Ga naar inhoud


Boete voor net te grote schotel ?


Jack5622

Aanbevolen berichten

Goede morgen,

 

Stel ik plaats morgen een schotel in mijne tuin van 180 cm.
Doch de muren van de geburen zijn 200 cm hoog. Ik neem niemand zijn ZON-LICHT weg !!

 

MAAR = Ik weiger een verbouwvergunning. Ik word betrapt !!!
Wat zijn de boetes van een iets te grote SCHOTEL, in uwe tuin ???


of kent niemand deze boetes, omdat er geen controle word gedaan ???
Dus maw ik kan het riskeren ?!! 120 cm is te ZWAK vandaag !! Ik heb ofwel 150cm nodig ofwel 180cm nodig !!!

DEZE GITANTISCHE KOLOS = Blijft verdoken aan de straat kant !! Niemand kan het zien.
Hij zou staan in mijn gras !! Beneden de tuin muren !!!

 

8psk, 120 cm satelliet is TE KLEIN !! Voor vandaag !! Te zwak signaal !!!
oplossing = 150 cm satelliet ofwel 180 cm. ILLEGAAL OF NIET !!!!!!!!!!!
ZE VRAGEN GEWOON om de wet te overbreken !! Moet je de signalen maar niet VERZWAKKEN !!!! MET DIE 8PSK !!!!

EIGEN SCHULD = DIKKE BULT !!!!!!!!!

Jack

aangepast door Jack5622
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zorg ervoor dat het gevaarte eventueel verplaatsbaar is, dan kan echt niemand er iets over zeggen..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over België kan ik niet spreken. Hier in Nederland wordt de vrijheid van plaatsing gegarandeerd door het "verdrag van Rome".. Echter zijn er diverse eisen omtrend plaatsing bepaald door de gemeenten, woningbouwverenigingen en VVE's (Vereniging van Eigenaren)

 

1. Schotel tot 80 cm (geschikt voor op Europa gerichte satellieten)

2. Schotel mag niet op bouwkundige delen van de huurwoning

3. Opname in de inboedelverzekering.

4. Niet aan de zichtkant van de straat

 

Bij koopwoning bepaalt de VVE of schotelplaatsing individueel wordt toegestaan. Meestal niet omdat ze 'het ontsierend vinden waardoor de koopprijs wordt aangetast). Dat argument gebruiken ze met verve.. Nooit aangetoond dat dit bij aankoop/verkoop daadwerkelijk gebeurd is.. Soms zijn ze te porren voor een GSO oplossing....

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de wet van 1995 !!! in Belgie. Een satelliet schotel van 120 cm diagonaal is geen probleem, tot een hoogte van 150 cm.
Dus met poten en zo erbij.

 

Nu zijn we bijna 25-30 jaar verder. Is in Belgie nog steeds deze wet van toepassing ??
Sommige mensen spreken nu over 150 cm maximaal !!

Dan nog !! Met motor ?? Bestaat er nog zoiets in Belgie ??
Mijne winkel wordt al zot !!! Nog nooit van gehoord, mijnheer !!

Een Schotel van 120 cm of groter + motor

 

Die vorige eigenaar heeft mijne CHANNELMASTER 1.2m geplaatst !!!

Is 1.2m nog steeds de limiet ?? Of mag het al 150 cm zijn ??

Wat als ik gepakt word ?? Te groote schotel ?? Gevangenis of boete ?
ik veronderstel = BOETE !! Hoeveel euro's ???

Ook weer 10.000 euro ?? Voor een te grote satelliet ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belachelijk OVER STRENG  van Belgie !!!

En als ik nu een shotel zet van 180 cm, gewoon in mijn tuin !!!

Welke boetes kan ik nog krijgen ? Welk bedrag ?

Deze schotel bevind zich nog steeds, onder de muren van mijn buren !!!

aangepast door Jack5622
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie kan dat zien achter in de tuin? Kan dat vanaf de straat? Dan zou ik niet groter gaan dan 120cm. Heb je vervelende buren, idem dito. Heb je goede buren, dan heb je weinig te vrezen.

In Nederland mag je een schotel van 2 meter plaatsen. ik zou zeggen, kom in Nederland wonen.

infoblad-schotelantennes-20-7 (8).pdf

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon plaatsen zou ik zeggen.... Als de buren er over zouden klagen, wat ik me niet kan voorstellen, dan zeg je gewoon dat hij 120 cm is, en dat het legaal is. Gewoon bluffen... 

De buren hebben geen recht om in jouw tuin te komen meten...

Als het inderdaad waar is dat de schutting 2 meter hoog is, komt de schotel er waarschijnlijk niet ver overheen...

Daar zou ik me totaal geen zorgen over maken..... uiteraard wel je mond houden, en in stilte genieten van de schotel... ga je er over lopen opscheppen, doe je jezelf de das om.

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Jack5622:

Stel ik plaats morgen een schotel in mijne tuin van 180 cm

dus hypothetisch gezever, anders ga je gewoon voor om rechtszekerheid te krijgen naar het gemeente loket en laat je exact uitleggen wat een vergunningsvrije situatie is betreffende antennes en schotels. Wij bepalen niet wat je rechtspositie is.

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Tonskidutch:

dus hypothetisch gezever, anders ga je gewoon voor om rechtszekerheid te krijgen naar het gemeente loket en laat je exact uitleggen wat een vergunningsvrije situatie is betreffende antennes en schotels. Wij bepalen niet wat je rechtspositie is.

 

Dat zou ik net niet doen.

Als zij daar zeggen dat het niet mag....en je plaatst ze toch...en er komen klachten zit je vast.

Anders kan je zeggen dat je het niet wist.

 

En zolang er geen klachten zijn, gaat de gemeente ook niet komen kijken.

 

mvg

  • Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet ook rekening houden met de stedebouwkundige voorschriften van de plaats waar je woont, en die kunnen sterk beperkt zijn ten opzichte van de algemeen geldende bouwvoorschriften (zeker als je in een villawijk woont of in een touristische gemeente). Hier in De Haan heb ik een bouwaanvraag moeten indienen + stedebouwkundige toelating om een schotel van 90cm aan een zijgevel te hangen.......

  • Like 1

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean-Claude, dat klopt natuurlijk en niet alleen voor België.

Maar die moet je dus opvragen of naar het gemeente loket gaan. Want je hebt zelf een onderzoek plicht voor je zomaar iets gaat verbouwen of bouwen.

jeevanhoof's contradictie is daarmee helemaal niet aan de orde.

Achteraf legaliseren via een vergunning is veel duurder.

  • Like 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terecht! Eerst toestemming vragen, dan pas plaatsen.

Zelf aan de hand gehad. Toestemming gekregen van de woningbouw tegen extra verzekering. Bewijsje opgestuurd. Keurige toelatingsbrief ontvangen. Voordeel is ook dat de schotel bekend is bij de woningbouw. Schilders moesten later keurig de schotel met rust laten. Bij de buren zaten de deuken erin en sommige gewoon de arm geknakt! Verweer was voor hen niet mogelijk..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar dat is aan of op een gebouw. Achter in je eigen tuin is een ander verhaal.
Als je in je tuin een parasol van 4 meter zet, is het geheel al een stuk groter.
Er zijn mensen die een partytent van 5x5meter het hele jaar in hun tuin laten staan. Dat mag allemaal wel want dat staat niet vast aan de grond.
Maak de schotel dan ook niet vast aan de grond, dan kunnen ze er niets van zeggen.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...