Ga naar inhoud


VideoReDo voor Mac


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Eén van mijn argumenten om voor een Vu+je ooit te gaan was de mogelijkheid je opnames te bewaren.

Zo gebruik ik al sinds mensheugnis "VideoReDo" om mijn opnames te ontdoen van reclame en andere troep. 

 

Hobbymatig ben ik aan het experimenteren met een MacMini. Mijn Windows pc is na 8 jaar aan vervanging toe en vermits ik het wat gehad heb met Windows ben ik Mac aan het uitproberen. (Zo kan ik later beslissen om een nieuwe Windows pc aan te schaffen, of een iMac, waar ik al jaren van droom, prachtig design)

 

Goed, VideoReDo bestaat niet voor de Mac. iMovie en FinalCutPro kunnen blijkbaar niet overweg met de *.ts bestanden van de Vu+. 

Kennen de Mac gebruikers hier goede alternatieven voor? Je vindt veel, maar ofwel worden de *.ts bestanden niet ondersteund, ofwel heb je geen mogelijkheid om makkelijk de reclame ertussenuit te gooien.

 

Mijn dank is weeral groot...

 

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


.ts is gewoon de extensie. Verander deze in .mpg en de meeste programma's vreten ze...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, buiten Final Cut Pro en iMovie dan. Ik heb het geprobeerd en ze pakken het evengoed niet aan...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hetzelfde probleem gaat met de progjes van Squared 5 optreden als met iDreamX. Zeker die laatste is een plezier om op de Mac dingen te doen aan de Vu+. Helaas worden beiden blijkbaar niet meer doorontwikkeld en het zijn nog 32 bit programma's. Bij Apple lijken ze de support vanaf het najaar te staken hiervoor. Enkel nog 64 bit. Zucht. Alternatieven? 

Converteren gaat nu in twee stukken. Met Uniconverter converteren en dan met iMovie oid bewerken.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Omdat ik nu toch wel echt eens moet gaan weten welke progjes er nog op Catalina gaan draaien heb ik maar een Bèta versie geïnstalleerd.

Die UniConverter heeft inmiddels een update gekregen. Draait blijkbaar nog op Catalina.

 

Je kan het is eender welke files mooi oplijsten en voor de conversie van bestandsformaat plaats vindt er reclameblokken, overtollig gedoe,... uit weghalen. 

Nog een leuke optie die ik al tijden zoek: met de VU+ opgenomen 4:3 beelden worden ook op een 4:3 tv met balken links en rechts weergegeven. Als je UniConverter een MP4 bestand laat uitspuwen in Pan&Scan heb je terug het mooie onvervormde 4:3 beeld. 

 

Enkel iDreamX werkt niet meer. Nog op zoek te gaan naar alternatieven, want dit was wel een heel makkelijk tooltje...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-4-2019 om 18:54 zei RaveMaus:

Eén van mijn argumenten om voor een Vu+je ooit te gaan was de mogelijkheid je opnames te bewaren.

Zo gebruik ik al sinds mensheugnis "VideoReDo" om mijn opnames te ontdoen van reclame en andere troep. 

 

Hobbymatig ben ik aan het experimenteren met een MacMini. Mijn Windows pc is na 8 jaar aan vervanging toe en vermits ik het wat gehad heb met Windows ben ik Mac aan het uitproberen. (Zo kan ik later beslissen om een nieuwe Windows pc aan te schaffen, of een iMac, waar ik al jaren van droom, prachtig design)

 

Goed, VideoReDo bestaat niet voor de Mac. iMovie en FinalCutPro kunnen blijkbaar niet overweg met de *.ts bestanden van de Vu+. 

Kennen de Mac gebruikers hier goede alternatieven voor? Je vindt veel, maar ofwel worden de *.ts bestanden niet ondersteund, ofwel heb je geen mogelijkheid om makkelijk de reclame ertussenuit te gooien.

 

Mijn dank is weeral groot...

 

Gert

 

Een VU is voor mij vanaf dat hij uitkwam een aanrader, maar dat terzijde.

 

Toen ik voor m'n werk niet meer aan Windows gebonden was overgestapt na even Linux naar een iMac. Geen seconde spijt van gehad. Integendeel, een verademing.

Soms was het even zoeken naar een progje als vervanging en soms was het er nog niet, zoals een alternatief voor m'n favoriete Dreamset. Vandaar dat ik de WinXP-puter liet staan en daarvoor gebruikte en hij staat er nog steeds want inmiddels gebruik ik weliswaar Dreamboxedit die er nu ook voor de Mac is. Maar CD's/DVD's branden doe ik nog met Nero op de XP want ik heb geen zin nog eens een boel euri uit te geven aan zoiets voor de Mac en het gratis progje dat ik op de Mac getest heb vond ik puin.

 

Misschien ook een optie voor jou, de Win houden voor die enkele dingen en een Mac voor de rest?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik lees dit nu eerst...

Inmiddels is de iMac een week een feit en inderdaad, tot nu toe alleen nog maar met een grote smile aan het toetsenbord gezeten.

Voorlopig heb ik enkel iDreamX die ik straks zal missen voor de Mac. Wordt immers niet meer ondersteund in Catalina en lijkt ook niet meer geupdate te gaan worden :(.

 

Ik heb nog steeds een tamelijk goede Asus laptop met Windows 10. Die hou ik maar bij wegens de dingetjes die echt niet op de mac te doen zijn.

 

Vermits hij draagbaar is en aan te sluiten aan groot scherm hou ik die ook maar om schema’s en co op te bekijken. Die paar keer op een jaar Windows overleef ik wel 😛 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...