Ga naar inhoud


PS4 headset op W10 PC


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Hoi.

 

heb hier een PS4 headset die volgens mij ook wel op de pc moet werken,dacht ik tenminste.

 

het is een bigben headset en volgens tweakers werkt ie ook op een pc

 

maar mijn pc wil er niet mee overweg.

wel geluid uit de koptelefoon maar de mic werkt niet.

 

via apparaatbeheer zie ik niks geks.

 

ook wordt de mic herkend als ik m aansluit.

 

ik gebruik een verloopstukje omdat de jack vd headset zowel voor audio-in als mic-uit is

 

dit moederbord zit op de pc: Gigabyte H270M-DS3H

 

iemand een idee wat er aan de hand is?

headset.jpg

moederbord.png

adapter.jpg


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat verloopstukje, doet dat wel waarvoor je het gebruikt?

Kan je eens een foto maken van de plug die aan die headset zit?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zijn allebei stereo stekers, het lijkt meer op een splitter.

Voor de microfoon zou je een mono steker verwachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry ik vond het bij wikipedia denk dat de ps4  de trrs heeft

 Er zijn echter ook tweepolige stekkers (zonder ring), vierpolige stekkers (met twee ringen), en zelfs vijfpolige (met drie ringen). Die laatste twee worden TRRS en TRRRS-pluggen genoemd. 

bron wikipedia

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

men kent dat ook van de Apple kabeltjes, die een heel klein IC hebben dat de oorsprong van Apple compatibiliteit bevestigd aan de hardware

een namaak kabel functioneert niet (ook op TV bij Radar en / of Kassa geweest, vergeeten welk)

of het met PlayStation apparatuur idem is durf ik echter niet bevestigen, maar is een invalshoek voor tante google

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC microfoons zijn elektretmicrofoons en die hebben een voedingsspanning nodig, daarom een plug met 3 contacten.

 

Ik ben hier lang geleden door schade en schande achter gekomen toen ik een kleien dynamisch stereo microfoon met stereoplug aansloot op mijn pc. Door de spanning  was het meteen einde van de twee microfoons. 😢

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...