Ga naar inhoud


Klachten over slechtere ontvangst van Digitenne na omzetting DVB-T2/HEVC.


Sprietje

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden, Noordzee zei:

Een kleine enquête op het KPN-forum leverde een duidelijke voorkeur op voor RTV Utrecht. En dat is ook best logisch gezien de ligging van deze twee provincies.

 

Het lijkt me dat, als een dergelijke enquête onder alleen Noord Hollanders zou worden gehouden, dat een andere voorkeur uit de bus zou komen. RTV Utrecht en TV West zijn namelijk zowiezo al in een groot deel van NH vrij makkelijk uit de lucht te plukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat valt in de praktijk tegen. De meeste mensen gebruiken een binnenantenne en die hebben dan geen ontvangst van West of Utrecht. In Haarlem lukt de ontvangst van TV West al niet meer. Laat staan boven het Noordzeekanaal. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Noordzee zei:

Dat valt in de praktijk tegen. De meeste mensen gebruiken een binnenantenne en die hebben dan geen ontvangst van West of Utrecht. In Haarlem lukt de ontvangst van TV West al niet meer. Laat staan boven het Noordzeekanaal.

 

De ontvangst zal met de komst van T2 ongetwijfeld lastiger geworden zijn, maar dat geldt op veel  plaatsen in het land ook waar het het locale zenderpark betreft. Zelf had ik hier voor de omschakeling via een binnenantenne een beperkte ontvangst van de zender Ijsselstein. Maar na de omschakeling bleef het scherm zwart. Ik heb nu een kabeltje naar de zolder getrokken, en daar een harkje neergezet. Gevolg is dat ik nu een puntgave ontvangst heb van niet alleen Lelystad/Almere en Hilversum, maar dus ook van Ijsselstein. Ik heb er wat tijd en moeite in moeten steken, maar ik heb daar gezien de sterk verbeterde beeldkwaliteit absoluut geen spijt van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 12-10-2019 om 21:39, Noordzee zei:

Wat betreft het mogelijk maken van meerdere regionale zenders in jouw zenderlijst. KPN heeft toegezegd dat dit mogelijk gaat worden na een toekomstige software-update. Dat zit nog in het vat. Maar of dit dan ook effect heeft op niet-KPN-ontvangers, is voor mij een vraag. 

 

Ik heb uit bijdragen op het KPN forum begrepen dat die software update er toch niet gaat komen. KPN abonnees zullen dus blijven kampen met hetzelfde probleem dat ik met mijn Mutant nog altijd heb.

 

Ik kan het signaal van IJsselstein, Hilversum en Almere/Lelystad ontvangen, maar kan slechts het signaal van een mast opslaan. Wat mij betreft is dat toch heel erg vervelend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar vanmorgen op het KPN-forum op gereageerd. Het wordt afwachten hoe het gaat aflopen met de regionale zenders. Zou niet zo'n groot probleem moeten zijn.

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is kennelijk wel een groot probleem. Er komen niet niet meer dan twee regionale zenders in de zenderlijst. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar nog steeds hetzelfde als in het DVB-T tijdperk? Dezelfde PID's voor de regionale zenders. De laatste scan overschrijft die van daarvoor dus.

Als het voor een Enigma2 ontvanger is, kan je me dan een scan van de ene regionale mux en één van de andere sturen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, bij mijn ontvangers is het geen probleem. Ik krijg meer dan twee regionale zenders in mijn zenderlijsten. Het gaat hier om de twee ontvangers van KPN (ZTE en Rebox) 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb af en toe weer, c.q. nog steeds, storingen waarbij de signaalkwaliteit plots veel slechter wordt. Er is dan vaak complete uitval gedurende enkele seconden.

Er zijn kennelijk bepaalde zend'gemachtigden'(?) die af en toe op de DVB-T2 frequenties roet in het eten kunnen/mogen gooien.

 

Citaat uit https://forum.kpn.com/digitenne-12/wat-als-een-passieve-antenne-het-beter-doet-als-de-funke-v5-antenne-487686

"Er blijken Mobitex en TETRA signalen aanwezig te zijn, die enige tientallen dB sterker zijn dan het gewenste DVB T2 signaal."

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Heb vanavond 6 april, geconstateerd ~ 21:30 uur ineens helemaal geen DVB-T2 ontvangst meer. No Signal.

Geen TV, geen radio.

Ik merkte het toen ik wou omschakelen van Sat naar DVB-T2.

Heb het antennekabeltje nog gecheckt, niks mis mee zou ik zeggen.

Er wordt òf niks uitgezonden, òf de tuner van de TV is stuk. De rest (Sat, NPOstart via smatTV) werkt prima.

Locatie is Tilburg/Loonopzand. Kan iemand een eventuele zenderuitval bevestigen?

 

Oh! TV schakelde zojuist uit. Ik zet hem aan en alles doet  het weer. Kennelijk was er een of andere update?

Afijn. probleem is dus alweer opgelost!

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...