Ga naar inhoud


Telenet maakt over jaar komaf met analoge tv


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

Het is uw probleem, niet het mijne, een smartphone is een wegwerptoestel, na 2 jaar stopt voor sommige al de ondersteuning.

 

DVB-S2 had ik al op mijn 1ste Satelliet ontvanger.

Nooit gedwongen geweest mijn computers te vervangen, dat bepaal ik zelf wel.

 

De Evolutie is op heden dat de Analoge zenders verdwijnen en vervangen worden door SD zenders in slechte beeldkwaliteit, en dat je daarvoor kosten moet gaan maken, ja wat is dan het probleem.

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden zei Tripleboy:

Onversleutelde zenders op de Telenet kabel, daar zijn er niet veel van, heb je dus geen FBC tuner voor nodig die 8 muxen kan opnemen, je eerdere bewering dat je Provider ontvangers de voorkeur genieten probeer je alweer te verdraaien met iets dat niet kan.

En eerts ga je beweren dat Provider ontvangers voor jou de voorkeur genieten wat dan zo niet blijkt te zijn, en het verhaal over support en onversleutelde kanalen, wat natuurlijk geen steek houdt, je eerdere verklaring blijft echter wel voor je rekening.

De kans dat " no free tuners available" zal verschijnen is inderdaad heel klein met zo weinig FTA zenders op de kabel, goed verzonnen maar helaas.

 

Al jaren roep je hetzelfde over de TVV kaarten, ondertussen 12 jaar in gebruik naar volle tevredenheid, en niet 1 kaartje hoor maar meer.

Het kan wel, want je weet niet hoe de toekomst zal zijn.

Vroeger zaten de niet versleutelde zenders over verscheidene muxen verspreid, dus dat was wel interessant.

Ik verzin niets, ik ben die persoonlijke aanvallen van jou ook beu.

Ik neem gewoon van alles het beste, zoveel mogelijk vrije hardware, ja, maar niet ten allen koste.

Als je met een SID limitatie van 2 of 4 zit zal je veel rapper in de problemen komen dan als je 34 onversleutelde kanalen hebt....

En die TVV kaarten, daar heb je niet veel aan als je nog moet instappen, want dan dringen ze modules op of eigen providers.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei astro iris:

Tripleboy en zzzzzz, ik denk dat dit topic niet gaat over de discussie die jullie nu voeren. Nu even terug naar onderwerp, Telenet maakt over één jaar komaf met analoge tv. Ik ben vandaag in een elektro zaak geweest en ook daar is er onzekerheid wat het allemaal zal worden volgend jaar. Hij heeft mij de raad meegegeven van niet een tuner of digibox te plaatsen, te ingewikkeld voor oude mensen. een tv met CI slot is het meest aan te raden. qua meerprijs is het verwaarloosbaar tegenover tv zonder CI slot. Voordeel van CI slot, handig, maar één afstandsbediening,, indien na overschakeling nog dezelfde zenders met DVB-C tuner te ontvangen zijn , dan hoef je geen kaart aan te schaffen. indien niet dan is de aanschaf voor een kaart maar eenmalige kost van 70 euro en je hebt je CI slot. Wordt vervolgd.

Klopt, die discussie komt omdat ik altijd persoonlijk aangevallen word door Tripleboy.

Terug naar onderwerp dus, ik denk dat die verkoper een goed advies gegeven heeft, één detail nog, het moet wel degelijk een CI+ slot zijn, en niet een CI slot, want de CI+ module zal niet werken in een CI slot, niet dat je nog veel TV's zult vinden met enkel een CI slot, maar ik zeg het erbij voor de duidelijkheid.

En inderdaad, als zij tevreden is met het compacte aanbod, dan hoeft ze verder niets meer aan te schaffen.

Mocht ze toch meer willen, kan ze nog altijd een CI+ module aanschaffen.

Ik ken ook oudere mensen in de familie die met CI+ werken (het compacte aanbod is nog maar net gelanceerd), en zij vinden dit gewoon ideaal, het zijn mensen die een digibox net wat te ingewikkeld vinden, omwille van de verwarring bij het gebruik van 2 afstandsbedieningen, en het niet benutten van extra functionaliteiten als opvragen van programma's, opnames (digicorder), etc.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei zzzzzz:

Het kan wel, want je weet niet hoe de toekomst zal zijn.

