Ga naar inhoud


Iedere Vu+ ontvanger geschikt om te koppelen aan Ultimo 4k?


Pedblu

Aanbevolen berichten

Ik wil graag in een logeerkamer een ontvanger koppelen aan mijn Ultimo 4k. Snap intussen wel hoe ik dat kan doen, ondermeer door dit onvolprezen forum. Maar kan ik daartoe iedere Vu+ ontvanger aanschaffen, of iedere Enigma 2 ontvanger.

Kortom, Wat zou een goedkope, maar degelijke ontvanger zijn.

Heb de zoekfunctie uitgebreid gebruikt maar vond 123 niet direct een antwoord.

Dank en excuses wanneer ik het antwoord simpeler had kunnen vinden,

Peter

VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt in principe iedere Enigma2 ontvanger kiezen. Hoeft niet persé een VU+ te zijn..

Heb hier een aantal DM, VU+ en XP1000 aan elkaar geknoopt..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt met de plugin remote channel stream converter alle zenders op de Ultimo4K op de enigma2 receiver bekijken, mits die andere receiver op de slaapkamer deze plugins ook mogelijk maakt met de firmware versie / het desbetreffende image (hetgeen dus image afhankelijk is op de enigma2 receiver van je keuze)

het eenvoudigst gaat dat bij de VU's met images van dezelfde image makers

 

daarnaast kun je ook alle opnamen van de Ultimo4K afspelen behalve als je er 4K opnames op hebt want die kunnen op een niet 4K VU+ receiver natuurlijk niet weergegeven worden

de niet 4K receiver modellen kunnnen geen H.256 HEVC weergeven

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je koopt een goedkope 4K ontvanger die vix kan draaien.Daar zit fallback tuner in en heb je remote stream niet nodig.Bv een gigablue of een vu zero 4K

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gigablue 4K kost amper 119 euro en nagenoeg dezelfde als een vu+.De tuners heb je eigenlijk niet nodig maar velen willen hem zonder niet leveren.Moest indertijd ook een tuner bijnemen van 49 euro om de duo2 te krijgen tegen 279 euro ipv overal tegen de 400 euro.Keuze was snel gemaakt.aankopen en tuner verkopen :) of houden als de master decoder het eens zou begeven als backup.

PS: voor images kan ik enkel zeggen dat openvix deze boxen ondersteund.Mss andere images ook maar weet niet of die fallback tuner hebben.Die heb ik liever omdat ik gewoon dezelfde kanalenlijst naar elke box doorstuur via FTP. De boxes onderling kunnen voor elkaar ook FB tuner spelen wat geeft dat ik eigenlijk meer tuners heb zonder het FBC te moeten gebruiken en andere lnb's moet plaatsen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb om die reden een VU+ Zero 4K gekocht om ook een beetje aan 4K te ruiken...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

In het verlengde van mijn vraag...

 

Wanneer ik een vu+ duo HD twintuner op de kop tik met disecq problemen, zou die het dan nog steeds doen in de logeerkamer en gekoppeld aan mijn Ultimo 4k?

Of is dit een rare vraag?

VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je puur de kanalen (en de HDD) wil delen en op je te kopen ontvanger ZELF niets qua schotel moet ontvangen dan kan dat prima. Maar feitelijk is dat overkill. Een hele simpele single tuner Enigma2 ontvangertje is dan al voldoende... Heb je al rond de €80 nieuw in huis...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...