Ga naar inhoud


Klachten over slechtere ontvangst van Digitenne na omzetting DVB-T2/HEVC.


Sprietje

Aanbevolen berichten


Hier nog even een detail van de Elika antenne. De spiraal zit niet vast aan de cirkelvormige director die voor de dipool zit.

 

Hier nog een video filmpje van de antenne met versterker, de pro-versie. Dan zit er een ledje op waarmee je de antenne kunt uitrichten.

 

 

FracarroElika_direttoreverde.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-11-2019 om 12:24 zei luisteraar:

Dat is alweer zoiets wij hebben het maar JIJ mag dat niet hebben

 

Dat het voor jou zo voelt zegt veel. Maar KPN loopt daarmee niet op die manier te koop. De reden geen CI module voor consumenten uit te brengen is mij duidelijk hoewel het begrijpelijk boosheid geeft bij klanten die wel een geschikte TV hebben en toch worden opgezadeld met.....

 

De zakelijke module zit in een totaal andere markt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei OFDM:

De reden geen CI module voor consumenten uit te brengen is mij duidelijk

Ja, mij ook, ze willen niet dat mensen dingen gaan opnemen, en verder gaan verspreiden op welke manier dan ook... en ze gunnen de kijker geen comfort... Maar dat is toch een belangrijke reden om niet voor deze provider te kiezen... Toen ik dat hoorde dat je niet eens dmv een module kan kijken, dacht ik ook het mijne daarvan.

Het klinkt helemaal boosaardig als ik dan lees dat er voor de zakelijke markt blijkbaar wel een module bestaat..... tja, niet netjes van KPN, om het in geschikte woorden voor dit forum te zeggen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Sverige:

Ja, mij ook, ze willen niet dat mensen dingen gaan opnemen, en verder gaan verspreiden op welke manier dan ook... en ze gunnen de kijker geen comfort... Maar dat is toch een belangrijke reden om niet voor deze provider te kiezen... Toen ik dat hoorde dat je niet eens dmv een module kan kijken, dacht ik ook het mijne daarvan.

Het klinkt helemaal boosaardig als ik dan lees dat er voor de zakelijke markt blijkbaar wel een module bestaat..... tja, niet netjes van KPN, om het in geschikte woorden voor dit forum te zeggen.

Nou boosaardig... KPN heeft mij als ex Digitenne klant al jaren geleden een brief gestuurd waarin ze mij probeerden om te praten voor Interactieve TV te kiezen. Meer zenders, beter beeld en interactief voor hetzelfde geld! Er stond nog net niet je bent gek als je bij Digitenne blijf! Op die wijze hebben ze getracht de klanten over te hevelen van Digitenne naar IP. Uiteindelijk hebben ze toch een nieuwe licentie gekregen voor ether TV maar het was kantje boord.

 

Nu verhuren ze de resterende klanten een spotgoedkope oplossing. Als je meer wil dan is er een ander product, zo eenvoudig is het. Er wordt alleen het hoogst noodzakelijke geïnvesteerd in Digitenne. Een CI module past niet in het plaatje ook al is er eentje voor de zakelijke markt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei OFDM:

Nou boosaardig... KPN heeft mij als ex Digitenne klant al jaren geleden een brief gestuurd waarin ze mij probeerden om te praten voor Interactieve TV te kiezen. Meer zenders, beter beeld en interactief voor hetzelfde geld! Er stond nog net niet je bent gek als je bij Digitenne blijf! Op die wijze hebben ze getracht de klanten over te hevelen van Digitenne naar IP. Uiteindelijk hebben ze toch een nieuwe licentie gekregen voor ether TV maar het was kantje boord.

 

Nu verhuren ze de resterende klanten een spotgoedkope oplossing. Als je meer wil dan is er een ander product, zo eenvoudig is het. Er wordt alleen het hoogst noodzakelijke geïnvesteerd in Digitenne. Een CI module past niet in het plaatje ook al is er eentje voor de zakelijke markt.

 

Dit is een bevestiging van wat ik al heel lang dacht. KPN houdt alleen maar vast aan Digitenne omdat het zo'n handig overstapje is naar haar andere platforms. Met andere woorden, de grote leegloop is dus overduidelijk grotendeels door KPN zelf veroorzaakt. Leve de privatisering!

 

De belabberde beeldkwaliteit van Digitenne maakte het makkelijk klanten over te halen over te stappen. Maar dat lukt nu niet meer, dus moest er een ander nadeel gevonden worden, en dat is gelukt. Waarom anders zou Digitenne het opnemen van programma"s onmogelijk maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja,  je kan ook zonder boosaardige complot theorieën van KPN gewoon stellen dat ze zich verdisconteerd hebben m.b.t. de opbrengst en de noodzakelijke vernieuwing van het oude DVB-T naar DVB-T2 / HEVC. Investering loont zich niet t.o.v. de baten.

Als KPN niet zoveel had geboden voor de frequenties had Vodafone het in handen gekregen en die kan beslist beter rekenen op het telraam inzake de goedkope TV sector en de infrastructuur die nodig is voor Digitenne. Top vioolspelers (CEO's ) die dat ene stuk niet kunnen spelen voor groot publiek (Bestuur en Aandeelhouders) moeten dan schuiven voor nieuw talent.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-11-2019 om 13:21 zei Tonskidutch:

Nu ja,  je kan ook zonder boosaardige complot theorieën van KPN gewoon stellen dat ze zich verdisconteerd hebben m.b.t. de opbrengst en de noodzakelijke vernieuwing van het oude DVB-T naar DVB-T2 / HEVC. Investering loont zich niet t.o.v. de baten.

 

Kun jij dan zien hoeveel klanten KPN binnen weet te halen op haar alternatieve platforms, dankzij het bestaan van KPN Digitenne? Zolang je dat niet weet kun je ook niet stellen dat de investering in Digitenne niet lonend is t.o.v. de baten.

 

Het zou kunnen dat ze bij Vodafone beter kunnen rekenen dan bij KPN, maar waar baseer jij die stelling op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is misschien niet helemaal on topic, maar weet iemand misschien wat er met de tweede regionale slot in Noord Holland gaat gebeuren? Er was ooit sprake van dat die mogelijk door AT5 zou worden ingenomen, maar ik heb er nooit meer iets van gehoord. De fta kijkers in NH komen er in vergelijking met de andere regio's nu eigenlijk maar bekaaid vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 8-11-2019 om 16:13 zei johnno:

Het is misschien niet helemaal on topic, maar weet iemand misschien wat er met de tweede regionale slot in Noord Holland gaat gebeuren? Er was ooit sprake van dat die mogelijk door AT5 zou worden ingenomen, maar ik heb er nooit meer iets van gehoord. De fta kijkers in NH komen er in vergelijking met de andere regio's nu eigenlijk maar bekaaid vanaf.

 

Ik ben verbaasd dat helemaal niemand op mijn post heeft gereageerd. Zijn er dan zo weinig Noord Hollanders te vinden op sat4all?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vraag een tijdje terug gesteld op het KPN-forum. Het antwoord van een KPN-medewerker was dat er voorlopig geen invulling wordt gegeven aan de vrije positie op de NPO-mux in Noord-Holland. 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...