvd/blue ray speler om gelijk discs te branden....  maar misschien is dat intussen uit de mode geraakt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook Kathrein...  op dit forum zie ik vrijwel niets over dit bekende merk.

De UFSconnect 926 ziet er ook goed uit...  Heeft ook "slechts" 2 ci+ slots, geen cardreader. 

Dat blijkt ook een Linux receiver te zijn.....   maar 'moet' je daar ook zelf de software op zetten, of werkt de receiver gewoon met de kathrein software, die gewoon te gebruiken is?

 

Ik ga daar ook nog eens wat beter naar kijken.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, het zijn dus de "e2" boxen die je in principe zelf van software voorziet.  

Wat dan zowel als voor- of als nadeel gezien kan worden...   alles afhankelijk van je eigen voorkeuren uiteraard.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sverige

 

ik heb ook enkele raadgevingen wat uw nieuwe ontvanger betreft.

1) Stabiel , heeft bij velen een onduidelijke betekenis,  de software bevat geen of geen noemenswaardige fouten .  Zoals ik van de technomate 6900HD  gewend was .  Daarom zou ik geen enigma 2  ontvanger kiezen ,met hobby  firmware ,  moet goed zijn en van de fabrikant .  Ik mag geen ci module wisselen onder spanning anders is alles van de gebruiker weg en is er een fabrieks-reset.

 

2) ci+  (geen emulatie ) omdat er nu nog geen + is kan niet bepaald worden of dit in de toekomst zo zal blijven en een ontvanger koop je voor meerdere jaren .

3)  koop het nieuwste van het nieuwste , de normen veranderen snel   dvbsx-2    zeker UHD zeker T2 

4) zorg voor voldoende CI + sloten , ( 1 is te weinig ) gelukkig kan ik deltacam (t*l*n*t) combineren met sat access viaccess .  ( de module kan slechts 1 stream  decoderen )

5) dubbele tuner   of dubbele tuners ( dvbc dvbs dvbt )

6) kijk waar je deze koopt , soms is er  grote korting op de officiële adviesprijs.

7) zenderlijsten van een naar het toestel transporten (pc ) alsook de video-bestanden via het netwerk  (hard disk 3TB  is goed )

8  de ingebouwde smart functie is na een 5 taal jaar foetsie,  staat je daar niet blind op , en gebruik een computer

9 belangrijk en zeker niet te vergeten ,  zenderlijsten  beheer  , manipulatie, opzet , structuur    , handleidingen, support  enz. 

10 zoals je reeds hebt vermeld , opname faciliteit ,  door pre set  na tijd en  sturing met programmagids  ( als dit van toepassing is want niet alle omroep-groepen  gebruiken dit ,kan ik ook waarderen.

 

hereberie1234

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige:  

 

Toevallig ben ik ook sinds kort bezig met een oriëntatie op een nieuwe ontvanger. Mijn huidige draait al 11 jaar probleemloos, maar kan geen UHD aan. 

Mijn eisen zijn nog net wat hoger dan jou, behalve DVB-T2 H.265 wil ik ook DVB-SX2. Komt dus overeen met wat hereberie1234 hierboven schrijft. 

 

Tonskidutch wees me onlangs op de nieuwe VU+ DUO 4K. Deze ontvanger komt pas rond december 2018 uit, ik moet nog even geduld hebben dus......

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_STB_Vergleichstabelle

   

Maar ik ga er vanuit dat ik er dan weer jaren tegen aan kan via zowel DVB-T2 als DVB-SX2. 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft EPG: Op Enigma2 receivers Kan je ook EPG via een plugin van internet halen. Ik kan de xmltv-epg van Rytec aanbevelen.

Mocht er iets niet in kloppen kan je dit zelf aangegeven op het support forum (https://forums.openpli.org/forum/52-en-rytec-xmltv-and-epg-support/)

Dit wordt in de regel dezelfde dag aangepast, één dag later heb je alweer een goede EPG.

Ik denk dat een provider er ietsje langer over doet om het op te lossen.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...