Ga naar inhoud


Telenet maakt over jaar komaf met analoge tv


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

34 minuten geleden zei Tonskidutch:

toch ook wetgeving over consumenten recht en bescherming inzake het aanbod?

 

Die is er wel, maar als depolitiekers die de wetten opstellen, ook in de RvB en advies raden zetelen dan zijn de consumenten rechten niet meer zo belangrijk.

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt in dit apenlandje.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


dan hebben we dat hier iets, een heel klein beetje, beter geregeld dat er een basis pakket moet zijn met minstens 30 zenders in HD

mijn abo is 17,50 in HD

misschien moeten jullie net als de Nederlandse boeren naar Telenet rijden en protest indienen

(niet dat de problematiek dezelfde is, maar meerdere provinciën hier zijn al gezwicht)

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@astro iris  Je mag de oudjes in het rusthuis ook nog even uitleggen dat de kanaalvolgorde iets minder logisch gaat worden, namelijk op 1 de VTM, op 2 komt één, en op 3 komt vier en dan op 4 canvas, ik weet het niet hoor, maar hebben de commerciële tv producenten in België echt zoveel macht?

In alle buurlanden zitten de publieke zenders gewoon op voorkeuze 1 en 2.

 

@Kabeltje87 Op een tweedehands site in Nederland koop je voor weinig (€20 tot €50) een prima ontvanger met een duidelijk display waarop de zendernaam staat en die ook nog kan opnemen, de harddisk zit in de ontvanger gebouwd en je kan tot 2 zenders gelijk opnemen, zoek eens naar een Humax 5200C / 5050C of een Samsung SMT7140C   Maar de ontvanger die jij noemt is ook een prima oplossing.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Tonskidutch:

misschien moeten jullie net als de Nederlandse boeren naar Telenet rijden en protest indienen

 

Een Vlaming in beweging krijgen is onbegonnen werk.

 

Sven Gatz (minister van Media) heeft ooit een wet willen uivaardigen dat doospoelen van reclame verbood, en de service providers toestond het doorspoelen van reclame te verhinderen.

Dit ging niet door.  Maar het gelde alleen maar voor opnames op de eigen harddisk.

En wat zie je nu.  De receiver die ze nu verhuren wordt er opgenomen in de cloud.  En daar geld het niet.  Dus geen reclame doorspoelen.

Hebben ze toch hun zin.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei dunhans:

Je mag de oudjes in het rusthuis ook nog even uitleggen dat de kanaalvolgorde iets minder logisch gaat worden, namelijk op 1 de VTM, op 2 komt één, en op 3 komt vier en dan op 4 canvas, ik weet het niet hoor, maar hebben de commerciële tv producenten in België echt zoveel macht?

Die plaatsen worden verkocht dan wel bedongen.

Wie op 1 op de afstandsbediening zit heeft automatisch meer kijkers/reclame inkomsten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tripleboy:

Berichten opgevangen op userbase

Er staat helaas veel nonsens tussen ook.

 

 
Citaat

 

Ook voor de eerste generatie Telenet Digicorders die HD aankunnen is denk ik het einde in zicht. Op de zenders van vele extra betaalzenders komt de melding dat die zenders niet meer mogelijk zijn met die ontvanger.

Dat was al een hele tijd het geval, wie een HD toestel heeft van de eerste generatie kan geen extra pakketten aanvragen.

Hier is geen verandering in gekomen met het SD pakket dat erbij gekomn is.

 

Citaat

Een reeds aangekochte Telenet Digibox activeren op een adres met analoge tv kost 50 euro, zonder activering zal er wellicht een melding op het scherm staan, waardoor tv-kijken onmogelijk is.

Zo'n melding zal er alleen komen als een malafide verkoper zijn huurbox 'verkoopt'.

In het verleden is al gebleken dat er mensen zijn die effectief een huurbox verkopen.

Als die mensen nadien hun TV abonnement opzeggen, loopt het natuurlijk fout.

Als daarentegen ik mijn digibox bij mijn ma zet, zal daar geen melding komen, op voorwaarde dat ik ook verder mijn abonnement betaal.
 

Citaat

2019: 22 kanalen beschikbaar op elk Vlaams tv-toestel in downscaled tweederangskwaliteit terwijl de omroepen in HD-kwaliteit produceren voor 18,22 euro/maand

Hier ben ik wel mee eens, de kwaliteit van dit signaal is niet goed.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei zzzzzz:

Er staat helaas veel nonsens tussen ook.

 

 

Dat was al een hele tijd het geval, wie een HD toestel heeft van de eerste generatie kan geen extra pakketten aanvragen.

Hier is geen verandering in gekomen met het SD pakket dat erbij gekomn is.

 

Zo'n melding zal er alleen komen als een malafide verkoper zijn huurbox 'verkoopt'.

In het verleden is al gebleken dat er mensen zijn die effectief een huurbox verkopen.

Als die mensen nadien hun TV abonnement opzeggen, loopt het natuurlijk fout.

Als daarentegen ik mijn digibox bij mijn ma zet, zal daar geen melding komen, op voorwaarde dat ik ook verder mijn abonnement betaal.
 

Hier ben ik wel mee eens, de kwaliteit van dit signaal is niet goed.

Er staan enkele nonsens tussen , maar het merendeel is waar helaas.

 

Er staat duidelijk een reeds aangekochte ontvanger, en daar maakt u een huurbox van, nonsens dus, beter lezen.

 

Telenet zegt:

Je kan ervoor kiezen om je decoder tijdelijk te verplaatsen (bijvoorbeeld naar je vakantiewoning) of door te geven aan iemand anders.


