Ga naar inhoud


Signaal verslechtert na enkele minuten [opgelost]


rotewerken

Aanbevolen berichten


Op ‎25‎-‎2‎-‎2019 om 19:49 zei edbe:

Ziggo pruts teveel aan bun netwerken.

 

Ziggo prutst niet, jij prutst.

 

Op ‎27‎-‎2‎-‎2019 om 09:39 zei Mimisiku:

Ziggo prutst niet zozeer, maar communiceert slecht. Gisteren een deel van de zenders weg. Moest onieuw scannen.. SIDs zijn hetzelfde gebleven.

 

Wat moeten ze communiceren dan, als je officiële apparatuur gebruikt merk je niks want die doen s'nachts hun zenderlijst bijwerken.  En een TV doet dat meen ik ook automatisch.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als Ziggo nu geen beperkingen in hun boxen plaatsen, hadden we die problemen natuurlijk niet :)

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het heeft even geduurd voor ik kon reageren, maar het was nogal een projectje... 😉

 

vanalles geprobeerd. heel lang verhaal kort:

 

Een raspberry is gewoon te zwak (qua voeding, zelfs met een 5V3A) om meerdere DVB tuners te voeden.

Zelfs geprobeerd met een USB hub met eigen voeding.

Omdat een raspberry zowel master als slave USB is, kwam ik ook gekke dingetjes tegen zoals een raspberry die bleef doordraaien nadat ik de 5V3A voeding er uit trok. Uiteindelijk dit opgegeven, omdat de DVB tuners initieel wel herkend werden in Linux en ook TVHeadend, maar uiteindelijk wegvielen (je ziet  normaal een tuner met 3 componenten: DVBC/DVBT en nog iets). Als je dan echt signaal ging trekken, vielen die 3 componenten weg en zag je alleen nog adapter0. in dmesg logs zag je klachten over te laag voltage op het USB device.

 

Een nieuwe shuttle PC ingericht. 

Heb wel kernel moeten upgraden naar v5, voor fatsoenlijk driver support.

Hierna kon linux en tvheadend mijn adapters zien. Probleem met slecht beeld bleef. Frustratie!

 

Omdat hij ook vaker buffer issues aangaf, ben ik het uiteindelijk hier gaan zoeken. Vanalles geprobeerd. Dat had wel iets van effect, maar loste het probleem niet op.

 

Uit wanhoop heb ik maar wat dingen aangeklikt, zo ook de optie "FORCE OLD STATUS".

Dit was de oplossing! 

 

https://docs.tvheadend.org/webui/config_tvadapters/

Citaat

Force old status : Always use the old ioctls to read the linuxdvb status (signal strength, SNR, error counters). Some drivers are not mature enough to provide the correct values using the new v5 linuxdvb API.

 

Je ziet dan ook in het tuner status overzicht een iets andere weergave van je tuner en het signaal.

Vreemd genoeg, geeft ie nu steeds 1% signaal sterkte aan, terwijl die toch 100+ dBm is.

Dit loste het probleem echter wel op. Geen klachten meer met blokkerig beeld, etc.

Lijkt dus gerelateerd aan een driver communicatie issue.

 

Voorts nog even het stream profiel aangepast, dat loste wat buffer problemen op.

(h264/265 transcoding gewoon uitgezet, en maar op MPEG laten streamen. wellicht kost me dat meer bandbreedte op mijn interne LAN, maar dat maakt niet zo veel uit).

 

EDIT: Ik wil graag het subject aanpassen in [SOLVED]. Hoe doe ik dat?

aangepast door rotewerken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...