Ga naar inhoud


Klachten over slechtere ontvangst van Digitenne na omzetting DVB-T2/HEVC.


Sprietje

Aanbevolen berichten

Richting is IJsselstein. 

Overigens staat bij de details : Bouquet Publiek , 50k, 706 MHz, V, 15,14 kW

De frequentie is sinds 8/10 verplaatst naar 618 MHz.

 

Utrecht (zwakkere zender) en Veenendaal liggen dichterbij, maar in andere richting en bij Veenendaal zit de heuvelrug er tussen, wat me nogal een belemmering lijkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de antenne een metertje of drie verplaatst en heb nu ontvangst van Ijsselstein. SNR is met 20dB nog aan de lage kant, maar met de huidige antenne is dat waarschijnlijk het hoogst haalbare. Probleem is dat ik achter bij mij in een plantsoentje tegen een steeds groter wordende boom aankijk. Waarschijnlijk kijkt de antenne nu door een wat dunner gedeelte van de kruin. Naar ik hoop zet de Gemeente de snoeischaar er in een dezer dagen.

 

Ik heb nog wel een probleem met het scannen. Zowel bij een auto als handmatige scan blijk ik slechts een regionale zender te kunnen opslaan. Ik dacht dat dit probleem alleen speelde bij de KPN ontvangers, maar met mijn Mutant loop ik er dus ook tegenaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei johnno:

. Probleem is dat ik achter bij mij in een plantsoentje tegen een steeds groter wordende boom aankijk. Waarschijnlijk kijkt de antenne nu door een wat dunner gedeelte van de kruin. Naar ik hoop zet de Gemeente de snoeischaar er in een dezer dagen.

 

 

Gelukkig voor jou vallen de bladeren binnenkort uit. Heb je de komende maanden kans op een betere ontvangst. 

 

Even wat anders. Ik vond onlangs het door KPN in 2008 uitgegeven dekkingskaartje terug

 

image.png.5eb91e8cbdefe9dd2f082fd5d400163b.png 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

die dekking weergegeven op dergelijke kaarten zijn veelal een godspè <=> waardeloos

en laat ze (KPN) dan maar eens realtime gegevens uitbrengen die jijzelf kunt repliceren op locatie

 

een streetview scan komt ook door je straat met een auto en analyse apparatuur om courante data te updaten naar 't WAN

in mijn straat is er een duidelijk een GAT en dat wil KPN niet waar hebben

 

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het niet weten of er evaluaties plaatsvinden bij KPN

je kunt klanten geruststellen of je kunt ze ook realtime data tonen

wat denk je dat de public relations van KPN momenteel doet?

 

DVB-T2 is een feit en daar behoort een bruikbaar signaal bij, anders hoef je het niet aan te bieden!

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei luisteraar:

zou mij niet verwonderen dat

kosten/baten overwegingen de doorslag geven.

 

dat is in vragende zin een bewering die je stelt

 

1 uur geleden zei luisteraar:

Ze zijn nog druk bezig met evalueren

 

dat is ook een bewering die je stelt, waarvan -0- bewijs of bronvermelding

 

en inderdaad voor mij alleen zou er een extra antenne moeten bijkomen :P

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvangstmogelijkheid kan heel plaatselijk verschillen. Dat het bij Tonskidutch thuis in Maastricht niet ideaal is, geloof ik direct. 

 

Toch heeft de gemiddelde inwoner van Maastricht een grotere kans op ontvangst vanwege de aanwezigheid van een zendmast in/nabij de stad. 

In regio's als Zeeuws Vlaanderen, Zuid-Friesland, Zuid-Oost Drenthe en het oosten van de Achterhoek is de kans op goede ontvangst vrij gering tot nihil.  

Want is die regio's is geen zendmast in de directe omgeving. 

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op  vhf/uhf kan je nooit een dekkend gebied  krijgen is ook nooit geweest.

In zuid limburg waren er altijd gebieden die slecht(geen) ontvangst hadden ondanks de

vele steunzenders in de analoge tijd.

Bij dvb-t2 worden zwaardere eisen gesteld voor storingsvrij signaal als in

de analoge tijd toen kon je door de ruis nog beeld zien.

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Noordzee:

Toch heeft de gemiddelde inwoner van Maastricht een grotere kans op ontvangst vanwege de aanwezigheid van een zendmast in/nabij de stad. 

In regio's als Zeeuws Vlaanderen, Zuid-Friesland, Zuid-Oost Drenthe en het oosten van de Achterhoek is de kans op goede ontvangst vrij gering tot nihil.  

Want is die regio's is geen zendmast in de directe omgeving.

 

Daar heb je gelijk in, maar in de gebieden die je noemt kun je met een betere antenne vaak nog wel een verbetering teweeg brengen. Woon je echter in een dal en uit het zicht van een zender, dan bereik je met een betere antenne ook helemaal niets. Zuid Limburg is wat dat betreft niet te vergelijken met andere delen van Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...