Ga naar inhoud


UHD Receiver van Sky Duitsland


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

1

je maakt een veronderstelling over de bruikbaarheid (die gaat niet enkel over on demand)

die Sky + Pro zal enkel naar behoren werken als je de voorwaarden nakomt (een daarvan is dat je enkel op een adres de gebruiksrechten krijgt dat toetst men door het WAN-IP)

lees gewoon eens de voorwaarden van SKY dan weet je meer

2

je maakt eveneens een veronderstelling / vermoeden over de rechtmatigheid van een abonnement (juridische verantwoordelijkheid noem je zelf reeds)

die grijze materie bespreek ik helemaal niet meer daar het mijn competentie te boven gaat gezien de uitleg van rechten en plichten van een rechtspersoon

  • Like 1

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uiteraard praat ik over veronderstellingen... ik heb het immers zelf niet getest.

 

1. De bruikbaarheid

Ik ga er vanuit dat dit dus moet werken (over on demand wil ik het dus even niet hebben) omdat een Sky medewerkster zelf zegt dat het gewoon 100% mogelijk is. Stel dat ik een abo zou afsluiten, zou ik eventueel dit punt extra kunnen opnemen om het als een mogelijkheid tot verbreken van het contract te gebruiken als dit niet met een niet-duits IP adres zou lukken.

Een niet-duits IP adres is ook uniek uiteraard... dus daarmee kan e.e.a. getest worden, en voldoe je aan de voorwaarden.  

Nogmaals, als het blijkbaar officiele politiek is van het bedrijf, ga ik er vanuit dat het werkt, ook met een NL IP adres.

 

2...  tja, wat moet ik hier nu op zeggen... als het abonnement geautoriseerd is door sky zal het wel goed zijn, toch?

Wat ik belangrijk vind , is dat ikzelf verantwoordelijk ben, en niet de ontvanger van het pakket. Ik zorg altijd voor stipte betalingsmogelijkheid door voldoende saldo op mijn Konto...  dit soort dingen wil ik zelf in de hand hebben, begrijp je. Vandaar dat dit uiterst belangrijk is. Voor de pakjesontvanger is het belangrijk dat die geen enkel contract afsluit... dat wil hij immers niet, anders had hij wel een contract.

 

En dit is dus helemaal geen grijze materie... omdat het gewoon officieel mogelijk is via Sky en jij als rechtspersoon.

Het is net zoals een Duitser nu ook een Nederlands abonnement bij Canal Digitaal kan afsluiten...  en ik begrijp ook dat die abonnee zelf, fysiek naar een dealer op Nederlands grondgebied moet komen voor zijn ontvanger...

Misschien dat je als Nederlander e.e.a. ook in een Sky shop kan afhandelen, die vraag ben ik vergeten te stellen.

Edith werkt als vertegenwoordiger in de buitendienst. Ze verkoopt abonnementen in Malls, ingangen van Supermarkten etc... dus zij zit niet in een sky shop....

Ik heb haar kaartje en ze vroeg om het abo via haar af te sluiten als ik het zou gaan doen...  hmm hmm.... geld he...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je wilt het niet lezen of begrijpen...

het gaat over UHD content die binnenkort enkel via die nieuwe UHD receiver gezien kan worden

 

en uw Miendobbelsteen die in de wandelgangen van een supermarkt abo's verkoopt zal mij jeuken, die heeft beslist de genoeg klanten geworven, daar gaat het niet over

 

je mag uitleg geven over de methodiek van bestellen, maar je mag niet zomaar stellen dat dit ook wettelijk correct is.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het niet uitsluitend over UHD. Ik had het (goede) nieuws over het abonneren van Sky buiten D.

 

Is het wettelijk om Canal Digital (NL) in Duitsland of Belgie te abonneren?  En wat is "wettelijk"?  Als het bedrijf de toestemming geeft is het "wettelijk". Ieder bedrijf bepaalt toch zijn eigen voorwaarden om een abonnement oid te kunnen afsluiten.

Er is geen enkele wet die jouw verbiedt om een legaal abonnement af te sluiten bij een buitenlands bedrijf, net zo min is er een wet die verbiedt dat een bedrijf geen klanten in het buitenland zou mogen hebben.

Als het bedrijf dit voor zichzelf op orde heeft, is het toch goed-

 

En of een verkoop medewerkster al dan niet genoeg contracten afgesloten heeft is irrelevant in dit onderwerp.

Zij vertelde over de politiek van Sky in dit geval... dat had evengoed iemand van de helpdesk kunnen geweest zijn. Dat ze weet waarover het gaat is duidelijk, ze staat in de verkoop, en heeft contracten met buitenlandse klanten afgesloten.

 

Maar jou interesseert dat uiteraard niet, je woont in Duitsland, en hebt niets aan dit nieuws, dat begrijp ik volkomen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dan argumenteer je in het verkeerde topic over wat je hebt vernomen van edith in de supermarkt

 

p.s.

 

Ik had het niet uitsluitend over UHD. Ik had het (goede) nieuws over het abonneren van Sky buiten D.

gezien je opmerking hier in het citaat, is dat niet anders dan ik 12 jaar geleden voor een premiere abo deed, dus dat is OUD NIEUWS

 

en dat werkt niet meer voor het nieuwe europa

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu begrijp ik niet wat je bedoelt, en je hebt wat mij betreft gewoon gelijk hoor... geen probleem

 

Wat het "nieuwe europa" ook mag zijn weet ik niet, wat wel mogelijk is nu, is dat je dus Sky kan abonneren buiten Duitsland, op je eigen naam... Ook dus de UHD receiver met zijn content. En dat is beslist geen oud nieuws. Ik las er overigens ook nog niets over in dit meestal goed geinformeerde forum.

