Ga naar inhoud


Ondertiteling bij VIER komt blijft ver achterop


on1bes

Aanbevolen berichten

Iemand ook last van VIER ondertiteling ? De ondertiteling komt al wekenlang bijna 2 minuten te laat . Dat is niet meer op te vangen bij de instelling sub-titeling en vertraging negatief instellen. Vooral zeer vervelend bij programma's (bv Geubels ) en andere die NL ondertiteld moeten worden.

Vrijwel zeker zit het euvel weeral bij TVV, zoals enkele weken terug bij VTM het geval was, die toen zelf contact opgenomen hadden met TVV . Wie/waar is het aanspreekpunt voor TVV ? (en ik bedoel dan NIET per telefoon).

Setup: Open PLI 7.0 + updates en VU+ Solo2 en Dreambox DM800.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden zei on1bes:

Iemand ook last van VIER ondertiteling ? De ondertiteling komt al wekenlang bijna 2 minuten te laat . Dat is niet meer op te vangen bij de instelling sub-titeling en vertraging negatief instellen. Vooral zeer vervelend bij programma's (bv Geubels ) en andere die NL ondertiteld moeten worden.

Vrijwel zeker zit het euvel weeral bij TVV, zoals enkele weken terug bij VTM het geval was, die toen zelf contact opgenomen hadden met TVV . Wie/waar is het aanspreekpunt voor TVV ? (en ik bedoel dan NIET per telefoon).

Setup: Open PLI 7.0 + updates en VU+ Solo2 en Dreambox DM800.

 

Kijk je met de kaart van tv Vlaanderen? 

Op andere manieren zou dit wel eens kunnen . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook geen last van of gehad.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk met Telenet over de kabel en gisteren tijdens de reklame,  voor het voetbal ,liepen de ondertitels van Geubels nog lang door deze reklame. Dus inderdaad grote vertraging en heeft dus niets te maken met TVV.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit bedoel ik nu precies. Nogmaals: ik heb het NIET over de ingebakken NL ondertitels, maar de toegevoegde, wanneer er b.v. extra gesproken moet worden door een verslaggever. Ben lang niet zeker of het niet bij TVV zit. Vorige keer enkele weken terug , zelfde probleem bij VTM zat het wel degelijk bij TVV. Die hadden TVV gecontacteerd, en het was da dag daarna opgelost.

Spijtig heb het deze avond niet kunnen controleren op mijn andere box (Dreambox) of het daar ook nog is, omdat er geen programma's waren die extra ondertiteld moeten worden.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkel probleem hier (TV-Vlaanderen Seca3)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je naar de techniek achter ondertitels kijkt, die titels komen van de programma leverancier.

Elk programma heeft een tijdcode op de band staan, de titels komen van een video ondertitel inserter die het ondertitel bestand geladen heeft en aan de hand van de tijdcode titels op het juist moment in beeld zichtbaar maakt.

TVV geeft alles door zoals het aangeboden wordt.

 

Ik denk dat je bij de zender moet klagen, niet bij de provider.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enkelingen die hier zeggen dat alles OK is, zien het toch niet goed denk ik (fake news). Ze zeggen er niet bij wanneer en welk programma gecontroleerd is, en of het is op een moment dat er ondertiteld MOET worden, niet de ingebakken titels, want die zijn wel goed. Was gisteravond perfect te zien bij Control Pedro. Is helemaal niet te volgen met de ondertitels die meer dan 1 minuut te laat komen. Het was gisteren OOK met mijn 2de box NIET OK. Totaal andere box en andere software - dat is het dus NIET.

Ben toch al blij dat er enkelen zien dat het echt niet OK is. Mijn ervaring is dat de zenders zelf zeggen (na contact) dat alles OK is bij hen. Maar van Vier ben ik niet zeker.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meld het de programma aanbieder, die heeft er ook belang bij dat de klant een goed product ontvangt.

De weg tussen bron en ontvanger is lang, maar de laatste in de keten krijgt altijd de klachten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...