Ga naar inhoud


Klachten over slechtere ontvangst van Digitenne na omzetting DVB-T2/HEVC.


Sprietje

Aanbevolen berichten

misschien dat je deze AHN viewer kent ?

daarmee kun je op AHN3 maaiveld alle NAP hoogten over een bepaalde lijn laten tonen (en zelfs in cvs bestand downloaden tbv CAD tekenprogramma's)

ook voor andere regios en steden

 

ik zit in een dip zou je kunnen zeggen :D

Screenshot_70.png

dat België niet bestaat is wel duidelijk

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


KPN moderators hebben op het eigen forum geschreven dat na de hele ombouw er een evaluatie komt. Of en wat er daarna nog wordt aangepast staat in de sterren en dit geldt ook voor de software update van de ontvanger. Natuurlijk is het een kosten baten kwestie, dat is een open deur. Er is bij de introductie van DVB-T al een selectie gemaakt van de gebieden die economisch waren, dat is nu niet anders. Waar ik nu met name op wacht is de oplossing voor kanaal 21 in Zeeland (10 kW) die sinds de kanaalwissel wordt gestoord door Lille vanaf 500 meter hoogte met 80 kW. Een bizar probleem veroorzaakt door de krappe afstanden na het opnieuw indelen van de kleinere UHF. Een vergelijkbare situatie is ook gemeld voor kanaal 26 van Nijmegen met kanaal 26 van Aachen maar daar komen geen klachten uit.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Tonskidutch:

 

dat is een belofte die men dan ook moet waarmaken, want nu is 't muts (in oud Rotterdams gezegd)

Natuurlijk gaan ze wel om tafel dat is een kleine moeite toch? Of de knip wordt getrokken voor vervolgactie is een ander verhaal. Maar goed, ik ben niet helemaal negatief want de hele ombouw is vast en zeker ook prijzig geweest. Waar ik wel bang voor ben is dat eventuele vervolgactie een beetje mosterd na de maaltijd is want opzeggers krijg je niet meer terug.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Tonskidutch:

hangt af van de prijs en acties misschien...

toen ik lid werd had ik een half jaar gratis TV en Radio

dat scheelt behoorlijk hoor

Heb jij een half jaar gratis Digitenne gehad of een andere aanbieder?

 

Ik sluit ook niet uit dat Digitenne nieuwe abonnees kan aantrekken maar de opzeggers terugwinnen wordt lastig. Een nieuwe actie met serieuze impact verwacht ik eerlijk gezegd niet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb bij XS4ALL nu ook het DVB-T2 pakket erbij

naast mijn IPTV het welk ik erbij nam toen bleek dat er geen sat-antenne opgehangen mocht worden

 

als je internet en TV neemt bij KPN of XS4ALL krijg je ook een DVB-T2 receiver op verzoek (en dat kost niets extra)

 

IPTV en DVB-T2 waren bij KPN in 2014 1/2 jaar helemaal gratis

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-10-2019 om 19:46 zei johnno:

Ik heb de antenne een metertje of drie verplaatst en heb nu ontvangst van Ijsselstein. SNR is met 20dB nog aan de lage kant, maar met de huidige antenne is dat waarschijnlijk het hoogst haalbare. Probleem is dat ik achter bij mij in een plantsoentje tegen een steeds groter wordende boom aankijk. Waarschijnlijk kijkt de antenne nu door een wat dunner gedeelte van de kruin. Naar ik hoop zet de Gemeente de snoeischaar er in een dezer dagen.

 

Ik heb nog wel een probleem met het scannen. Zowel bij een auto als handmatige scan blijk ik slechts een regionale zender te kunnen opslaan. Ik dacht dat dit probleem alleen speelde bij de KPN ontvangers, maar met mijn Mutant loop ik er dus ook tegenaan.

Nieuws over de kanaal wisseling dus! Als ik het goed begrijp heb je dus een heel kleine winst die nu precies toereikend is, mooi! Alleen de bladeren zal niet heel veel doen, het is bij UHF meer de takken.

 

De regionale zenders hebben dezelfde service ID's en LCN waardoor er een conflict ontstaat. Dan ligt het inderdaad aan de software in de ontvanger of ze er nog bijgeplaatst worden. Gelukkig hebben mijn TV en Strong decoder hier geen last van maar wel een heel ander issue: De Strong wil per UHF kanaal maar 1 mux opslaan. Dat is voor condities ontvangst dus zéér irritant want het is juist van grote waarde een zender al in de lijst te hebben als er tropo ontstaat.

1 uur geleden zei Tonskidutch:

ik heb bij XS4ALL nu ook het DVB-T2 pakket erbij

naast mijn IPTV het welk ik erbij nam toen bleek dat er geen sat-antenne opgehangen mocht worden

 

als je internet en TV neemt bij KPN of XS4ALL krijg je ook een DVB-T2 receiver op verzoek (en dat kost niets extra)

 

IPTV en DVB-T2 waren bij KPN in 2014 1/2 jaar helemaal gratis

Dat is ook zo, het wordt ook in combinatie (bij)geleverd.

