Ga naar inhoud


KAKU ontoerekeningsvatbaar


Con

Aanbevolen berichten

Daar had ik al het idee van maar het wordt steeds duidelijker.

Op de eerste verdieping heb ik mijn 443MHz antenne.

De laatste tijd ( 4 weken) faalt KAKU regelmatig en heeft

naar mijn idee te maken met het weer, denk aan luchtdruk

maar ook vochtigheid. Het zou mij niets verbazen dat dat

laatste de boosdoener is.

Soms gaat het goed maar vaak (de laatste tijd) worden

er geen zaken geschakeld.

 

Dat idee had ik al en ben daarom naar WIFI overgegaan

daar waar dat kon.

 

Echter WIFI kent het probleem dat je geen handzenders

hebt. Als ik poep praat, laat het mij dan weten alles het

gaat om WIFI handzenders.

 

Ervaringsdeskundigen? Dus mensen die ook Domoticz

draaien met KAKU en WIFI...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uur geleden zei Con:

Echter WIFI kent het probleem dat je geen handzenders

hebt. Als ik poep praat, laat het mij dan weten alles het

gaat om WIFI handzenders.

 

Ervaringsdeskundigen? Dus mensen die ook Domoticz

draaien met KAKU en WIFI...

Bij mij werkte soms enkele schakelaars niet en dan weer wel, de stopcontact schakelaars, Klik Aan Klik Uit, zoals de ACD3500 en de  ACM1000 heb ik van externe antemnnes voorzien, bij de ACD stopcontact schakelaars de nieuwe antenne draad aan de binnenkant van de kast omhoog gebogen en de kast zo laten volgen en zo werken de meeste schakelaars beter dan voorheen. (schakelaars genoeg in huis zoals je hier onder kunt zien)
De eigen antenne desolderen en een antenne draad van 16.7 cm, stugge koperdraad, er in gesoldeerd, bij die schakelaars zijn er geen problemen meer geweest dat ze niet goed schakelden op het aan- of uitsignaal.

Ventilator op zolder gaf ook af en toe geen reactie en na de veranderde antenne, blauwe draadje mer rode puntje, heeft deze geen problemen meer gegeven.

Het stukje rode krimpkous aan het einde van de antenne vanwege het gegeven dat er dus wel spanning op kan staan en dat voelt niet prettig aan, ook het antenne draadje op de foto is nu recht naar beneden waar ook de voedingskabel loopt.

Het wil ook wel eens helpen als je de schakelaar (ontvanger) onderste boven in het stopcontact plaatst, dit uitgeprobeerd met een schakelaar in een goed en geaard verlengsnoer.

kakuschakelaars.PNG

ACM-1000_stug-draad-150x150.jpg

ACM-1000_flexibel-draad-150x150.jpg

ACM1000-3.JPG

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Antenne moet zijn 16.8cm volgens de geleerden en dat is zo uit te rekenen,---> (30000/freq in MHZ / 4) *corr factor (0,97) = lengte in cm (heb ik dus niet van mijzelf).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei catw:

Bij mij werkte soms enkele schakelaars niet en dan weer wel, de stopcontact schakelaars, Klik Aan Klik Uit, zoals de ACD3500 en de  ACM1000 heb ik van externe antemnnes voorzien, bij de ACD stopcontact schakelaars de nieuwe antenne draad aan de binnenkant van de kast omhoog gebogen en de kast zo laten volgen en zo werken de meeste schakelaars beter dan voorheen. (schakelaars genoeg in huis zoals je hier onder kunt zien)
De eigen antenne desolderen en een antenne draad van 16.7 cm, stugge koperdraad, er in gesoldeerd, bij die schakelaars zijn er geen problemen meer geweest dat ze niet goed schakelden op het aan- of uitsignaal.

Ventilator op zolder gaf ook af en toe geen reactie en na de veranderde antenne, blauwe draadje mer rode puntje, heeft deze geen problemen meer gegeven.

Het stukje rode krimpkous aan het einde van de antenne vanwege het gegeven dat er dus wel spanning op kan staan en dat voelt niet prettig aan, ook het antenne draadje op de foto is nu recht naar beneden waar ook de voedingskabel loopt.

Het wil ook wel eens helpen als je de schakelaar (ontvanger) onderste boven in het stopcontact plaatst, dit uitgeprobeerd met een schakelaar in een goed en geaard verlengsnoer.

kakuschakelaars.PNG

ACM-1000_stug-draad-150x150.jpg

ACM-1000_flexibel-draad-150x150.jpg

ACM1000-3.JPG

Gebruik jij RFXCOM?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Con:

Gebruik jij RFXCOM?

Nee, als afstand bediening heb ik de klik aan klik uit AYCT 102 en die op het plaatje hier onder, verder heb ik alle klik aan klik uit dingen in de apple home zitten, ook de somfy rolluiken.

Dan heb ik de homewizard waarop nog veel zit maar ik schakel het meeste over naar de homey (welke ook spraak bediening heeft en samenwerkt met google home), zie die bol hier onder, omdat de homewizard steeds minder kan nadat die naar smartwares is overgegaan.

Ook heb ik google home en die werkt wel samen mer de homey dus ik kan zeggen; Okey google vraag aan homey wat de temperatuur op zolder is en die krijg ik dan van de homey via google home.

De google home kan ook mijn Honeywell Lyric T6 thermostaat bedienen en de rolluiken tevens geeft die met de homey ook door als er aan de deur gebeld word dan krijg ik een melding en een plaatje, digitale opname, van de persoon die op de deurbeldrukt, daarvoor had de bewegingsmelder al aangegeven dat er iemand aan kwam.

En zo blijf je bezig alleen als niets meer werkt of alles vastloopt ga ik wel verder met de ook nog bestaande seinvlaggen.

atmt-502_1.jpg

homey-1.PNG

google-home-1.jpeg

seinvlaggenalfabet.jpg

werk-2.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...