Ga naar inhoud


Wandhouder voor Engelse Sky schotel


Wibo

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb uit Engeland een 80 cm Sky schotel meegenomen. Hij is compleet met wandhouder. Die vind ik alleen een beetje zwak. Voor mijn huidige schotel (40 cm) gebruik ik een wandhouder met 150 x 150 bevestigingsplaat met 4 bouten. De buis is 42 mm.

De Sky schotel heeft een buis van 32 mm nodig. 

Waar vind ik een wandhouder met 150 x 150 muurplaat en 32 mm buis? Alvast bedankt!

  • Like 1

DigitalWorld SFT-2000 / Moteck SG 2100-A

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden zei Sprietje:

Toch zou ik van @Wibo wel eens willen weten waarom hij een Sky-schotel in Engeland heeft gekocht. Vond je een schotel in Nederland niet goed genoeg?

 

Haha! De schotel in UK voor Sky is aangepast voor de specifieke satelliet, ovaal, en geperforeerd zodat je er doorheen kan kijken. En het gaat mij alleen om de Engelse zenders.

11 uur geleden zei Sprietje:

Muurbeugels met een buismaat van 38mm bestaan wel. Is de uitsparing in de beugel echt maar 32mm?

Sky bevestiging.jpg

Dit ziet eruit als de beugel die ik erbij heb gekregen. Maar die vind ik nogal iel.

aangepast door Wibo
  • Like 1

DigitalWorld SFT-2000 / Moteck SG 2100-A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag was of het gat in de beugel maar 32mm is of groter.

Verder kun je met elke schotel Sky ontvangen. Daar heb je geen ovale schotel voor nodig. Dat je door een geperforeerde schotel er een beetje doorheen kunt kijken klopt.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Sprietje:

Mijn vraag was of het gat in de beugel maar 32mm is of groter.

Verder kun je met elke schotel Sky ontvangen. Daar heb je geen ovale schotel voor nodig. Dat je door een geperforeerde schotel er een beetje doorheen kunt kijken klopt.

Dat weet ik. Dat doe ik nu al, zelfs met een 40cm schoteltje. Maar ik vind het ook gewoon leuk om de "officiële" schotel te hebben, als anglofiel.

Ik heb niet gechecked of 38 mm oom zou kunnen, maar de bijgeleverde beugels zijn precies passend voor de meegeleverde 32 mm buis. Gezien de hoek t.o.v. de muur heb ik een wandhouder met minstens 40 cm lengte nodig.

DigitalWorld SFT-2000 / Moteck SG 2100-A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Sky zone 2 schotel is 75cm breed. Als de signalen evenwijdig aan de muur lopen waar je de schotel tegenaan zet, is een uitval van 40cm meer dan genoeg. Wat geeft Dishpointer aan?

Ik neem aan dat je er een Sky-lnb bij hebt met een ovale feedhorn (niet zichtbaar vanaf de buitenkant). Die moet je in Utrecht op skewstand 4 zetten.

 

Zinwell-Quad-LNB-J4lS-Sky-Freesat-4-ports.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Sprietje:

Een Sky zone 2 schotel is 75cm breed. Als de signalen evenwijdig aan de muur lopen waar je de schotel tegenaan zet, is een uitval van 40cm meer dan genoeg. Wat geeft Dishpointer aan?

Ik neem aan dat je er een Sky-lnb bij hebt met een ovale feedhorn (niet zichtbaar vanaf de buitenkant). Die moet je in Utrecht op skewstand 4 zetten.

 

Zinwell-Quad-LNB-J4lS-Sky-Freesat-4-ports.jpg

Bedankt voor de adviezen! 👍

DigitalWorld SFT-2000 / Moteck SG 2100-A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb je nog steeds niet aangegeven hoe groot de binnenmaat van de U-beugel is.

Heb je nu zo'n lnb zoals ik heb aangegeven. Je vertelt maar weinig van je spullen die je gekocht hebt, dan kunnen we maar weinig info geven.

Een foto bijvoorbeeld?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Hallo Sprietje,

 

het project lag even stil, inmiddels hangt de schotel. Ik richt de schotel meestal met hulp van mijn vriendin. Zij zit achter de tv en roept de waardes voor signal en quality, terwijl ik één voor één de assen roteer. Werkt altijd. Ik gebruik een satfinder app op mijn telefoon voor de richting om de schotel globaal te richten als begin. Omdat de zenders al zijn ingesteld, weet ik of ik op de goede satelliet richt.

Ik heb nu signal 68% en quality 99% op BBC One.

De eerder gegeven afmetingen van de buis kloppen, dus ik heb nu maar de originele wandhouder gebruikt.

 

Groet, Willem

IMG_20200330_084414.jpg

DigitalWorld SFT-2000 / Moteck SG 2100-A

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Ventura zei:

Well done mate. Toevallig het regen bescherm kapje naar gezet ter bescherming voor de f connector aansluiting? 

Haha, je hebt gelijk! Nu wel ... 😁

aangepast door Wibo

DigitalWorld SFT-2000 / Moteck SG 2100-A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt dus niet de speciale SKY-lnb.
Ik denk dat je de signaalkwaliteit nog iets kunt verbeteren:

1 - de lnb staat vrij ver naar voren. Kijk eens of je beter signaal krijgt als je hem 10mm naar achteren zet.

2 - volgens mij staat de skew zijna op nul, dus aansluingen recht omlaag. In Utrecht moet die  op -10 graden staan, d.w.z. als je achter tegen de lnb aan kijkt 10 graden met de wijzers van de klok meegedraaid

 

hoek van 10 graden.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...