Vroeger zaten de niet versleutelde zenders over verscheidene muxen verspreid, dus dat was wel interessant.

Ik verzin niets, ik ben die persoonlijke aanvallen van jou ook beu.

Ik neem gewoon van alles het beste, zoveel mogelijk vrije hardware, ja, maar niet ten allen koste.

Als je met een SID limitatie van 2 of 4 zit zal je veel rapper in de problemen komen dan als je 34 onversleutelde kanalen hebt....

En die TVV kaarten, daar heb je niet veel aan als je nog moet instappen, want dan dringen ze modules op of eigen providers.

 

Persoonlijke aanvallen, dat verbeeld je zelf hoor.

Het is vooral een feit dat je met verkeerde informatie komt, en als je daarop word aangesproken je dan een bocht neemt van 180 graden, en ook nog je eerder geplaatse info gaat verdraaien in en poging om je ongelijk te verdraaien.

 

En hier doe je dat alweer:

 

Ik heb aangetoond dat je eerdere bewering dat je vrijwel onbeperkt kan opnemen met je VU+ 4K ontvanger van de Telenet ongecodeerde ontvangers in de praktijk niet kan eenvoudigweg om dat er slechts een handvol op zitten op heden, en nu kom met bewering dat het vroeger anders was, daar zijn we vandaag dus niets mee, en heb je ongelijk op heden.

 

Ook een eerdere bewering dat je zweerde bij Hardware van de betreffende provider, kom je dan achteraf verdraaien, en nu moet het zelfs zoveel mogelijk vrije hardware zijn.

 

Ook je bericht dat de TVV kaarten een Sid limitatie hebben, als ik dan meld dat bij Telenet zowel de Digicorder als de module ook beperkt zijn op een vergelijkbare manier hoor ik je niet meer, behalve dat je in herhaling valt, overigens ik moet niet instappen bij TVV, dus dat doet hier ter zake, verder zijn de kaarten nog verkrijgbaar.

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei Tripleboy:

 

Persoonlijke aanvallen, dat verbeeld je zelf hoor.

Het is vooral een feit dat je met verkeerde informatie komt, en als je daarop word aangesproken je dan een bocht neemt van 180 graden, en ook nog je eerder geplaatse info gaat verdraaien in en poging om je ongelijk te verdraaien.

 

En hier doe je dat alweer:

 

Ik heb aangetoond dat je eerdere bewering dat je vrijwel onbeperkt kan opnemen met je VU+ 4K ontvanger van de Telenet ongecodeerde ontvangers in de praktijk niet kan eenvoudigweg om dat er slechts een handvol op zitten op heden, en nu kom met bewering dat het vroeger anders was, daar zijn we vandaag dus niets mee, en heb je ongelijk op heden.

 

Ook een eerdere bewering dat je zweerde bij Hardware van de betreffende provider, kom je dan achteraf verdraaien, en nu moet het zelfs zoveel mogelijk vrije hardware zijn.

 

Ook je bericht dat de TVV kaarten een Sid limitatie hebben, als ik dan meld dat bij Telenet zowel de Digicorder als de module ook beperkt zijn op een vergelijkbare manier hoor ik je niet meer, behalve dat je in herhaling valt, overigens ik moet niet instappen bij TVV, dus dat doet hier ter zake, verder zijn de kaarten nog verkrijgbaar.

 

 

Het enige feit is dat jij, als de werkelijkheid je niet bevalt, van valse informatie spreekt, en een ander van van alles beschuldigt.

Tonski zal wel gelijk hebben dat jij een heel trots man bent (geen idee waarop dan wel).

Jij hebt juist niets aangetoond, want je bewering dat het maar een handvol zenders betreft is ook alweer fout.

Dat onversleutelde pakket varieert in aantal, als ik hier een scan doe van het gecomprimeerde aanbod heb ik er 63 (radio en TV samen).

Dat is dus wel heel wat meer dan 'een handjevol', zoals jij beweert.

Ik heb nooit gezegd dat ik zweerde bij hardware van de betreffende provider, zoals jij beweert, ik maak dus ook geen bocht.