 

Had je beide een half jaar gratis?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei OFDM:

De regionale zenders hebben dezelfde service ID's en LCN waardoor er een conflict ontstaat. Dan ligt het inderdaad aan de software in de ontvanger of ze er nog bijgeplaatst worden.

 

Ik begrijp wat je zegt, maar is er in dit opzicht dan iets veranderd? Voor de omschakeling naar T2 heb ik dit probleem nooit gehad. En als het probleem inderdaad bij de software ligt, kan de omschaling naar een andere image dan een oplossing zijn? Ik heb momenteel Openpli en heb nog geen andere image uitgeprobeerd.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft het mogelijk maken van meerdere regionale zenders in jouw zenderlijst. KPN heeft toegezegd dat dit mogelijk gaat worden na een toekomstige software-update. Dat zit nog in het vat. Maar of dit dan ook effect heeft op niet-KPN-ontvangers, is voor mij een vraag. 

 

Er zijn nu ook genoeg ontvangers op de markt die nu al meerdere regionale zenders tonen in de zenderlijst. (BV in mijn XORO-ontvanger) 

 

@Tonskidutch

KPN heeft meerdere abonnementsvormen. Er is een variant van Interactieve TV met één ontvanger. Digiitenne kost dan vijf euro per maand als je dat dan wilt toevoegen. Er is ook een variant met interactieve TV waarbij twee ontvangers inbegrepen zijn. Digitenne kan dan die tweede ontvanger zijn. Maar dat laatste abonnement is wel duurder. Vestzak, broekzak dus......... 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag in Heukelum een tijdelijke digitenne box aangesloten, ik dacht de ontvangst zal wel slecht zijn met de binnen antenne op de begane grond maar het viel reuze mee.  Alles komt zonder problemen binnen, alleen TV Gelderland wordt niet ingelezen.  TV Brabant, L1, TV Utrecht en TV west wel. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei johnno:

Ik begrijp wat je zegt, maar is er in dit opzicht dan iets veranderd? Voor de omschakeling naar T2 heb ik dit probleem nooit gehad. En als het probleem inderdaad bij de software ligt, kan de omschakeling naar een andere image dan een oplossing zijn? Ik heb momenteel Openpli en heb nog geen andere image uitgeprobeerd.

Dat is wel vreemd want ik meen dat in de methode van ID's van diverse regionale zenders niets is veranderd.

 

Het is op zich geen probleem van de software maar KPN doet iets raars haha. Het idee was dat voor iedereen de regionale zender op hetzelfde nummer komt. Het alternatief was geweest de regionale zenders een uniek nummer te geven maar dat had je een aantal nummers niets. Vind ik geen probleem maar voor de eenduidigheid naar klanten begrijp ik het wel.

 

Je hebt kans dat het met andere software lukt maar misschien kun je achterhalen of hierin iets is gedaan?

 

Wat Noordzee zegt klopt, KPN gaat er iets aan doen maar ik denk dat het de ontvangers betreft. Als ze aan de zendzijde iets gaan doen zullen het verschillende nummers worden en heb je kans dat mensen met een FTA ontvanger opnieuw de zender moeten inlezen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Codx:

Vanmiddag in Heukelum een tijdelijke digitenne box aangesloten, ik dacht de ontvangst zal wel slecht zijn met de binnen antenne op de begane grond maar het viel reuze mee.  Alles komt zonder problemen binnen, alleen TV Gelderland wordt niet ingelezen.  TV Brabant, L1, TV Utrecht en TV west wel. 

 

 

 

Heukelum heb ik even opgezocht en het blijkt het meest westelijke puntje van de Gelderse Betuwe. Voor de ontvangst van TV Gelderland daar heb je dan kennelijk wel een buitenantenne nodig. 

 

Heukelum ligt natuurlijk ook veel dichter bij steden als Gorinchem, Den Bosch en Utrecht. In Overijssel heb je ook zoiets dergelijks. Steenwijk hoort bij Overijssel, maar ligt een stuk noordelijker dan het Drentse Meppel. Het valt ook allemaal niet mee met die provincies....

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Noordzee:

 

Heukelum heb ik even opgezocht en het blijkt het meest westelijke puntje van de Gelderse Betuwe. Voor de ontvangst van TV Gelderland daar heb je dan kennelijk wel een buitenantenne nodig. 

 

 

Dat klopt, het hoorde een jaar terug nog bij zuid-holland zelfs, maar 15 KM naar het oosten is TV Gelderland ook slecht te ontvangen.  

 

Maar goed, dit was maar een tijdelijke oplossing.  Het gaf mij de mogelijkheid om even met een officiële Digitenne box te spelen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...