Ga naar inhoud


Food Network / Travel Channel


Lauketib

Aanbevolen berichten


 Astra 2E (28.2°E), 2019-01-23
Sky Digital: Nieuwe frequentie voor Food Network: 12382.00MHz, pol.H (DVB-S SR:27500 FEC:5/6 SID:2910 PID:2352/2353 English- FTA).

 

 

sup.gif Astra 2E (28.2°E), 2019-01-23
Sky Digital: Nieuwe frequentie voor Travel Channel: 12382.00MHz, pol.H (DVB-S SR:27500 FEC:5/6 SID:2904 PID:2394/2395 English- FTA).

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Iedereen nog de beste wensen voor 2020 😀

 

Sinds begin van het jaar ben ik de  transponder op 12382 kwijt, met o.a Food Network en Quest.

Ik gebruik een Triax 78 met 1 LNB  en de   2 uitgangen gaan naar afzonderlijke TV's ( 3 in totaal,

waarbij ik de TV's boven handmatig verwissel omdat 1 TV weinig gebruikt wordt )

Deze TV's hebben alle ingebouwde sat tuners.

 

Op al deze TV's is het signaal van Astra 2 sterk en de beeldkwaliteit ligt tussen de 70 a 100 %.

De transponders boven en onder 12382 zijn OK,   maar ik ontvang op geen enkele TV  12382   ??

 

Ligt deze transponder er bij jullie ook uit ?

Voordat ik een LNB ga verwisselen kan ik het beter eerst hier vragen of de transponder idd down is,

of sterk in kwaliteit is afgenomen.

 

Hartelijke Groet

4KUHD

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje en Mereltje,

 

Ja dat is wel goed want voorheen ( tot eind december 19 )  ontving ik het prima.

Omdat bijv. ook Eskarock en Vox op de Hotbird   op zwart waren gegaan na een x aantal dagen

en enkel een testbeeld gaven,      dacht ik dat ook de zenders op As2 12382 misschien wel uit de lucht waren gehaald.

Maar op Lyngsat zag ik in de update van 4 Jan dat ze nog gewoon FTA zijn op As2

 

En het gaat om 3 verschillende ontvangers hier in huis die ineens geen beeld meer hebben.

De gemeenschappelijke factor is de LNB.......      Of de transponder, maar dat denk ik niet gezien de update

op Lyngsat 4 Jan

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de transponder reeds opnieuw ingelezen op de TV's maar hij vindt niets.....

Volgens mijn herinnering was het het topic van Alziendoog, waarbij sommige Duitse TV zenders op As1 ook niet werden ontvangen

en de rest wel.  Toen werd er gesproken over storing UMTS of oscillatie in de LNB.

Ik zal eerdaags de LNB eens verwisselen door een ander exemplaar en zien of het probleem dan verholpen is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan hem gewoon ontvangen.

grab.jfif

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost 😀

 

Een LNB swap levert weer beeld en daarmee lag de oorzaak in de toch al oude LNB.

 

Waarschijnlijk is de hoge frequentie icm de H/V gelijkspanning kritisch geweest omdat bij

het scannen met de oude LNB telkens wel eventjes signaal gedetecteerd werd, maar onmiddelijk

weer terugviel naar nul.

Of toch iets van oscillatie, iets wat ik niet kon meten  vanwege het ontbreken van geschikte

meetapparatuur / ontvanger voor het Ghz bereik.

 

Groet 4KUHD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...