Ga naar inhoud


Boete voor net te grote schotel ?


Jack5622

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Zunigkyk:

@Jack5622

Het gaat toch om het oppervlak. 2 schotels van 120cm doen dan hetzelfde als 1 van 170cm.

Een béétje techneut (Sprietje?) knoopt ze wel aan elkaar toch?

 

Natuurlijk kun je ze aan elkaar knopen maar dat krijgt een particulier niet met goed resultaat voor elkaar.

 

1234.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei Tonskidutch:

wegens ons Burgerlijk wetboek artikel 5.50 schreef ik dat op.

https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-5/artikel50

hier ben je verplicht goedkeuring te krijgen van buur en staat

als iets boven 1 meter 80 uitkomt

Er staat staat daar iets over "binnen 2 meter afstand", niets over schuttinghoogtes.

Je ook moet in de APV van je gemeente kijken.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zunigkyk,

1,8 m hoog maximaal is standaard bouwvergunning vrij in Nederland en dat staat in het bouwbesluit en niet in het burgerlijk wetboek (van Nederland)

ik zei / schreef je moet beide bekijken en opvragen inclusief specfieke voorwaarden van bepaalde binnenstedelijke beschermde stadsaanzichten.

duidelijk?

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-10-2019 om 13:43 zei Jack5622:

Gevangenis of boete ?

 

Nou...reken maar dat ze je als misdadiger aanzien. Dat wordt afvoeren in de boeien en een paar jaar brommen. Eventueel een dwangstraf en een forse som aan geldboete.

Dan een strafblad. En waarschijnlijk TBS en dan ook nog opsluiten in een psychiatrische inrichting.

Dus je kunt beter gewoon iemand vermoorden...dan sta je zo weer op straat.

  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-10-2019 om 22:28 zei Big fellow:

Inderdaad... Maar daar krijg je geen antwoord op....

 

Ja, dit topic gaat meer over bashen, dan over probleemoplossen, lijkt het.

Want waarom zou je een bouwvergunning weigeren (zie post #1)?

Ik zou een bouwvergunning dankbaar in ontvangst nemen....

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Zunigkyk:

Het gaat toch om het oppervlak. 2 schotels van 120cm doen dan hetzelfde als 1 van 170cm.

Een béétje techneut (Sprietje?) knoopt ze wel aan elkaar toch?

 

Tuurlijk.....

 

2 schotels van 120cm doen dan hetzelfde als 1 van 170cm.

 

Ja...dat lijkt me ook een hele logische veronderstelling.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan we nu écht 900 pagina's volpennen over een inmiddels bekend antwoord???

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-10-2019 om 14:01 zei Sprietje:

Wie kan dat zien achter in de tuin? Kan dat vanaf de straat? Dan zou ik niet groter gaan dan 120cm. Heb je vervelende buren, idem dito. Heb je goede buren, dan heb je weinig te vrezen.

In Nederland mag je een schotel van 2 meter plaatsen. ik zou zeggen, kom in Nederland wonen.

infoblad-schotelantennes-20-7 (8).pdf 343.33 kB · 15 downloads Inderdaad zou ik beter aan de grens komen women. in een klein dorpje tegen Belgie / Nederland. Vroeger was ik enkel verliefd op Antwerpen. Nu steeds meer op = Bergen Op Zoom (voor de rust en lieve mensen). De mentaliteit in Antwerpen is niet meer gezellig. Er wonen daar ook bijna geen Belgen meer.
Iedereen is gevlucht. Ik vind ook gewoon de mensen in Belgie tegenwoordig = BOERTIG en OMBESCHOFT.
Tegenwoordig kom ik liever in = Bergen Op Zoom

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-11-2019 om 11:09 zei Sprietje:

 

Natuurlijk kun je ze aan elkaar knopen maar dat krijgt een particulier niet met goed resultaat voor elkaar.

 

1234.jpg



SUPER Zalige foto !!!! Echt iets voor mij !!!
Hoe meer kanalen hoe meer plezier !!

 

Leuke foto

aangepast door Jack5622
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-11-2019 om 13:04 zei Drs. IJzerbout:

 

Nou...reken maar dat ze je als misdadiger aanzien. Dat wordt afvoeren in de boeien en een paar jaar brommen. Eventueel een dwangstraf en een forse som aan geldboete.

Dan een strafblad. En waarschijnlijk TBS en dan ook nog opsluiten in een psychiatrische inrichting.

Dus je kunt beter gewoon iemand vermoorden...dan sta je zo weer op straat.


Inderdaad. Schotels of kanalen open doen.
Je bent nog ergerlijker, dan een moordenaar !! Alle, zo lijkt het toch.

ik heb mijn conclusies getrokken. Gewoon die schotel zetten op mijn mijn tuinhuisje. Er stonden toch al muren daarvoor van bijna 3 meter hoog.
Die achtergebuur heeft daar toch bomen staan, die ook zonlicht wegnemen. En als hij licht aansteekt in zijne tuin, schijnt het allemaal binnen.
Precies of mensen schijnen met spots in mijn huis binnen. Die klootzak mag niets zeggen. Ik plaats de satelliet om zijn irritante belichting
tegen te houden + die toekomstige schotel kan ook draaien. Ik zal nooit 100 procent de zon blokkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kon ik dit maar in mijne tuin zetten !!!

Gedaan met die 8psk problemen en Nilesat problemen.

 

hahahha lol. Grapje. Maar toch prachtig !!!! Niet ??? Om verliefd op te worden !!!!
Een stukje NASA in je tuin, heerlijk toch ???
Knap, wat de mens toch allemaal kan, tegenwoordig. Ik doe mijn hoet af !! Chapooo !!!
.

 

63955aa9869cf7707ada1662dbfb31e2_XL.jpg

aangepast door Jack5622
Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten de footprint blijft buiten de footprint! Je kunt in de schaduwlobben nog wel oppakken, maar echt erbuiten blijft erbuiten.... Om die reden vang je alleen signaal van de satellieten met een voldoende footprint voor jouw regio...

 

Enne.. of je blij wordt van de energierekening voor zo'n wok valt maar te bezien..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die arme Buurman, met zo'n schotel voor zijn neus.

 

Misschien moet je Trump zijn bouwplannen overnemen voor de Mexicaanse MUUR aan de erfscheiding.

Alleen mag dat niet volgens jullie eigen bouwverordening alsook het schijnwerper licht van de buur mag niet volgens Burgerlijk wetboek.

simpel actie ondernemen

<> praten

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Jack, nu ga je wel heel erg overdrijven met die gigantische schotel. Voor een hobbyist is iets meer bescheiden ook goed bijv. zoals deze man op de Canarische eilanden met een Weston schotel in zijn tuin. Het lijkt er op dat manlief is overleden en dat de schotel al lang niet meer in gebruik is want de bomen zijn flink hoog voor de schotel gegroeid.

 

Maar met al die regels over hoe groot een schotel mag zijn is er behoorlijk wat willekeur.

Bekijk nu eens die foto van die oude schotel die als zonneluifel boven een terrasset wordt gebruikt. Ik schat toch in dat die zeker 3-3,5 meter is.

Dus als die omlaag gericht is mag je die schotel wel in je tuin zetten en als die schuin omhoog is gericht niet.

afgedankte schotel.JPG

schotel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...