Ga naar inhoud


Joyne transponders


Aad7506

Aanbevolen berichten


Dat is wel een flink verschil tussen horizontaal en verticaal. Dat strookt niet met de verschillen die je hebt laten zien in het bericht van 6 mei. Daar is het verschil maar  1% met de Inverto Black Ultra.
Je geeft aan:
Op transponder 11747H heb ik tussen de 8,5 en 9db.
Op transponder 11919V heb ik tussen de 6,5 en 7,5db
Dit volgens de db meter van het stuurkastje van de schotel.  

Waarom heb je 2dB verschil op transponder 11919V? Heb je dat verschil bij verschillende weersomstandigheden of is dan afhankelijk van de ene keer zoeken of de andere keer zoeken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee heb gisteren de schotel laten zoeken naar de eutelsat met de transponder 11747 en toen gekeken wat de signaal sterkte was qua db op de stuurkast. 

Hierna schotel ingeklapt de andere transponder erin gezet en weer laten zoeken. Dus vrijwel direct na elkaar met een blauwe lucht. 

Ik heb dus niet via de tv de kwaliteit bekeken van de transponder maar puur via de stuurkast 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zitten niet helemaal op dezelfde golflengte.
Je schrijft: Op transponder 11919V heb ik tussen de 6,5 en 7,5db
Hoe kan het dat je op deze transponder op geeft "tussen de 6,5 en 7,5dB".
Een transponder kan wel eens een beetje variëren maar 1dB verschil is wel erg veel. Wat ik begrijp is dat dat niet is bij verschillende keren uitrichten maar als de schotel eenmaal is uitgericht.
Een verschil tussen transponders met verschillende parameters zoals tussen 11919V en 11747H is normaal hoewel ik het verschil van globaal 2dB tussen deze twee normaal ten voordele van 11919V zou geven en niet ten voordele van 11747H want 11747H heeft parameters die een mindere signaalkwaliteit opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje 

Ik kan per sat  3 stuks transponders instellen.

Als ik dus de 11919V als 1e instel en dan zodra de sat is gevonden naar de signaalsterkte kijk dan geeft het kastje van de schotel aan 6,5-7,5 db.

Hierna klap ik hem in en stel ik 11747H in als 1e transponder, dan laat ik hem zoeken en zodra gevonden dan kijk ik weer naar de signaal sterkte en die schommelt dan tussen de 8,5-9 db.

Hoe dit kan weet ik niet.

Wellicht dat ik beide transponders eens in de tv moet bekijken en dan de signaalkwaliteit bekijken, ik weet natuurlijk niet wat de db meter in de stuurkast van de schotel weergeeft, signaalsterkte of signaalkwaliteit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een signaal sterkte meter die wij gebruiken is niet nauwkeurig en kan van transponder tot transponder andere waardes aangeven. 

verder zend niet iedere transponder met het zelfde vermogen uit en ook niet over de zelfde zend  schotel op de sat. 

Wij kunnen dus echt niet vergelijken tussen de signaal sterkten tussen transponders. 

De lnb werkt ook niet over het hele frequentie gebied even goed op de eene transponder is die gevoeliger als op een andere transponder 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt niet altijd aan de signaalmeter,de signaalsterkte per transponder kan iets verschillen.

Net als de footprint.

Zij het dat het niet echt veel is.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vergis je niet in de frequentie afhankelijke gevoeligheid en versterking van je LNB, naast exemplarische strooiing zijn ze absoluut niet "flat".

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 5-5-2019 om 20:16 zei Sprietje:

Tja 55cm is wel erg klein voor Joyne. Om welk type schotel gaat het? Is het een automatische of een handbediende schotel? Staat hij op het dak of op een driepoot?

Ben verbaasd ! Ik had prima ontvangst met 55 cm schotel (op statief dus) in midden Portugal met Joyne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook bij regen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...