Ga naar inhoud


Boete voor net te grote schotel ?


Jack5622

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei Sprietje:

Maak de schotel dan ook niet vast aan de grond, dan kunnen ze er niets van zeggen.

Ik zou de schotel ook niet aan de grond vastmaken😉 maar ik begrijp wat je wilt zeggen.

 

Maar je mag gerust een paal in de grond zetten voor een schotel. Dat de schotel niet vergunningvrij is is een ander verhaal.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minuten geleden zei luisteraar:

Als iets vast aan de grond of gebouw zit wordt het onroerend

In jouw geval betekend dat ook dat je alle hekken mag weghalen en eerst een vergunning moet aanvragen.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als deze "grote" schotel niet zichtbaar is van de openbare weet de gemeente er ook niet van.

Alleen heb je nog buren die kunnen klagen.🤢

Best van al geen buren hebben dan kan er niemand wat zeggen van die grote schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ooit bij de gemeente wat gaan vragen.

Daar vertelden ze dat het niet ging goedgekeurd worden.

 

Langs hun neus vertelden ze ook, als er geen klachten komen, zou de gemeente er ook niets van zeggen.

 

Alleen hadden we wel een probleem. Door het te vragen stond het in ons dossier.

Als we er mee doorgingen ondanks de afwijzing en er zouden klachten komen, hadden we wel een probleem.

Dan waren we opzettelijk in overtreding gegaan en gingen we alles zeker in originele staat moeten brengen

 

Mvv

 

A ja het was een stukje wei, waar we een piste wilden van maken om te oefenen met een paard

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-10-2019 om 01:07 zei Jack5622:

8psk, 120 cm satelliet is TE KLEIN !! Voor vandaag !! Te zwak signaal !!!
oplossing = 150 cm satelliet ofwel 180 cm. ILLEGAAL OF NIET !!!!!!!!!!!

Welke satelliet wil je ontvangen? Want als het een van de exoten is die een lage elevatie heeft, dan wens ik je success als je geen direct zicht hebt vanaf de schotel positie op grond niveau... Als je over iets moet heenkijken, dan wordt een 180cm schotel al snel heel erg zichtbaar... Stel dat je hem minimaal 1 meter boven de grond moet zetten, dan is het geheel 3 meter hoog.....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, de bouwverordeningen en regels worden nagenoeg jaarlijks aangepast om de verantwoordelijkheden beter te stipuleren die jij en de staat heeft.

In Nederland is een en ander uit het bouwbesluit geschrapt en daarmee vereenvoudigd maar anderszins zijn er regels bijgekomen, die ook overgewaaid zijn uit de nieuwe EU regelgeving.

 

De Stikstof en Paks problematiek is enkel maar een hint, qua nieuwe aspecten zo als ook het aarden van de schotel installatie etc.

 

( een schutting mag tot 1,8m hoog bouwvergunningvrij geplaatst worden indien je de buren hebt geraadpleegd en hun goedkeuring hebt <> behalve als de Gemeente het stadsaanzicht als historisch en monumentaal hoogwaardig heeft aangemerkt en dat verschilt soms zelf per straat)

 

Dus ga naar het Gemeente loket.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens... als je die van 200 wil kan je aan de bovenkant bv 80cm af zagen, dan is hij 120cm hoog maar heeft het het equivalent van een ronde schotel van 158cm.

Vind je dat te weinig, zet hem dan dichter bij de grond en zaag er iets minder af.

Ik bedoel maar: die schotel hoeft niet perse rond te zijn.

 

En je kan ook nog een vijvertje aanleggen en de schotel daar in plaatsen tot de rand vlak bij het wateroppervlak.

Volgens mij kan dat zelfs een heel mooie vijver worden met zo'n kunstwerk in het midden.

 

@Tonskidutch

indien je de buren hebt geraadpleegd en hun goedkeuring hebt

Bij onze gemeente zeggen ze dat het wel verstandig is om met je buren te overleggen. Meer niet.

De gemeente hier zegt niet dat ze het er mee eens moeten zijn.

 

Er zijn overigens subtiele verschillen in de bouwvoorschriften bij de diverse gemeenten. Schuttinghoogtes kunnen verschillen. Soms moet je tenminste 10m achter de gevel vrij laten voor een schutting en mag je daar een muur niet hoger optrekken.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...