Ga naar inhoud


Film Europe versleuteld voor mijn basic light


Alexander88

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Mojo:

Heb ik dan de verkeerde OScam?

 

cardreader_phoenix:                      yes
cardreader_drecas:                       yes
cardreader_internal_azbox:               no
cardreader_internal_coolapi:             no
cardreader_internal_coolapi2:            no
cardreader_internal_sci:                 yes
cardreader_sc8in1:                       yes
cardreader_mp35:                         yes
cardreader_smargo:                       no
cardreader_pcsc:                         no
cardreader_smartreader:                  no
cardreader_db2com:                       yes
cardreader_stapi:                        no
cardreader_stapi5:                       no
cardreader_stinger:                      yes

 

 

cardreader_phoenix:                      yes
cardreader_drecas:                       yes
cardreader_internal_azbox:               no
cardreader_internal_coolapi:             no
cardreader_internal_coolapi2:            no
cardreader_internal_sci:                 yes
cardreader_sc8in1:                       yes
cardreader_mp35:                         yes
cardreader_smargo:                       yes
cardreader_pcsc:                         yes
cardreader_smartreader:                  yes
cardreader_db2com:                       yes
cardreader_stapi:                        no
cardreader_stapi5:                       no
cardreader_stinger:                      yes
 

werk wel op pc met Oscam 

OSCam: 1.20_svn Build: r11486 Compiler: x86_64-linux-gnu-libusb-pcsc

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

PSCS wordt zeker al jaren ondersteund in OSCAM server.

 

In Oscam.server wordt dit als volgt aangegeven. Hier in dit voorbeeld in combinatie met het connecteren via een USB poort voor een USB card reader.

 

[reader]
label                         = acr38u
protocol                      = pcsc
device                        = /dev/ttyUSB0

 

Maar je moet wel de juiste versie van OSCAM gebruiken.

De source code kan op diverse manieren gecompileerd (code --> applicatie) worden. 

Het is wel jammer dat er weinig gecompileerde eindresultaten voor Windows (Cygwin) omgeving te vinden zijn.

 

 

 

aangepast door w8andc

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-1-2019 om 17:39 zei marcske:

Heb ook dit probleem voor ontvangst Film Europ aangekaart met mijn basic-light pakket bij TVV en ze hebben na een tweetal mails mij een nieuwe (gratis) module toegestuurd waar ik nu toch deze zender kan ontvangen. Mijn vorige module was met wereldbol en aparte kaart, deze is nu met hun logo op en geintegreerde kaart. Ik ben in het bezit van een Samsung Smart TV. Een tevreden klant van het eerste uur.

Goed en wel. 

Maar dan ga je geen gebruik maken van de software OSCAM (software CAM) en een Card reader zoals ik al jaren en hopelijk vele anderen.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-1-2019 om 17:44 zei Mimisiku:

Huh? De kaartlezer wordt gewoon via usb driver ttyUSB0 aangesproken... Newcamd is gewoon een protocol wat hier helemaal niet nodig is...

 

?????

 

Al van in het begin (2005?), zelfs met NEWCS server werk ik met het newcamd protocol. De client is momenteel ACAMD, maar heb ook al mdvbapi.dll gebruikt en ook dvbjcam.

Moet wel weten dat ik tuners in mijn PC heb ingebouwd op een Windows (Wndows 10) systeem. Dus niet via een ander extern apparaat.

Mijn ACS USB card reader (via USB kabel verbinding), die ik ook gebruik voor aanmelding identiteitskaart voor mijn belastingaangifte, gebruik ik al jaren met mijn TV-Vlaanderen smartcard!!!

 

aangepast door w8andc

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier uit... Geen enkele ervaring met PC gekoppelde softcams...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-1-2019 om 19:37 zei w8andc:

Heb dit gecontroleerd en de PBM waarde bij TV-Vlaanderen begint bij mij met 88.

Zit dit goed?

 

 

Oscam_reader.JPG

 

 

Erotic kanalen niet actief ? Maturity 0+ ...

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FeReNGi

Die adult kanalen zijn hier allemaal actief, hoor!

Dat kon het probleem dan niet zijn. Geen idee hoe "Maturity 0+"  bepaald wordt en of dit gewijzigd kan worden. 

Toch bedankt voor de tip.

 

Maar ....

Ik heb enkele dagen geleden nog wat uitgeprobeerd en met succes.

In plaats van gebruik te maken van het "newcamd" protocol samen met "Acamd" als client plugin voor connectie met OScam, heb ik nu gebruik gemaakt van "dvbapi' in OScam en de "mdvbapi" client in de DVBviewer media server (DMS).

In het configuratiebestand  oscam.dvbapi kan aangegeven worden welke provider prioriteit moet krijgen en welke genegeerd moet worden zoals:

 

P: 0100:00006C # Priority TV Vlaanderen
I: 0100:00006A # Ignore Canal Digitaal
I: 0100:00006D # Ignore TeleSat
I: 1818:00006C # Ignore caid 1818

 

Niet in eerste instantie, maar op een bepaald moment bij het zappen gaf Film Europe hier weer helemaal beeld!

 

Hierdoor heb ik mijn probleem zelf kunnen oplossen.

🙂

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed voor w8ndc, hier nog steeds geen beeld op film-europe. Zou het dan toch aan de ci-module liggen? Bij mij staat de versie 3.03.013 erop.Is er nog een manier om de nieuwe versie erop te zetten? Via satelliet gaat het niet meer?? Met de kaart in een sat-ontvanger zonder ci-module gaat ie wel open,met de ci-module met de wereldbol in de TV niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gebruik zelf nog een DM8000 en een DM525-Combo. Met een TVV kaart geeft die echt nog prima beeld....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 27-12-2018 om 19:08 zei Sprietje:

Heeft de module wel ooit een upgrade gehad?

Zie hier hoe dat moet: https://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/canaldigitaal/content/Downloads/Televisie_handleidingen/handleiding-installeren-update-ci-module.pdf

 

De vraag is welke CI-module je gaat krijgen.

Wordt het de witte module waar je een smartcard in kunt steken of wordt het de CI-module met ingebouwde chip.

 

De witte CI-module met losse smartcard is niet te gebruiken met bijv. een SmartWi maar is weer wel geschikt om de extra gecodeerde zenders te bekijken als je daar een abonnement voor hebt.

Bij mij had ik met dit module een probleem met eurosport 1 en  2 maar in de vaste kaartlezer van mijn VU+ Ultimo 4 K schakelde hij deze zenders wel

vrij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast satellitetv

Heb ook "Basic Light" en Film Europe kan ik plots niet meer ontvangen (gecodeerd kanaal) ...vorig jaar wel nog en nu plots niet meer.

Ik heb al Tv Vlaanderen van 2006 en ik werk met een CI+ slot van Tv Vlaanderen/Canal digitaal zelf dus hieraan kan het niet liggen.

 

* Sat Tv: Sedert 1994

* Tv Vlaanderen sedert 2006

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...