Ga naar inhoud


Snipe 3 in combinatie met MZ 101


JouryDM

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben niet op dit forum en zou graag jullie hulp hebben aangezien het bedrijf waar de apparatuur aangekocht is refereert naar de handleiding en bijgevolg dus niet echt support levert.

Wij hebben dus een automatische schotel (Snipe 3) met een apart bakje waar je per satelliet kan kiezen hoe hij ze moet nemen. Daarbij hebben we een MZ 101 ontvanger met een TV Vlaanderen kaartje.

 

Op de een of andere manier lukt het mij niet om dit aan de praat te krijgen. Indien ik op het bakje van de Snipe 3 diseqc aan zet, op Astra 3 druk en dan op set duw, volg ik het signaal op langs de ontvanger. Het hoogste signaal dat ik binnen krijg is 43-44%. Volgens het bedrijf waar alles gekocht is ligt het aan de diseqc instellingen van de ontvanger, maar ik geraak er echt niet wijs uit. 

 

Momenteel staan de diseqc instellingen op de ontvanger als volgt:

Poort A: Astra 1 (19,2)

Poort B: Astra 3 (23,5)

Poort 😄 Astra (28,2)

Poort 😧 Hotbird (13)

 

Handleiding ontvanger: https://www.gebruikershandleiding.com/M7-MZ-101/preview-handleiding-751469.html

Handleiding Snipe 3: http://asat.tv/Xsarius/Snipe3/2017-11 Xsarius Snipe 3 Manuel V1-0 NL.pdf

Hoe moeten deze dan ingegeven worden op de MZ 101? Daar heb ik enkel poort A B C D E 

 

Kan iemand hier assisteren aub?

aangepast door JouryDM
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Goedemiddag, dit al eens gelezen?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei ceesv:

Goedemiddag, dit al eens gelezen?

 

 

Bedankt voor de info Guido. Hoe pas ik dan de transponder aan? Ik heb die setting nergens gezien want dat zag ik ook toen ik gisteren aan het zoeken was ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bijvoorbeeld d.m.v. een software upgrade van de Snipe, blz. 10 van de gebruiksaanwijzing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei ceesv:

Bijvoorbeeld d.m.v. een software upgrade van de Snipe, blz. 10 van de gebruiksaanwijzing.

 

Oke, ik neem hem dan eens mee naar huis en hang em eens aan mijn internet om zo een update te forceren. 

 

Dan zou het moeten werken zonder de diseqc instellingen aan te passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, aub. lees toch eens de handleiding. Daar staat duidelijk in dat de diseqc instellingen DEZELFDE volgorde moeten hebben als de controller. Dus:

Poort A Turksat - voor een MZ-101 instellen op "Niet in gebruik"

Poort B Astra 2

Poort C Astra 3

Poort D Astra 1

Ik heb zo al tientallen Snipe3 geïnstalleerd en de antenne volgt automatisch als men naar een andere satelliet zapt.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Satelliet:

Jongens, aub. lees toch eens de handleiding. Daar staat duidelijk in dat de diseqc instellingen DEZELFDE volgorde moeten hebben als de controller. Dus:

Poort A Turksat - voor een MZ-101 instellen op "Niet in gebruik"

Poort B Astra 2

Poort C Astra 3

Poort D Astra 1

Ik heb zo al tientallen Snipe3 geïnstalleerd en de antenne volgt automatisch als men naar een andere satelliet zapt.

 

Bedankt, ik zal het dit weekend proberen en zien of het werkt. Wil dit dan zeggen dat een firmware update niet nodig is op de Xsarius controller om het transponder probleem zoals hierboven beschreven is?

aangepast door JouryDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei JouryDM:

 

Bedankt, ik zal het dit weekend proberen en zien of het werkt. Wil dit dan zeggen dat een firmware update niet nodig is op de Xsarius controller om het transponder probleem zoals hierboven beschreven is?

Normaal gezien hoeft de Snipe 3 geen update te hebben.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

18 uur geleden zei Satelliet:

Normaal gezien hoeft de Snipe 3 geen update te hebben. 

 

Hoezo niet? Een automatisch zoekende schotel bepaalt aan de hand van de parameters van transponders of hij de juiste satelliet gevonden heeft.
Nu zijn er de afgelopen 2 maanden op de Astra 23,5 wel 10 transponders verdwenen namelijk: 11675V, 11678V, 11680.2V, 11954H, 12109,5V, 12265H, 12525H, 12645H, 12685H en 12725H. Grote kans dat een van deze transponders ook gebruikt wordt om de Snipe 3 naar de Astra 23,5 te laten zoeken en als die transponder er niet meer is, vindt hij de Astra 23,5 ook niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Sprietje:

 

 

Hoezo niet? Een automatisch zoekende schotel bepaalt aan de hand van de parameters van transponders of hij de juiste satelliet gevonden heeft.
Nu zijn er de afgelopen 2 maanden op de Astra 23,5 wel 10 transponders verdwenen namelijk: 11675V, 11678V, 11680.2V, 11954H, 12109,5V, 12265H, 12525H, 12645H, 12685H en 12725H. Grote kans dat een van deze transponders ook gebruikt wordt om de Snipe 3 naar de Astra 23,5 te laten zoeken en als die transponder er niet meer is, vindt hij de Astra 23,5 ook niet meer.

Er is tot nu toe nog nooit geen update nodig geweest voor de Snipe 3

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...