Ga naar inhoud


Joyne transponders


Aad7506

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over de Joyne transponders.

11727V  ontvang ik met sig. 85% en kwalitiet 60%

11747H  ontvang ik met sig. 91% en kwalitiet 0%

12073V  ontvang ik met sig. 88% en kwaliteit 5%

 

Is dit een kwestie van beter uitrichten ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kan,

kan ook zijn dat de transponder parameters niet goed staan.

 

DVB-S2

8PSK

30000

3/4

 

De skew van de LNB is ook belangrijk, staat de LNB met de juiste skew hoek in de klem?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Skew zou op - 3,9 graden moeten staan voor zuid-West Nederland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verschil van 60% kwaliteit op de ene transponder en 0% kwaliteit op de andere transponder kan volgens mij alleen maar ontstaan bij een verkeerde transponder instelling zoals Cees ook al aan gaf niet omdat hij niet goed is uitgericht.
Het enigste wat over blijft kan nog zijn dat de lnb niet goed werkt. Probeer eens een andere.
Op de verticale lijn ter hoogte van Rotterdam is de skew 0°.
Zie hier het Joyne-pakket: https://www.lyngsat.com/packages/Joyne.html

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ziet zijn de belangrijkste parameters, kun je op je AB eens op de groene knop drukken (daar staat op je screenshot: bewerken).

Meestal kun je dan bij de extra instellingen, zoals DVB-S of S2 en FEC.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zouden even kunnen testen, of de LOFs van de LNB niet een beetje verlopen zijn.

 

Kun je de instelling van 9750/10600 (universele LNB)  ook wijzigen met een handmatige instelling, naar 9746/10596?

Levert dat je ontvangst op op de drie transponders?

Zo nee, kun je het proberen met 9754/10604; levert dat ontvangst op?

 

Zo nee, dan ligt het probleem niet in verlopen LOFs, en kan alles weer terug naar 9750/10600.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou de skew op de werkende transponder proberen te optimaliseren.

Misschien net een beetje meer kwaliteit van het signaal wat de ontvanger over de drempel helpt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als dat nog niet helpt zou ik de transponder verwijderen (gele knop) en met de rode toets weer de gegevens invullen en toevoegen.

Het kan zijn dat er in de achtergrond verkeerde oude parameters staan. Zoals Sprietje al zei worden deze dan opnieuw automatisch gekozen. Hopelijk dan met de juiste actuele waardes.

PS in de handleiding van je Reflexion TV kon ik verder ook niets vinden m.b.t. verdere parameter instellingen.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat dat het om de Eurobird 9A gaat. Die satelliet hangt tegenwoordig op 13 oost. Je wilt de Eutelsat 9B ontvangen op 9° oost.
Waarschijnlijk hebben de parameters die al ingevuld staan nog betrekking op de Eurobird 9A.
Dus gewoon de gele knop wissen gebruiken bij de transponders waar je geen signaalkwaliteit hebt en daarna de rode knop "Toevoegen" en de transponderspecificaties juist invoeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon in de tv 3 "eigen sats" aanmaken. 

In 1 van deze heb ik nu de Joyne transponders gezet en nog 1 andere om te zien wat dat doet. Zie de screen shots hieronder. 

Ook de lnb instellingen met de hand op zowel 9746/10596 en 9754/10604 geprobeerd 

IMG_20190505_121507_compress_52.jpg

IMG_20190505_121655_compress_98.jpg

IMG_20190505_121537_compress_51.jpg

IMG_20190505_121522_compress_95.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...