Ga naar inhoud


Snipe 3 in combinatie met MZ 101


JouryDM

Aanbevolen berichten

Dat kan, dan hebben ze geluk gehad. Er is inderdaad ook geen nieuwe firmware voor de Snipe 3 te downloaden. Ook op de Astra 28,2 zijn de afgelopen 2 jaar heel veel transponders verdwenen of hebben andere parameters gekregen. Er komt een moment dat er toch echt nieuwe firmware nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kan je bij de 3 de transponders zelf instellen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar lees ik helemaal niets over in de handleiding dus is dat waarschijnlijk alleen via een software-update te veranderen en daar moet je in feite niet blij mee zijn.
Vanwege de vele transponderwijzigingen de afgelopen jaren (denk ook zeker aan de Astra 28,2), zijn er legio gebruikers van automatisch zoekende schotels die ten einde raad geweest omdat een software update maar op zich liet wachten. Er zijn fabrikanten die daar erg traag mee zijn voordat ze een vernieuwde versie uit brachten. Vaak moest je dan naar een dealer die de nieuwe software er dan in zette en daar een flink bedrag voor vroegen. Erger nog is dat als zoiets gebeurt als je op vakantie bent en ergens ver weg zit. Zie dan maar eens een dealer te vinden die van jou merk automatische schotel nieuwe software er in kan zetten terwijl je in de middle of nowhere zit. Ook hebben vele mensen voor de verrassing gestaan dat hun besturingsunit niet meer te upgraden was en dat je een nieuwe (modernere) besturingsunit moest kopen. Daarom zijn er de laatste tijd ook diverse fabrikanten die hun apparatuur hebben aangepast en dat de gebruiker zelf een nieuwe transponderspecificatie kan invoeren.

 

Ik adviseer dan ook als je een automatisch zoekende schotel gaat kopen niet alleen te kijken naar de degelijkheid waarbij metalen tandwielen natuurlijk verreweg de voorkeur hebben t.o.v. kunststof tandwielen maar ook of je zelf transponderwijzigingen kunt doorvoeren.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-6-2019 om 19:38 zei Sprietje:

te kijken naar de degelijkheid waarbij metalen tandwielen natuurlijk verreweg de voorkeur hebben t.o.v. kunststof tandwielen

dat is met respect een oud standpunt

de GearSolutions voor moderne en hoogwaardige apparatuur gebruikt kunststof

Citaat

AGMA Class Q9 denotes Total Cumulative Error (TCE) of just 0.0015 inch, and Tooth-To-Tooth (TTT) error of 0.00071 inch.

 

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Op 12-6-2019 om 23:59, Satelliet zei:

Jongens, aub. lees toch eens de handleiding. Daar staat duidelijk in dat de diseqc instellingen DEZELFDE volgorde moeten hebben als de controller. Dus:

Poort A Turksat - voor een MZ-101 instellen op "Niet in gebruik"

Poort B Astra 2

Poort C Astra 3

Poort D Astra 1

Ik heb zo al tientallen Snipe3 geïnstalleerd en de antenne volgt automatisch als men naar een andere satelliet zapt.

Ik probeer de handleiding van mijn selfsat snipe3 te volgen ... Zet m op Home, duw dan op de diseqc knop voor 2 sec ...  De blauwe led brandt, maar hoe krijg je de parabool zover dat ie dan gaat naar 19.2 of 23.5?  De ontvanger zijnde een Hisense staat goed ...  LNB power staat aan, en de ABCD staan ook juist ...    Als ik dan een scan doe op een of andere sat dan beweegt de parabool niet, terwijl ie hoort te draaien, toch?  Of moet je eerst alle 19.2, 23.5 handmatig verzetten, en dan de zenders zoeken, en dan die blauwe knop?

Me dunkt staat er een update, die ik uitvoerde ...  Maar je ziet geen versie op dat bestand, jammer .. via selfsat.com bereik je met de tab downloads  https://selfsat-kor.static.beta.logicsquare.com/Download---Camping-Antenna.html

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw ontvanger moet minstens Diseqc 1.1 hebben.

Bij het opstarten laat je eerst de antenne vb Astra 19.2 zoeken.

Je drukt de Diseqc schakelaar op de stuur unit van de antenne pas in als de antenne een lock heeft.

Nu kan je eens testen of de antenne automatisch naar een andere satelliet gaat.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...