Ga naar inhoud


Joyne transponders


Aad7506

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei ceesv:

Ook bij regen?

In Portugal zeer weinig tot geen regen in de periode dat wij daar zijn. En zou er al regen zijn overdag bv en wij zijn in de caravan, dan kijken we geen TV. Tv is voor avonden of voetbal of nieuws. Zal volgend jaar eens uitgebreid testen en notities maken. Dit met hopelijk een andere Openpli ontvanger ipv de Re4220

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 19-8-2019 om 11:49 zei Sprietje:

 

Dan heb je zeker een B&R schotel op het EISS-statief?

 

Nee zelfs dat niet ! Niet omdat ik niet wil, maar omdat eea zo kwetsbaar is in / met een caravan. Op de schotel zit wel een LNB Inverto black ultra (twin). Zonder dat gaat het echt niet. Ik zal volgend jaar de bewijsstukken en scherm info maken en sturen. Een twin omdat soms een buurman op de camping -met (ook) Joyne- geen ontvangst kan krijgen.

Dit zal zeker niet het goede forum zijn, maar wie kan ik waar vragen, of ik na jaren en jaren op dit forum 'zit' , mijn proeflidmaatschap kan over gaan in 'Lidmaatschap'.

Toen ik van XS4ALL naar gmail ben gegaan, heb ik mijn email adres in SAT4ALL gewijzigd: dat was op 11-7-1912 ......

aangepast door Deca
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij dan een schotel die minder kwetsbaar is en heel goed presteert?
Dan gaat het waarschijnlijk om een glasvezel schotel, misschien heb je een Triax DAP 610-TSI, die heeft een effectieve schotelmaat van 55cm.
Maar goed, geef het zelf even aan.

 

Ik heb geen idee waarom je nog steeds een proeflidmaatschap hebt. Misschien omdat je nog maar erg weinig berichten hebt geplaatst maar er zal ook zeker naar de inhoud van de berichten gekeken worden door de moderator.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Sprietje:

Heb jij dan een schotel die minder kwetsbaar is en heel goed presteert?
Dan gaat het waarschijnlijk om een glasvezel schotel, misschien heb je een Triax DAP 610-TSI, die heeft een effectieve schotelmaat van 55cm.
Maar goed, geef het zelf even aan.

 

Dat is wel een hele mooie schotel ! Zoiets dus, maar dan een helemaal dood ordinaire Triax van metaal en deze zeker niet zonder beschadigingen ! Caravanners kennen dit vast wel : 'schotel lastig groot ding  moet zonodig in de disselkast bij het reserve wiel' . Dit jaar in Portugal ging ik er vanuit, dat als er geen ontvangst mogelijk bleek met dit maatje schotel,  dan een locale grotere schotel te kopen en deze te verwennen met de LNB Inverto black ultra. Dat was dus niet nodig.

Als een  volwaardig lidmaatschap afhangt van de aantallen berichten, dan wordt dit een goede aanzet hiertoe 😁, maar je schreef al .... de grote kwaliteit van de inhoud van de berichten is OOK een factor. Dat maakt mij dan weer nieuwsgierig naar de weging van deze kwaliteit van een aantal andere (volwaardige) leden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik noemde de kunststof Triax  schotel, waarom?
Cahors heeft die natuurlijk ook bijv. de SMC 55 van 49x55cm en de SMC 65 van 61x68,2cm maar deze laatste heeft een f/d-verhouding van 0,5 en dat vermindert de versterking aanzienlijk.
Hier tussen in ligt de Triax DAP 610 van 56x61cm met een f/D van 0,6.
Bij alle drie de schotels worden de buitenmaten vermeldt en allen hebben ze een rendement van 70%. De Triax DAP 610 koop je voor €80,- en dat is toch een flink stuk goedkoper dan een Cahors SMC 65 waar je toch rond de €85,- voor betaald.
Deze glasfiber schotels kunnen tegen een stootje en zijn ideaal om in de disselkast mee te nemen. Ik heb het vermoeden dat de Triax schotel ook bij Cahors wordt gemaakt.

