Ga naar inhoud


Goede raad en Tips : Kopen nieuwe receiver


Sverige

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Noordzee:

 

In die tabel zie ik weer geen gegevens over mogelijkheid om multistream te ontvangen, minimale en maximale symbolrate.

 

Overigens zal je DVB-S2X bedoelen i.p.v. DVB-SX2.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die tips zal ik ter harte nemen...

Om te beginnen wil ik melden dat ik mijn oude receiver in de loop van de middag weer aan de praat gekregen heb met hulp van een lid op een duits forum.

De druk is er voorlopig dus even af...  als hij het blijft doen uiteraard, want zo ver ben ik een paar weken geleden ook al eens geweest, toen had ik hetzelfde probleem dat hij geen instellingen vasthield. Ik had het toen wel ietsje anders opgelost...  dit lijkt beter te gaan nu.

Nu mijn Technisat het weer doet, heb ik dus wat meer tijd om een nieuwe te kopen.  Ik blijf zeggen dat ik over de Technisat die ik nu heb uitermate tevreden ben... maar ja, hij is uiteraard gedateerd.

Die nieuwe VU + ga ik ook eens nader bekijken maar Kerst is nog wel even...

Maar, en misschien is het onterecht... maar ik ben ergens bang dat ik hopeloos in de knoei zal raken met een E2 receiver...  Op dat Duitse forum zijn er net als hier ook enthousiasten die pleiten voor E2... met dat verschil, dat ze wel allemaal zeggen dat je voor HD+ de officiele module moet gebruiken... en dan heb je beperkingen die de zenders opleggen, voornamelijk de RTL groep doet dat. De tendens was wel dat men erg pro Technisat is...en dat kan ik begrijpen, aangezien ik zelf ook uitermate tevreden over mijn eigen receiver ben. Probleem wat het vlaggeschip van Technisat heeft, is dat er slechts 1 kaartlezer is, en 1 ci+ schacht...   en dat is in principe 1 te weinig.....  maar misschien komt daar ook wel weer iets nieuws tegen de jaarwisseling.

 

Ik blijf in ieder geval de vu+ afdeling volgen op het forum... want hoe meer je weet, leest of hoort.... hoe meer voordeel je hebt.

Misschien mag ik niet te veel lezen over de problemen die men heeft om alles te configureren...   want door net die verhalen ben ik doodsbenauwd voor dit soort receivers.  Misschien onterecht zoals ik al zei...  maar ik heb geen enkele linux kennis... en om de hele tijd dingen te moeten gaan vragen voelt niet lekker... eens iets vragen als je er niet uitkomt, is prima, maar ik heb het gevoel dat ik echt van a tot z er doorheen geholpen zal moeten worden... en dat is misschien wat te veel van het goede.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb ook geen enkele Linux kennis, voor normaal gebruik heb je dat ook niet nodig.

 

Er staat een how to handleiding, geschreven door Jürgen, wanneer je die volgt voor het eerste gebruik kan er niets mis gaan.

Ook voor huisgenoten is de E2 ontvanger prima te gebruiken.

 

Verder, wij van WC eend raden WC eend aan, of met andere woorden, een VU gebruiker zal een VU ontvanger aanbevelen, Een Technisat gebruiker een ......

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk ook dat je der helemaal niet op achteruit gaat met een linux bak

in menig huishouden staat er een en kinderen bedienen hem (enkele hacken zelfs de stoute films van Pa )

 

bovendien zijn de images ervoor anno 2018 zo gebruiksvriendelijk en helder dat er geen enkele kennis van linux syntax aan te pas zal komen

en als we het over kennis van windows hebben, dan denk ik dat schoolkiddies veel beter de weg kennen om hun pa's acties ongedaan te maken :wink:

 

bovendien is wat op Technisat draait en menig smart TV ook een busybox linux achtige

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het eerst nog even in de gaten...  en eventueel wil ik het dan toch wel eens gaan proberen...

Afhankelijk van of het al dan niet een succes is, gaat de minst goede naar de slaapkamer toe ;) (daar heb ik in ieder geval voldoende aan de FTA zenders van de Astra op 19 oost)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Alex1970:

 

In die tabel zie ik weer geen gegevens over mogelijkheid om multistream te ontvangen, minimale en maximale symbolrate.

 

Overigens zal je DVB-S2X bedoelen i.p.v. DVB-SX2.