Het is dat soort beschuldigingen die enorm stoort.

Ik heb gezegd dat ik liever een oplossing heb die echt door de provider ondersteund wordt (zoals dit gecomprimeerde aanbod, of hun eigen hardware), liever dat dan iets dat geduld wordt.

Bij jou moet het precies altijd zwart of wit zijn, nu de wereld is wel iets meer dan zwart of wit.

Mijn antwoord op die limitatie van de modules bij Telenet is, dat dit eerder een hardwarebeperking van die modules is, dat is wel wat anders dan de SID limitatie, een smartcard op zich kan veel meer tegelijk decoderen, een module is beperkt in mogelijkheden.

De modules zijn beperkt omdat de hardware niet meer kan, de TVV smartcards worden beperkt omdat de leverancier dat zo wil, wat ook aantoont dat jouw oplossing getolereerd wordt, maar niet van harte ondersteund.

Ten tweede, en dit is nog belangrijker, je kunt hier wel meerdere ontvangers zetten met slechts één abonnement (voor het compacte aanbod is dat vanzelfsprekend geen probleem, met CI+ ook niet, en ook niet met de door de provider aangeboden opties).

 

Natuurlijk moet jij niet instappen bij TVV, en ik moet niet instappen bij Telenet.

TVV Kaarten nog verkrijbaar?

Op andere fora las ik iets anders, misschien nog tweedehands.

  • Bedankt 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer jullie nu eens via pm verder discuteren over wie er van jullie gelijk heeft, gaan wij hier verder met nieuws!

Bedenk dat ik een moderator toetsenbord op mijn computer heb met een rode knop, bij de volgende off-topic bijdrage in dit onderwerp gaat die gebuikt worden!

 

On Topic! over de Firma Telenet en het afschakelen van analoge kanalen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei zzzzzz:

Tonski zal wel gelijk hebben

ik citeer het nog maar een keertje voor de DUIDELIJKHEID :grin:

en als ik geen gelijk heb dan geef ik het ook ruiterlijk toe :blink:

en heb mijn soort van humor

 

indien de analoge afgeschakeld worden, is een alternatief nodig

een digitaal alternatief is er

in SD

en

in HD

je moet je alternatieven netjes opsommen

en met een (tijdelijke) actie en definitieve maandelijkse prijs aan de lezers bieden voor de soortgelijke zender pakketten

 

of die nieuwe prijs teveel is die deze overschakeling naar digitaal voor de gebruikers oplevert is evident, daar hoef je helemaal geen commentaar over geven

dus wie uit België levert de lezers nu de alternatieven voor TV abonnementen inclusief de prijsstelling en zenderpakket?

 

 

 

 

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

je moet je alternatieven netjes opsommen

en met een (tijdelijke) actie en definitieve maandelijkse prijs aan de lezers bieden voor de soortgelijke zender pakketten

 

of die nieuwe prijs teveel is die deze overschakeling naar digitaal voor de gebruikers oplevert is evident, daar hoef je helemaal geen commentaar over geven

dus wie uit België levert de lezers nu de alternatieven voor TV abonnementen inclusief de prijsstelling en zenderpakket?

Dat lijkt mij een oproep om off-topic te gaan, en de zoveelste discussie "welke provider" op te starten.

Daar ga ik mij niet aan vermoeien, en al zeker niet omdat er net boven een oproep van Ceesv staat om on-topic te blijven.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef terug on topic. In rusthuis bij moeder is één bewoner op haar afdeling die tv bezit met digibox en is werkelijk hopeloos hoor, de vrouw vraagt om de haverklap om even naar haar tv te kunnen kijken, vandaag nog aan mij. Bij overschakeling komt deze optie dus niet in aanmerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit vroeger eens geprobeerd bij ouders thuis,  hopeloos was dat, altijd ergens iets dat niet werkte naar behoren. Ofwel kon je tv aan zetten met afstandsbediening van digibox , maar kon je digibox niet bedienen, ofwel kon je digibox bedienen maar tv niet aanzetten. dan maar verder gedaan met twee afstandsbedieningen.Oh ja ik heb achteraf gezien dat hun tv niet stond in lijst van telenet waarvan dit wel kon.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...