 

Triax-DAP 610.jpg.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

de vrije fries schrijft in transpondernieuws november 2019:

 

Eutelsat 9B - 9° Oost:
het lijkt erop dat Joyne haar transponder onderverhuurt aan "TAG Broadcasting"
alweer een zender van deze organisatie nu een radiozender
de radiozender  "TRT tamil" nu ook via:
CHANNEL
Name: "TRT tamil" Provider: "TAG Broadcasting"
TRANSPONDER
11727, V, 30000 8PSK FEC 3/4
9.0°E (0090 - Eutelsat 9B)
IDs
NetwordID: 158 TransponderID: 50010 ServiceID: 866
PIDs
Video: 0 Audio: 7602 - tam
PCR: 7602 PMT: 7600 Teletext: 0

 

Tja, er blijft niet veel over voor de Belgische zenders. Gisteren voor VTM 1,6 Mb/s gem., Vier 2,4 Mb/s gem, Vitaya 0,8 Mb/s gem.

En waarom Tag Broadcasting?
TAG staat voor: Telekom Austria Group.
Ze hebben een uplinkstation in Oostenrijk, de Teleport Service in Aflenz, juist waar Joyne ook gebruik van maakt om de signalen voor hun 3 transponders naar de satelliet te sturen. Dan is het lekker makkelijk om er ook nog wat zenders voor een ander bij te doen, zie: https://www.a1.group/en/wholesale/teleport-services


Maar of de beeldkwaliteit van de zenders nog wel acceptabel blijft is de vraag.

 

transponder Joyne.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

hoi,

 

Joyne | 9° Oost:

 

CHANNEL
Name: "La Chaîne du Père Noël" Provider: "TAG Broadcasting"
TRANSPONDER
11727, V, 30000 8PSK FEC 3/4
9.0°E (0090 - Eutelsat 9B)
IDs
NetwordID: 158 TransponderID: 50010 ServiceID: 868
PIDs
Video: 7801(H.264) Audio: 7802 - fra
PCR: 7801 PMT: 7800 Teletext: 7831

gecodeerd in Conax.

 

 

12074, V, 30000 8PSK FEC 3/4

ook nieuw op het promokanaal (Enjoy TV HD) is fta gestart 

het tijdelijke kanaal Sinterklaasje kom maar binnen.

joyne-sinterklaas.jpg

fotocredits: mediamagazine

 

Joyne is gestart met een tijdelijke televisiezender onder de naam ‘Sinterklaasje kom maar binnen’ waarop liedjes over, van en met Sinterklaas en Zwarte Piet te zien zijn. Het tijdelijke kanaal zendt vooral videoclips uit waarbij telkens veel Zwart Pieten te zien zijn.

 

Rond 6 december aankomende zal het kanaal worden ingeruild voor kerstmuziek tot begin 2020.

 

meer info:

https://mediamagazine.nl/joyne-met-tijdelijk-kanaal-voor-sinterklaas-en-zwarte-piet/

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 15-11-2019 om 18:48, Sprietje zei:

Heel mooi voor kinderen die niet in roetveegpieten geloven.

Toen er nog kolenkachels waren, was slechts een veeg over het gezicht niet eens mogelijk voor Piet. 

Als de schoorsteen thuis werd geveegd, kwam er heel wat los. Er moest een doek voor de schouw worden gespannen, anders had je zomaar een roetveeg-woonkamer.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

 Eutelsat 9B - 9 ° Oost:

 

weer een nieuwe zender van  "TAG Broadcasting" op de Joyne transponder 

 

Museum HD wordt uitgezonden op 11.727 GHz op een transponder die gezamenlijk wordt gebruikt door het Nederlandse betaaltelevisieplatform Joyne en TAG.

 

Het Museum HD-kanaal is het venster naar de kunstwereld in de breedste zin van het woord. Het station is gewijd aan amateurs en culturele liefhebbers. Hij richt zich op klassieke, moderne en hedendaagse kunst, beeldhouwkunst, design, architectuur, straatkunst, bodypainting en fotografie.

 

CHANNEL
Name: "MUSEUM" Provider: "TAG Broadcasting"
TRANSPONDER
11727, V, 30000 8PSK FEC 3/4
9.0°E (0090 - Eutelsat 9B)
VIDEO
4:2:0 1920x1080 25fps 146kbps 16:9
IDs
NetwordID: 158 TransponderID: 50010 ServiceID: 867
PIDs
Video: 7701(H.264) Audio: 7702 - fra
PCR: 7701 PMT: 7700 Teletext: 0

175.jpg

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...