Hou hier rekening mee

Je moet de tv-zenders opnieuw instellen als je in een andere regio verblijft.
Als je meer dan 1 Digibox of Digicorder hebt, dan kan je na een aantal dagen (max. 5) niet meer naar je extra pakketten (zoals Play More, Play Sports,...) kijken.
Dat is alleen terug mogelijk door de decoder weer aan te sluiten op de modem bij je thuis.
    
Je kan géén interactieve diensten gebruiken: geen programma’s opvragen, geen gebruik maken van de rode knop, de TV-gids is maar ingevuld voor 2 dagen in plaats van 2 weken,...

Je kan wel nog je opnames bekijken.


Aan iemand anders geven of verkopen

Je kan alleen een Digibox of Digicorder die je zelf hebt gekocht aan iemand anders geven. Dat kan dus niet met een Digibox of Digicorder die je huurt. We deactiveren het toestel op je naam en activeren het bij de andere persoon.

Goed om te weten: de nieuwe eigenaar moet een activeringskost betalen als hij nog geen actieve digitale Telenet-dienst (Telenet TV, internet of vaste telefonie) heeft.

 

 

 

 

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei dunhans:

@astro iris  Je mag de oudjes in het rusthuis ook nog even uitleggen dat de kanaalvolgorde iets minder logisch gaat worden, namelijk op 1 de VTM, op 2 komt één, en op 3 komt vier en dan op 4 canvas, ik weet het niet hoor, maar hebben de commerciële tv producenten in België echt zoveel macht?

In alle buurlanden zitten de publieke zenders gewoon op voorkeuze 1 en 2.

Inderdaad niet logisch, maar is nu ook al zo en ik heb de volgorde zelf aangepast 1 Eén, , 2 Canvas en 3 VTM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tripleboy:

Er staan enkele nonsens tussen , maar het merendeel is waar helaas.

 

Er staat duidelijk een reeds aangekochte ontvanger, en daar maakt u een huurbox van, nonsens dus, beter lezen.

Zoals steeds zie jij contradicties die er niet zijn.

Natuurlijk kun je met een decoder die elders actief gemaakt is, bij jou thuis niet van interactieve diensten gebruik maken, en die extra pakketten zullen ook niet werken, als die persoon die je die box verkoopt die heeft.

Die activatie houdt namelijk in dat er ook een netwerkverbinding gelegd wordt , en die heb je gewoon nodig om zaken op te vragen.

Van die extra pakketten is het ook logisch, anders zou iemand 4 toestellen kunnen nemen, slechts één keer abonnementsgeld betalen, en die dan doorverkopen.

Hier wordt de interactiviteit dus gebruikt om te controleren of iemand wel nog op dat adres kijkt.

Ik denk dat veel satkijkers ook wel zo'n systeem willen, want nu betalen die voor elke decoder abonnementsgeld.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei astro iris:

Een vraagje zzzzzz, als je een extra kaart aanschaft van telenet en ci module , kun je die dan op andere locatie gebruiken? Ik heb het hier alleen over een basis abonnement en niet over extra pakketten.

 

met een CI module kan dit omdat er geen signaal teruggestuurd word, 

wie geen telenet heeft maar wel een actieve kabel van telenet kan een CI module ook op een familielid laten zetten en gebruiken zonder problemen (als hun tv dat ondersteund die CI module).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei zzzzzz:

Zoals steeds zie jij contradicties die er niet zijn.

Natuurlijk kun je met een decoder die elders actief gemaakt is, bij jou thuis niet van interactieve diensten gebruik maken, en die extra pakketten zullen ook niet werken, als die persoon die je die box verkoopt die heeft.

Die activatie houdt namelijk in dat er ook een netwerkverbinding gelegd wordt , en die heb je gewoon nodig om zaken op te vragen.

Van die extra pakketten is het ook logisch, anders zou iemand 4 toestellen kunnen nemen, slechts één keer abonnementsgeld betalen, en die dan doorverkopen.

Hier wordt de interactiviteit dus gebruikt om te controleren of iemand wel nog op dat adres kijkt.

Ik denk dat veel satkijkers ook wel zo'n systeem willen, want nu betalen die voor elke decoder abonnementsgeld.

 

Hoezo contradicties, nu je mij gelijkt heeft, dat je nogal problemen hebt om goed uit te leggen weten we al jaren.

 

Alleen probeert u nu je ongelijk te verdoezelen, met te herhalen wat er stond en wat ik ook vermelde.

 

Ik ben een van de vele sat kijkers die voor meerdere ontvangers geen extra abonnement geld betaalt, en zo zijn er hier vele, je slaat de bal dus alweer goed mis.

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei astro iris:

Ok bedankt

Opgelet: als je kiest voor een entertainmentpakket bij TV met een kaartje, kan je…

  • geen films, series of programma's opvragen uit de TV-theek, en geen Terugkijk TV kijken.
  • de extra zenders alleen bekijken op 1 CI+ module.
  • je entertainmentpakket niet delen met andere CI+ modules of decoders.

 

Wil je je CI+ module aan iemand anders geven of verkopen? Dat kan via onze klantendienst op 015 66 66 66.

  • Bel ons eerst zelf: we deactiveren dan de CI+ module op jouw naam
  • Daarna moet de nieuwe eigenaar ons bellen: we activeren de CI+ module dan op zijn of haar naam, als tweedehands CI+ module.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei zzzzzz:

Natuurlijk kun je met een decoder die elders actief gemaakt is, bij jou thuis niet van interactieve diensten gebruik maken, en die extra pakketten zullen ook niet werken

dat was hier al gemeld...

en als je al gegevens van de website kopieert, dan zet het in "een citaat" opdat we allemaal zien dat het niet uit eigen mouw komt a.u.b.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...