Ga naar inhoud


Geen ontvangst TVV met nieuwe LNB


Sevy

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb al een paar keer hulp gevonden op jullie forum,

ik hoop dat iemand mij kan helpen, met volgend probleem, 

ik heb een vu+duo2 met 4 lnb’s, Astra 1,2,3 en hotburd, dit werkt perfect.

nu sluit ik mijn vu+duo2 aan op een relook mds43 Lnb en ik kan tv Vlaanderen niet meer ontvangen, ik heb ontvangst van de Astra 1 en Astra 3,

de zenderlijst heb ik opnieuw ingeladen en

nu zijn alle zenders van tv Vlaanderen weg

weet iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kunt u ons informeren hoe u de relook mds43 lnb hebt gemonteerd? Indien mogelijk gelieve een foto van de huidige opstelling te plaatsen op het forum. Zoals u weet is de relook mds43 een duo lnb voor de astra 1 en 3 voor 78/80cm schotels. Wat is de grote van uw schotel en hebt u de diseqc instelling correct gewijzigd in de vu+ duo2?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Sevy:

ik heb ontvangst van de Astra 1 en Astra 3,

de zenderlijst heb ik opnieuw ingeladen en

nu zijn alle zenders van tv Vlaanderen weg

 

 

Zijn het alleen de zenders van TV vlaanderen die je mist of alle zenders van astra 3 ? 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, ik heb ontvangst op de astra 1 en 3, enkel Duitse zenders,

( 21 stuks op de Astra 3) ik kan ook maar 1 signaalsterkte uitlezen, of wel Astra 1 ofwel Astra 3, beide meten hetzelfde, normaal moeten die verschillen, de Astra 3 heeft altijd een zwakker signaal.

ik heb de deseqc op A/B staan.

de schotel is een triax van 80 breed op 88 hoogte, ik heb de klem links op de LNB de Astra 3 geplaatst en hij staat rechts naar beneden gedraaid voor de Astra 1

( foto sturen lukt niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij een tripple LNB is Links op de lnb  astra 2!

 

De volgorde is Astra 2, astra3, Astra 1.

 

 

Bij een duo lnb heb je alleen Astra 1 en Astra 3!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sevy

 

Een Triax schotel van 80cm breed en 88cm hoog bestaat er niet.
Het is of een Triax 78 van 70cm breed en 78cm hoog of een Triax 88 van 85cm breed en 95cm hoog op de spiegel gemeten, dus zonder rand.
Op de Astra 3 zitten geen Duitse zenders.
Astra 19,2 moet op diseqc 1 staan, de Astra 23,5 op diseqc 2.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger had ik een 60 cm schotel met dual LNb van tv Vlaanderen, maar in zuid Spanje op vakantie geweest, en kon toen de Astra 1 goed ontvangen maar de Astra 3 niet, gelukkig waren de zenders toen nog niet allemaal omgezet, ik heb me toen een grotere schotel van triac 78cm met de relook lnb aangeschaft de ontvangst van de Astra 3 is goed, maar en sindsdien elke keer problemen met tv Vlaanderen ...

@ sprietje, ik heb verkeerd gemeten,

schotel meet 78cm hoog op 70 cm breed 

ik heb geen instelling

deseqc 1 en deseqc 2 

thuis stel ik de decoder met 4 single lnb’s In op deseqc A/b/c/d,

astra1, Astra 2, Astra 3, hotbird,

zenderlijst inladen en werkt prima,

Op vakantie stel ik deseqc A/b in en de Astra 3 doet het niet,

frustrerend op vakantie niet naar tv kunnen kijken 🧐

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedoel je te zeggen dat je (op dit moment) in Zuid-Spanje geen Astra 3 ontvangt met een DUO LNB en die schotel?

 

Heb je er rekening mee gehouden dat:

- Je in Zuid-Spanje aan de rand van de Astra 3 footprint zit, en het signaal zwakker wordt.

   https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=footprint+astra+3

- De Duo LNB ontworpen is voor Nederland, en dat de onderlinge afstand tussen de 2 koppen verandert wanneer je steeds meer zuidelijk gaat kijken?

- Door de gekozen transponder parameters je schotel een sterker signaal moet ontvangen voor de TVV transponders.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sexvy

 

Ik weet niet waar je in Zuid-Spanje zit maar een schotel van 70cm is voor daar te klein.
Je zult in het menu toch diseqc-1.0 in moeten stellen anders zal alleen de kop van de Astra 19,2 het doen.
De Relook MDS43 is trouwens een goed passende duo-lnb voor een Triax 78.
Heb je de lnb wel schuin genoeg staan? Afhankelijk van waar je precies zit moet die ongeveer 30 graden schuin staan. Als de kop van de Astra 23,5 in de klen zit, de vrijhangende kop van de Astra 19,2 een stuk lager.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...