12 jaar geleden heb ik ook een Sky abo gehad, maar niet op mijn eigen naam, maar via en "stroman" die het op zijn naam had, en de kaart aan mij doorgaf...  Ik ga er niet meer over door, aangezien ik geen zin heb om op te boksen tegen iemand die zijn gelijk wil halen met alle middelen. Ik dacht dat mensen geinteresseerd konden zijn in Sky, gezien de titel van het topic, UHD... De geinteresseerden weten genoeg, en ik gun jouw je gelijk dat het zogezegd oud nieuws is...  welterusten!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Ultra HD sportkanalen zul je wel kunnen kijken zonder een werkend IP aansluiting, daar dit via de schotel binnenkomt.

De films en series in Ultra HD (komen in het On Demand platform te staan ivm de HVEC stream) zeer waarschijnlijk niet omdat je hiervoor een IP nodig hebt, staat verderop wel duidelijk

omschreven in het artikel op de site van Sky DE.

 

Waarschijnlijk zelfde idee als achter de UHD schijfjes zit, als ik bijvoorbeeld een UBD Salt van Sony op mijn UHD combinatie

65HU8500/SEK3500+PanaUB9000 kijk, zie je net als bij de overige films van Sony dat de UBD player een internet verbinding

opstart om te kunnen kijken...

 

Even afwachten tot de eerste SKY UHD Pro decoder beschikbaar komt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

 

Die neuen UHD-Kanäle von Sky können ab sofort unter den Kennungen Sky Sport UHD und Sky Sport Bundesliga UHD auf der Frequenz 11798 MHz horizontal (Symbolrate SR 27500, Fehlerkorrektur FEC 9/10 DVB-S2 QPSK) empfangen werden. Das zum Empfang notwenige Gerät, der neue Sky+ Pro Receiver kann seit Dienstag vorbestellt werden. Das Leihgerät, das sowohl für Satellit als auch für Kabel verfügbar ist, erhalten die Kunden für eine einmalige Gebühr von 99 Euro.

 

op Astra 19,2 Oost Frequentie 11798 MHz horizontaal (Symbolrate SR 27500, FEC 9/10 DVB-S2 QPSK) van start gegaan ontvangst enkel met de Sky+ Pro receiver

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet helemaal waar... het is veel makkelijker geworden!!!

 

Gisteren sprak ik met een verkoopsmedewerkster. Edith, van het Duitse Sky (niet om een abo af te sluiten, de ontmoeting was buiten Duitsland en had niets met sky als dusdanig te maken, maar het gesprek kwam op het feit of je nu al abonnementen op een buitenlands adres kon afsluiten...

 

En dat hangt af van in welk "buitenland" je woont...

Nederland is geen enkel probleem...  er is echter 1 klein probleempje waarvoor je een oplossing moet hebben...

 

Het abonnement kan gewoon op jouw naam en nederlandse adres afgesloten worden. De bankrekening mag Duits of Nederlands zijn, geen probleem... MAAR, je moet eenmalig een Duits AFLEVERADRES hebben, waarop je receiver afgeleverd wordt, en daaran komt er nog een brief van Sky vertelde ze... De ontvangers hebben hier verder niets mee te maken, zijn zijn totaal niet verantwoordelijk voor het abonnement oid, ze betalen niets, en worden verder niet benaderd door Sky. Jijzelf bent de nemer van het abonnement, en gaat het contract aan, helemaal legaal dus!

 

Je hebt dus geen stromannen oid meer nodig. Alleen iemand die het pakket kan/wil ontvangen.  Dat mag geen Packstation zijn, het moet een fysiek persoon zijn die de zending in ontvangst kan nemen... dat is de enige voorwaarde.

 

toch een stapje in de goede richting vind ik.

Dit krijg ik via een medewerker van Sky te horen:

 

"Christoph: In den Niederlanden können Sie Sky Deutschland aus lizenzrechtlichen Gründen nicht nutzen."

 

....Dan zal Edith wel 'n beunhaas zijn...... :-)

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... dat was in het begin van die mogelijkheid bij Canal digitaal ook zo,dat je verschillende antwoorden kreeg...

Ik ben er niet verder op in gegaan, omdat ik voor mijn werk vaak in Zwitserland zit, en ook in UK...   daar in de flat heb ik tv die voorzien is van alle toeters en bellen...   in CH heb je naast Teleclub dan ook de Sky DE zenders...   en het is leuk om het weer eens een poosje te hebben, maar ik vind het het geld niet waard... ik kijk eigenlijk meer naar de public service uit DE/AT/CH en wat commercielen...  ik moet echt bewust als er eens niets is, op die pay tv zenders gaan zoeken om eens naar iets te kijken...  maar het is niet echt mijn keuze van films. De meesten zijn toch echt van amerikaanse origine...  Bovendien komt alles gewoon op Free tv... je moet alleen even wachten... maar wat maakt dat uit.

Wat wel eens leuk is, is dat je veel meer Golf op de sportkanalen kan vinden, zowel in CH/DE als UK...  dat zie je niet op free tv.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...