Ga naar inhoud


Klachten over slechtere ontvangst van Digitenne na omzetting DVB-T2/HEVC.


Sprietje

Aanbevolen berichten


Ik heb normaal een prima ontvangst, maar als de koffiemolen aangezet wordt, is er wel een storing te zien. 

Het blijft ontvangst via de ether. Storingen ga je nooit helemaal voorkomen. 

 

en wat anders

 

In Limburg gaan komende dinsdag (4 juni 2019) een aantal frequenties wijzigen. 

Op dat moment gaan op de masten Venlo, Roermond, Maastricht, Heerlen en Sittard de volgende frequenties wijzigen.

RTS (NPO 1/2/3 . L1 TV en Omroep Brabant) gaan overgezet worden naar kanaal 33. 
NTS4 (o.a. Fox, RTL Z en CNN) gaan alleen in Venlo overgezet worden naar kanaal 28. 
NTS2 (o.a. MTV en TLC) gaan nu in Roermond, Maastricht, Sittard en Heerlen ook naar kanaal 31.  
NTS3 (o.a. Veronica en Eurosport) gaan in Roermond, Maastricht, Sittard en Heerlen naar kanaal 24. 

Jullie ( @luisteraar  @Tonskidutch  ) gaan merken dat dit een verbetering van de ontvangst gaat opleveren.

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elders ontving ik ook een melding dat het nog niet werkt..

Ik heb een melding gemaakt bij KPN. Zodra er duidelijkheid is, laat ik het weten.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@luisteraar   Wil je opgeven op welke zendmast jouw antenne gericht staat? Heb je een buitenantenne? Hoe hoog staat die antenne?

 

@Tonskidutch Wil jij even kijken of je ontvangst hebt op kanaal 33 ? 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Noordzee:

Wil je opgeven op welke zendmast jouw antenne gericht staat? Heb je een buitenantenne? Hoe hoog staat die antenne?

Ben niet zeker geleen of roermond ,hebben anderen wel signaal gebruik binnen antenne

Als anderen wel signaal hebben ga ik een betere plek vinden voor antenne ie kan ook buiten indien nodig

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vermoeden dat je nu wel signaal hebt. Is de storing bij jou nu ook opgeheven? 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer anders inderdaad maar een buitenantenne. Iemand anders had eerst ook een storing op kanaal 33, maar die heeft vanaf 18.30 beeld. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was de zendmast van Heerlen. Dus niet de jouwe. 

Maar ik probeer helder te krijgen dat op alle zendmasten in Limburg kanaal 33 nu werkt. 

Ik verwacht van wel, gezien dat nieuwe storingsmeldingen uitblijven. 

Maar het zou mooi zijn als Tonskidutch en jij de ontvangst van kanaal 33 via de andere masten in Limburg kunnen bevestigen.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top, dat je de antenne buiten moet plaatsen als je in het buitenland woont, is natuurlijk wel logisch. 

Ik verwacht niet direct bij jou een verdere verbetering. Volgens mij kan je nu in heel Limburg prima Digitenne ontvangen. 

 

Er zijn gebieden in Nederland waar het slechter gesteld is (Zuid-Friesland, Oost Drenthe, Het noord-oosten van de Achterhoek, Zeeuws-Vlaanderen) 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...