 

Je hebt gelijk, DVB-S2X is het. Ik had het zonder verder controle overgenomen uit de posting van hereberie1234. 

 

Wat betreft je verdere vragen over gegevens: Heb je hier wat aan? 

https://www.vuplus4k.com/news-new-vu-duo-4k/

 

    

Vorderseite

Display

3,5“ Farb LCD Display

USB 2.0

1

Smartkartenleser

1

Common Interface

2

Sensortaste

5 (Ein/Aus, CH + -, VOL + -)

Rückseite

Tuner

2 x Plug&Play FBC Tuner, DVB-S2X oder DVB-C Tuner oder Dual DVB-T2

Video/Audio Ausgang (digital)

1 x HDMI 2.0

Video/Audio Eingang (digital)

1 x HDMI 2.0

Audio Ausgang (digital)

Standard optical (SPDIF)

HDD

Wechselbare HDD 2,5“

USB 3.0

2

Ethernet

1

Wlan

eingebaut (2.4/5.0 GHz 300Mbps)

Bluetooth

eingebaut USB Typ

External IR Sensor

1

RS 232

1

Power

Spannungsversorgung

100-240 V / 50-60 Hz

Leistungsaufnahme
(typ. Operation/ Stand-by)

25 W / 0,5 W

RF

RF range DVB-S2/DVB-C/T/T2

47-864 MHz /950-2,150 MHz

FEC, de-mutliplexer

DVB-S/DVB-S2/DVB-C/T/T2 Standard

Video

Video Resolution

576p, 720p, 1080i, 1080p, 2160p

Video decoding

H.264/MPEG-4 AVC MVCH.265/HEVC MP

Input data rate

2-45 MSymb/s

S/N

>53dB

Decoding

AC3, MPEG-4 (AAC-HE), MPEG-1, Layer 1, 2 and 3

Audio

Sampling rate

32/44.1/48 kHz

S/N

>65 dB

LNB

LNB supply (horiz./vert.)

14V/18V (max. 400mA)

Control Signal

22kHz; ToneBurst; DiSEqC 1.0/1.1/1.2; USALS

General

Dimensions (W x H x D)

310mm x 241mm x 60mm

Weight (without HDD)

1,8 kg

Remote

Universal Remote

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laagste symbolrate 2 MSymb/s valt tegen. Misschien ijdele hoop, maar hoop toch iets te vinden met symbolrate vanaf 500 kSymb/s of zo.

En nog steeds geen woord of multistream ondersteund wordt. De Zero 4k kan dat wel, T2-MS lukte me op de Zero 4k nog niet, maar nog niet verder geprobeerd want ik moet daarvoor nog wat extra installeren volgens mij.

Ook dat mijn VU+ slecht reageert op de afstandsbediening, wat veroorzaakt schijnt te worden door mijn plasma TV, verbaasde me en had ik nog nooit meegemaakt.

Maar dus ook iets wat niet in het voordeel van VU+ uitvalt.

 

Om nog een vraag van TS te herhalen/benadrukken:

HD+ (met de nieuwste kaart) kan alleen met CI+ module.

Iets oudere typen kaarten kan nog met gbox.

De ORF kaart zal geen probleem zijn in eender welke softcam.

Canal Digital is onbekend, dus wellicht ook CAM noodzakelijk.

Hoe zit het nu met de ondersteuning van CI+? (zonder + is geen probleem dacht ik). Of gaat dit ook weer zo'n vaag onderwerp worden waar enkelen het weten maar het lekker niet vertellen.(Ook niet privé).

 

En onbeantwoord is de vraag of je twee softcams tegelijk kan gebruiken.

Volgens mij kan dat, maar afhankelijk van het image kan dat vanuit het menu (ik meen dat ik dat in OpenATV gezien heb?), anders moet de tweede handmatig geïnstalleerd worden dacht ik.

Iemand die daar meer over weet?

 

Een oplossing voor mij zou zijn dat één receiver OScam draait en een andere gbox en deze sharen dat dan met elkaar, maar met één receiver gaat dat niet en dus blijft de vraag interessant. Ook i.c.m. CI-module(s).

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bij een sat shop geweest... maar zoals ik al dacht is het antwoord ook vaag gebleven... Het grote probleem lijkt 3 verschillende kaarten, die van nature niet in 1 land thuishoren.

