Ga naar inhoud


Radio op Vu+


Jurgenfl

Aanbevolen berichten

Ik bezit een VU+ uno 4k se, vandaag luister ik voor het eerst naar de radio via de VU+. Tot mijn verbazing moet mijn tv aanblijven anders heb ik geen geluid. Alles loopt bij mij via de receiver en met geen enkel ander apparaat heb ik dit probleem. Zie ik iets over het hoofd, moet ik een bepaalde instelling doen op de vu+ om het geluid door te laten gaan? Ik zie niet in waarom de tv nodig is om het geluid door te geven

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat zal afhangen van je audio instellingen?

Maak je gebruik van de audio downmix of stuur je dolby digitaal naar de receiver.

 

Kijk ook eens naar de HDMI CEC instellingen.

Die kunnen ervoor zorgen dat de tv je ontvanger uitschakelt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jurgenfl,

er zit overal wel een soort van goed antwoord in

via HDMI-CEC indien die ingesteld is kun je ook de uitschakeling van TV in de keten ignoreren

wat je aan de AV receiver hebt aangesloten en hoe is inderdaad ook goed om te weten

maar de doorsnee AV receiver heeft een optische ingang en daarmee kun je de VU+ radio laten afspelen zonder dat de TV ingeschakeld is

 

de besturing kan dan via

de zenderknopjes op de VU+

pC webinterface

Dreamdroid app via je mobiel telefoon of Tablet

of

Dreamplayer app via je mobiel telefoon of Tablet

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment dat ik jullie reacties lees, waarvoor dank heb ik net een optische kabel uit de kast gehaald, dat is mijn volgende stap want ik vermoede ook al dat het probleem met de HDMI te maken heeft. Bij mijn vorige ontvanger liep het geluid ook via een optisch kabel en daar had ik dit probleem niet.... En dit werkt prima, probleem opgelost. Bedankt voor het meedenken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...