Ga naar inhoud


Service Fout


Technisatstarter

Aanbevolen berichten

Aangezien ik er verder nog niets over kan vinden een vraag. Ik gebruik een Technisat multytenne met ontvangst van 4 posities. Ik woon in Noord NL en merk dat er steeds meer verschuivingen komen in de zenders per satellietpositie. Ik ontvang H en V posities. Maar....als ik een servicesearch doe (automatisch volledige transpondersearch alleen FTA )komen en veel posities bij met een sterk signaal naar geven deze de melding "servicefout" soms met geluid maar nooit beeld..wat is nu dan het probleem?? Ik gebruik de Rebox 4200 HD

aangepast door Technisatstarter
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo.

Gebruik je een Rebox ontvanger?

Rebox meldt er het volgende over:

 

Deze melding betekent dat de gewenste satelliet niet wordt gezien.
De meest voorkomende reden hiervan is dat één of meerdere Diseqc Switch instellingen in het Rebox menu (schotel antenne instellingen), niet overeenkomen met de fysieke aansluit volgorde aan de schotel zelf.
Rebox volgt de Canal Digitaal standaard in deze, te weten:

Astra 1   1/UIT
Astra 2   3/UIT
Astra 3   2/UIT
Hotbird   4/UIT

Is bij jou de fysieke aansluiting anders dan deze Canal Digitaal/Rebox standaard, dan is het een kwestie van de juiste instelling zoeken, die bij jou dan wél resulteert in juiste ontvangst van bepaalde zenders, die via een bepaalde satelliet worden uitgezonden.
Meest voorkomend is dat voor de Astra 2 en Astra 3.
3/UIT en 2/UIT omdraaien is voor de meesten de oplossing.

Opmerking:
Ook het gebruik van een ‘Multytenne systeem’ vraagt meestal om aangepaste Diseqc Switch instellingen in ons menu.

Is het aanpassen van de standaard instellingen voor jou noodzakelijk, maak hiervan dan graag een notitie, zodat je een volgende keer hier niet weer tegen aanloopt..
Na een ‘reset naar fabrieksinstellingen’ namelijk (bijvoorbeeld noodzakelijk na het installeren van een nieuwe software versie), gelden weer de standaard waarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is goed. Er hoeft dus niets aangepast te worden.

Maar heb je wel voldoende signaal?

Het gaat natuurlijk maar om een schotel van 45cm.

Het allerbelangrijkste is dat je een regenkapje gebruikt zodat het venster van de grote lnb zoveel mogelijk droog blijft.

Verder is het voor een optimale ontvangst nodig de hele Multytenne schuin te zetten.

Hoe schuin is afhankelijk in welke plaats de schotel staat.

Als je dat even vermeldt, kan ik de schuinstand van de schotel zo opgeven.

Multytenne 4 graden schuin.png

Multytenne met regenkapje 1.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de andere instellingen geprobeerd een dat werkt dus niet, bij zoeken worden er wel wat zenders gevonden maar het meeste is weg. Ik heb de schotel al een paar jaar en kijk alleen de fta. Het zit dus niet in de afstelling denk ik. Ik ontvang ca. 1250 fta, en woon in Appingedam.

Regenkapje zit erop en hij staat ook iets scheef ik meende vier graden.

Punt is de vele ca.40 die bij een sterk signaal deze servicefout geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hij moet ruim 3° schuin staan in Appingedam voor een optimale ontvangst van alle vier de satellieten.
Verder is het ook belangrijk dat je eventuele groene alg van je schotel verwijderd want dat dempt het signaal. Even met een autoborstel en afwasmiddel de schotel en het venster van de kop grondig schoon maken. Daarna de schotel met autowas behandelen.
Noem eens een paar zenders die de servicefout geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een volledige scan gedaan op de hete vogel maar geen van deze zenders gevonden.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lyngsat heeft de bestendige zenders is mijn ervaring uit de tijd dat ik zenderlijsten maakte en liep daardoor soms net iets achter met de laatste ontwikkelingen, waardoor sommigen er op afgaven en het puin vonden en weg waren van Kingofsat.

Ik vond Kingofsat altijd een stuk minder maar wel leuk voor af en toe de nieuwste dingen. Maar zenders die ik bij Lyngsat niet vond en daar wel waren heel vaak even later weer weg.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Deze zenders zitten allemaal op dezelfde transponder.

De meeste zenden momenteel geen programma uit.

Heb je wel beeld op de zender Marcopolo?

Die zendt namelijk wel een programma uit.

Zelfde geldt voor bijvoorbeeld Made in Italy.

 

Heb je op Marcopolo ook geen beeld dan wil het met een Rebox wel eens helpen om alleen deze transponder handmatig met de juiste parameters in te laten lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...