Ik heb intussen wel een vu+ boxje gezien (geen 4K, die was niet op voorraad), werkend... en de Duitse ÖR televisie leverde een erg mooi beeld op... niet beter dan de Technisat, maar ook niet slechter... Dat is dus OK.

Er werd me wel gewezen op het feit dat alles afzonderlijk wel zou werken, al blijft de vraag of ze het samen doen (op de box stond openpli, en hij gaf me meer kans dat het in vti zou werken)... en de grote open vraag blijft: Hoe lang zal het allemaal werken? Bij een kaartwissel, die zowel in SE als AT toch ca om de 5 jaar doorgevoerd wordt, zou het wel eens over en uit kunnen zijn...   maar dat is dus koffiedik kijken... maar wel een punt om over na te denken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat is voor ons allemaal koffiedik kijken, ook met niet-open ontvangers. Als je zekerheid wilt kies je voor een ontvanger van de provider, maar dan heb je er in jouw geval dus drie.

ORF is trouwens de makkelijkste van de drie, die werkt in elke softcam.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het allemaal volgen...  voorlopig is de druk er even af, omdat mijn Technisat weer helemaal goed lijkt te werken dankzij die flash reset, en het helemaal opnieuw configureren...

 

Soms heb ik het gevoel, dat hoe beter je je inleest, hoe moeilijker het allemaal wordt om de goede beslissing te nemen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

ik heb reeds lang een vraag  waar ik het nog steeds geen antwoord op heb gevonden . waardoor ik het nog steeds  niet begrijp : wat is het voordeel van de 'configuralble firmware ' in de al die enigma 2 ontvangers ?   oscam newcamd ccam , openpli , vti , en WAAROM toch moet er daar voortduren aan getuned worden ?

Is er dan niemand in staat om hier een antwoord op te geven waardoor  ik het zou kunnen snappen.   En waarom is dit enkel voor settop boxen , en  niet voor smart tv's auto's , audio centers, en zoveel andere elektronica   bijvoorbeeld smartphones , waar je  een open source operating system zou kunnen opzetten , waardoor zoveel mensen hier in dit forum zich daarmee kunnen amuseren ? misschien een gat in de markt ?

 

Hereberie1234

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreft updates:

waarom komen er voor windows 10 om de halverklap windows updates?

waarom komen er voor android en ios updates?

waarom blijft microsoft niet bij de huidige windows versie en brengt al een andere versie uit voordat de andere goed werkt. Zelfde voor ios android. Zelfs linux kent updates. Ook de apps die draaien op tablets en smartphones tientallen updates.

moet men updaten van ontvangers, zodra een update komt?

nee, mijn linux bakjes draaien nog op pli 4.0 en vti 9.3. Soms moet men config files van oscam aanpassen, omdat de provider weer eens iets wijzigd, of een codering bijvoegd. Bij andere ontvangers, met ci(+) wordt dit dan geregeld door de module zelf en zorgt de provider voor de nodige updates.

mijn ouders hun maxdigital, geeft nog nooit een firmware update gehad. Enkel oscam en settingslijsten.

er komen misschien nieuwe zaken bij, maar als je die niet nodig hebt, waarom updaten?

mijn kameraad zijn linux bakjes zijn behalve de settingslijst jaren niet upgedate. Volgens mij dus geen noodzaak.

van smartphones, tablets en computers kan ik nog begrijpen, om hackers en andere ondingen buiten te houden.

misschien geen antwoord op je vraag, maar een toelichting?

aangepast door sattv4iedereen
Toevoeging update linux ontvanger.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op smartphones kan je ook andere firmware zetten i.p.v. Android.

Verder zijn veel apparatuur zodanig gemaakt dat ook al zou je willen, er geen alternatieve software op kan.

Als je een ontvanger wilt waarmee je meer, veel meer kan dan al die gesloten systemen, bijv. satelliet en kabel op één ontvanger, onbeperkt alles kunnen opnemen en ev. oneindig bewaren, hem ook als mediaplayer gebruiken, je eigen voorkeurslijst bepalen, zelf streams kunnen toevoegen en afspelen, meerdere decodeersystemen kunnen gebruiken, dan is bijv. een Enigma2 ontvanger ideaal.

Als je tevreden ben met je gesloten (provider) ontvanger blijf je gewoon lekker die gebruiken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...