Ga naar inhoud


Joyne transponders


Aad7506

Aanbevolen berichten


Alden maakt zelf geen schotels. Die komen van Triax. Triax heeft zowel de kleine ovale schotel, de zogenaamde SKY1-schotel als de grotere schotel, de zogenaamde SKY 2-schotel in hun programma inclusief de bijbehorende lnb's met ovale feedhorn.
Nu moet je niet denken dat Triax schotels in Engeland kan verkopen onder het merk Triax. Een Engelsman koop nog liever niets. Nee, Triax verkoopt ze onder de bekende Engelse naam RAVEN.
Bekijk ook de bijlage met de vergelijking van de SKY zone 1 en SKY zone 2 schotel met als referentie een maatlat van 1 ft = 30,5cm.

 

Sky mini dish zone 1&2.jpg

Raven SKY 1 schotel.png

satellitereceptionjuly13.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Aad7506:

Stel ik zou een triax64 spiegel erop zetten, is er dan een manier om te bepalen hoeveel langer de arm zou moeten worden. 

 

De lengte van de arm is dan gewoon de lengte van de arm van de triax 64.

Wellicht is ook de offsethoek van beide schotels iets verschillend; dat betekent dan dat je de hoek van de LNBarm t.o.v. de schotel misschien zou moeten aanpassen.

Is dat wat je wilde weten?

 

Dat je de black ultra op de uiterste afstand moet plaatsen, doet vermoeden dat de huidige LNBpositie misschien niet ideaal in het brandpunt is. Als je meetfoto op 40% van de hoogte is, staat de LNB misschien ook wat te hoog gericht; maar als dat nog duidelijk beneden het midden van de schotel is, is het nog wel OK (het moet tussen het diepste punt van de schotel en de halve verticale kijkhoek (bisectrice) van de LNB).

 

Zonder verdere specs van de schotel is dat allemaal helaas lastig te bepalen. En helaas, met een perforated dish is het lastig om met de watermethode de hoogte en breedte (en diepte) van de schotel te bepalen; dan moet je eerst afdekken met plastic of zo.....

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ventura

 

De Philips SX 1019S is inderdaad niet meer verkrijgbaar maar de DURLINE UK102 is geen alternatief. Het is een Unicable-lnb.
Wel een alternatief is deze single-lnb:

Helaas is het wel zo dat de Inverto Black Ultra zulke uitstekende prestaties weg zet, dat het er nog maar om draait of je met deze lnb een betere ontvangst hebt.

 

Sky single lnb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Aad7506:

Ik ga gewoon als experiment eens proberen er een Triax 64 op te zetten en zien wat dat doet.

Dat zijn de kosten niet om wat mee te rommelen.

Altijd leuk om wat te rommelen. Leer je veel van.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Aad

 

Hou er dan rekening mee dat de lnb-arm van een Triax 64  10mm te lang is. Lnb's en ook duo-lnb's moeten altijd zo ver mogelijk naar voren geplaatst worden om de beste resultaten te krijgen en dan staan ze nog niet dicht genoeg naar de schotel. Dus als zou blijken dat de arm van de Triax 64  10mm langer is dan van je huidige schotel moet je hem zo maar laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een Triax 78 liggen, ik meet bij deze een afstand van ca.55 cm vanaf de houder van de LNB naar het hart van de spiegel. Heb even een kunsstof buis van 40mm in de houder gestopt om te zien waar de LNB precies naar keek.

Kruispolarisatie ? is dat de Skew ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kruispolarisatie is de scheiding tussen horizontale en verticale transponders.

Het is dus de demping tussen bijvoorbeeld het signaal van een horizontale transponder en een naburige verticale transponder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een automatische schotel klein is en moeite heeft Joyne te vinden op de Eutelsat 9B, dan verdient het aanbeveling om een makkelijke transponder te kiezen om de Eutelsat 9B te vinden. Gebruik daar transponder 11919V voor met de specs: DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 3/4. Daar zit o.a. de vrij te ontvangen zender IBC Tamil TV, Holygod TV Europe & Middle East en Star Vijay International.
Die transponderfrequentie zit ook wel op de Hotbird 13 maar met andere parameters zoals een SR van 29.900 en een fec van 5/6.
Dat geldt ook voor de Astra 19,2 en 28,2.
Kies voor een transponder met DVB-S en een zo laag mogelijke fec bijv 2/3, 3/4 of eventueel 5/6 maar die niet op een naburige satelliet zit met dezelfde parameters.
Je loopt met transponders die met DVB-S werken wel het risico dat ze ooit overstappen op DVB-S2, 8PSK omdat er dan meer zenders op een transponder kunnen. Je moet dan opnieuw een andere transponder kiezen maar als dat eenvoudig in te stellen is, is dat geen probleem.

 

Een Triax kijkt wat hoger dan op 40% van de hoogte, dat zal op 45% zijn schat ik.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het gekke is dat de schotel de eutelsat en de astra3 eigenlijk heel makkelijk vindt.

Maar als ik de 11919V instel dan heb ik geen beeld op de 3 transponders van Joyne. Als ik de 11727 instel dan heb ik beeld op de 3 transponders van Joyne.

Dit geldt ook voor Canal Digitaal, als ik de 11739V instel dan heb ik alle transponders van Canal digitaal. Als ik een andere instel dan mis ik telkens wel 1 of meerder transponders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar wordt jou schotel met dit makkelijk te ontvangen signaal minder nauwkeurig afgesteld. Blijkbaar heb je op de transponders van Joyne voldoende signaal zodat de schotel zich daar op af kan stellen.
Hoeveel signaalkwaliteit heb je dan op transponder 11919V?

Toen Canal Digitaal  enkele jaren geleden weg ging op de Astra 19,2, waren er maar genoeg automatische schotels die in de Algarve geen transponder van Canal Digitaal op de Astra 23,5 konden vinden. Door gebruik te maken van een transponder met DVB-S zoals 12168V met o.a de zender Ócko lukte dat wel en konden vele bezitters van automatische schotels hun schotel toch op de Astra 23,5 uitgericht krijgen en Canal Digitaal bekijken.
De vraag is alleen hoe lang die transponder nog in DVB-S blijft uitzenden. De zenders worden al in MPEG-4 uitgezonden. Het zal niet lang meer duren voordat dit ook een DVB-S2-transponder wordt.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...