Ga naar inhoud


Telenet maakt over jaar komaf met analoge tv


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

Citaat

Crazy Sat, wat heeft je link met het topic van doen, of is het enkel Crazy?

 

Niet goed gelezen. Tonski ?  De zender ZES is via telenet niet te ontvangen analoog . Dus de 180.000 kijkers die nog analoog kijken krijgen geen voetbal te zien via de kabel ( ZES HD staat in de digitale lijst op 14 ) dus kijken met een digibox/decorder of CI+ module met kaart.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uur geleden zei Crazy Sat:

 

Niet goed gelezen. Tonski ?  De zender ZES is via telenet niet te ontvangen analoog . Dus de 180.000 kijkers die nog analoog kijken krijgen geen voetbal te zien via de kabel ( ZES HD staat in de digitale lijst op 14 ) dus kijken met een digibox/decorder of CI+ module met kaart.

Inderdaad, geen Zes op tv van moeder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond naar infoavond geweest in rusthuis. Ze gebruiken er zo'n centraal router systeem, die het digitale signaal naar alle kamers verdeelt. De kostprijs is een sociaal tarief van 9.95 euro. De meesten hebben reeds een tv met DVB-C aan boord, waardoor zij volgend najaar geen probleem zullen hebben. Moeder zal moeten uitkijken naar andere tv of digibox. Bij overschakeling naar digitaal komen er voor de inwoners geen extra kost omdat ze nu ook al het digitale signaal krijgen. Eigenlijk niet veel meer te weten gekomen van hetgeen ik al wist en zoals Crazy Sat schreef geen voetbal op tv van moeder, had dat even gecheckt voor ik naar huis vertrok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

so what ? zes is nooit analoog doorgestraald geweest, dat die voetbalmatch niet door analoge kijkers kan gevolgd worden heft niks te maken met het afschakelen van analoge kanalen, dus snap ik CrazySat zijn rectie niet :

Citaat

De gevolgen zijn vanavond al een feit....🤔


het niveau van berichtgeving van het nieuwsblad laat zich kennen door de volgende uitspraak :

Citaat

De keuze om Club Brugge-PSG op ZES uit te zenden heeft wel een vervelend neveneffect, want die (digitale) zender is niet te ontvangen via kabel

hoe is die digitale zender dan wel te ontvangen ? via de wasdraad ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Jean-Claude:

so what ? zes is nooit analoog doorgestraald geweest, dat die voetbalmatch niet door analoge kijkers kan gevolgd worden heft niks te maken met het afschakelen van analoge kanalen, dus snap ik CrazySat zijn rectie niet :


het niveau van berichtgeving van het nieuwsblad laat zich kennen door de volgende uitspraak :

hoe is die digitale zender dan wel te ontvangen ? via de wasdraad ?

Het Nieuwsblad bedoelt hier, wie geen digibox heeft en nog kijkt  met kabel rechtstreeks in tv en dat zijn er nog 180.000, geen voetbal zullen zien.  Na de afschakeling van analoog, zullen deze mensen, ook al hebben ze een DVB-C tuner ook Zes niet ontvangen. 

 

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Crazy Sat:

Niet goed gelezen. Tonski ?  De zender ZES is via telenet niet te ontvangen analoog .

 

als ik op jouw linkje klik zie ik dit

vandaar mijn vraag

misschien dat je als belg een andere pagina ziet maar Jupiler Pro League heeft er naar mijn bescheiden mening niets mee van doen

Screenshot_100.png

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch, indien je verder scrolt naar beneden dan zie je dit artikel, over de zender Zes, die voor analoge kijkers niet te zien zal zijn en inderdaad bij mijn ma was die niet te zien. En inderdaad de titel bovenaan is wat verwarrend.

 

2019-10-23.png

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Tonskidutch:

 

 

maar 9,95€ is niet verkeerd natuurlijk OOK zonder ZES

 

 

 

indien mijn ma een tv krijgt voorzien van CI+ module met kaart, of een digibox,dan kijkt ze ook naar Zes zonder meerkost, in rusthuis hanteren ze een sociaal tarief.  Maar mijn ma kijkt alleen naar de traditionele zenders VRT 1 , Canvas en VTM.   Van dat scrollen is je vergeven hoor, ik antwoord ook soms zonder artikel volledig te hebben gezien.😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Tonski en Jean-Claude. Ooit is deze topic gestart met volgend citaat.

 

 

1 op de 10 Telenet-klanten, zo’n 180.000 Vlaamse gezinnen, zal tussen eind 2020 en eind 2021 merken dat hij geen enkel televisiekanaal meer ontvangt. Het analoge signaal - zonder digibox of kaartje in de achterkant van uw TV - verdwijnt, en in de plaats komt een nieuw signaal met hetzelfde aantal zenders.

Loopt er naast een elektriciteitskabel nog een andere kabel recht van uw televisie naar de muur? Dan kijkt u waarschijnlijk televisie via een ouderwets, analoog signaal. Dat signaal wordt geleverd door Telenet, ook al begon die in 2005 samen met Proximus digiboxen en digicorders aan te bieden. Die staan toe om programma’s die u daarvoor live moest bekijken op te nemen, terug te spoelen of te herbekijken.

Bijna 15 jaar later is de tijd rijp om de stekker uit het verleden te trekken, is nu beslist. Ongeveer 9 procent van alle Telenet-klanten kijkt nochtans exclusief TV op de ouderwetse manier. Nog eens zo veel mensen gebruiken analoge TV voor een tweede of een derde toestel. Samengeteld zal dus ongeveer 1 klant op 5 plots op een dag alleen nog sneeuw zien op zijn beeld.

 

Zo kon mijn schoonmoeder in het RVT de match niet volgen , en die is heus nog niet aan het slapen . Mijn overbuur (86 j.) woont in een sociale wijk waar kijken naar de analoge TV nog altijd gangbaar is. Bij die 180.000 kijkers zijn het dit soort mensen die ZES niet kunnen ontvangen . Ik heb gisterenavond mijn overbuur die een grote Club Brugge fan is uitgenodigd om bij mij te komen kijken . Hij was mij heel dankbaar. 😄

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

dat is natuurlijk ook veel gezelliger samen voetbal kijken... 👍

Crazy Sat, zo ken ik jou, peperkoeken hart.🥰

 

Tja , ben zo opgegroeid en dat tracht ik voor rest van leven ook na te leven.

Nu , Club Brugge heeft wel een ferm stuk rammel gekregen maar we hebben beiden genoten van een goeie trappist van West-Vleteren . Eigenlijk hebben we een prima avond doorgebracht. 😀

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het signaal daarvan is ook niet echt super en ik vermoed dat in dat geval het sociaal abonnement vervalt?

 

Zoals eerder aangegeven zou het rusthuis of de (kinderen van de) bewoners beter een (kleine) investering doen in nieuwe tv's - met ci+ vind je die al vanaf 150 euro voor de kleinere modellen (tot 32 inch?). Dan volstaat de digibox of de ci+ module en kunnen ze rustig aan 9,95 euro blijven verder kijken, ook naar zes.

 

https://www.televisies.nl/vergelijken/televisies-met-geschikt-voor-ci-plus-module/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...