Ga naar inhoud


Joyne transponders


Aad7506

Aanbevolen berichten


  • Moderator

En heb je al eens geprobeerd door de lnb iets te draaien de ontvangstkwaliteit te verbeteren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betreft een Alden automatische schotel 55cm. Merk LNB weet ik niet.

Coax kabel is ca. 4 meter lang en is een kok799.

Ik kan in de automaat ook transponders ingeven, als ik de desbetreffende transponder daarin zet dan komt de kwaliteit op max 10%

Als ik de andere erin zet dan is het weer 0% terwijl de andere transponders nagenoeg hetzelfde blijven. lijkt dus toch op niet geheel correct afgesteld staan van de schotel.

Maar zit er tussen de 11727 en de 11747 dan een verschil in sterkte ?

Cees, je bedoelt de skew ?

Ik begreep dat deze op 0 moest staan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat hangt van de locatie af waar je schotel staat.

Is dat zuidwest Nederland?

 

Bij een marginaal signaal helpen alle kleine verbeteringen, het optimaal installeren van de skew helpt het signaal soms net over de drempel.

Zeker met een schotel van 55 cm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja momenteel thuis en dat is op goeree.

Als ik weer die eurobird selecteer dan staan daar een heleboel transponders in welke eigenlijk allemaal binnenkomen.

Tussen de 55 en 62 % zitten die allemaal, alleen die ene Joyne wil niet binnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Horizontale en verticale transponders komen vaak niet even sterk binnen.
11727 is verticaal, die ontvang je wel, 11747 is horizontaal, die ontvang je niet.
Dat je 11785H wel ontvangt komt omdat dat die een fec heeft van 2/3 terwijl  11747H een fec van 3/4 heeft en dus zwakker is.

 

Ik ken helemaal heen automatische schotel van 55cm van Alden en Google ook niet.
Wat is de naam of typenummer van die schotel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geperforeerde schotel, met deze opmerking van de leverancier:

 

60 cm volautomatische schotel antenne. met geperforeerde schotel, hierdoor bij regen geen storingsvrij beeld op onze HD zenders op Astra 3, de Duitse zenders en BVN op Astra 19,2  gaan wel goed.

 

Tja, je schotel is nu al te klein, laat staan wanneer je op de rand van de footprint komt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat je wel Astra 3 kan ontvangen komt omdat er op die transponders modulatie parameters gebruikt worden die net iets minder signaal nodig hebben.

De fec op Astra 3 is 2/3, op Joyne 3/4

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo opmeet dan is de schotel ongeveer 58cm breed en 51cm hoog zonder de rand mee te rekenen. Klopt dat? Dat is voor Joyne erg klein en op de grens van het haalbare.

Ik zou de lnb eens vervangen door een Inverto Black Ultra Single. Die koop je voor ongeveer €10,- Ik denk dat je die transponder dan wel ontvangt.

De aansluiting van de lnb moet recht omlaag staan voor Goeree.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...