Ga naar inhoud


Boete voor net te grote schotel ?


Jack5622

Aanbevolen berichten

Gast satellitetv

Begrijp niet goed waarom een schotel van 120cm of 180cm? 60 cm is al voldoende om alles van Astra en Hotbird te ontvangen in België en Nederland. 120cm en 180cm vangen enkel meer wind op en geeft geen enkel voordeel. En trouwens satelliet tv loopt op zijn einde: Tv Vlaanderen en Canal Digitaal (recent overgenomen door Canal+) gaan alles uitzenden via het internet. Dus geen schotels meer nodig. 

aangepast door satellitetv
Link naar reactie
Delen op andere sites


18 minuten geleden zei satellitetv:

satelliet tv loopt op zijn einde: Tv Vlaanderen en Canal Digitaal (recent overgenomen door Canal+) gaan alles uitzenden via het internet. Dus geen schotels meer nodig. 

Dat is uiteraard misschien waar voor de provider VD of TVV... maar lang niet voor satelliet televisie in het algemeen.

In de meeste landen is Sat TV de meest gebruikte manier om televisie te kijken... en is lang niet dood!

Er zijn mensen die graag wat meer zien dan de commercials op SBS6 en het gezwam op de NPO (om het maar heel kort door de bocht te zeggen).

 

Als je graag een schotel van 180 cm wil, dan zet je hem gewoon neer, ook al vind een ander het onzin.... Dat kan je van de grote auto van de alleenstaande buurman ook vinden, maar daar wordt alleen maar kwijlend naar gekeken door sommigen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je er niets van begrijpt. Dat je voor TV Vlaanderen en Canal Digitaal maar een schotel van 60cm nodig hebt, weet denk ik iedereen. Het gaat nu juist om ontvangst van satellieten waarvoor je wel een grote schotel nodig hebt.
Bovendien zijn deze 2 providers in eerste instantie niet bedoeld voor mensen die in Nederland of België wonen maar in het buitenland of op vakantie zijn.
Blijkbaar weet je nog steeds niet dat internet in het buitenland vaak veel slechter is dan in Nederland.
Hier in Spanje zouden we regelmatig behoorlijk kwaad zijn als we weer eens geen tv konden kijken of omdat het programma onderbroken wordt gedurende 10 minuten omdat internet er regelmatig uit ligt voor kortere of langere tijd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei satellitetv:

Begrijp niet goed waarom een schotel van 120cm of 180cm? 60 cm is al voldoende om alles van Astra en Hotbird te ontvangen in België en Nederland. 120cm en 180cm vangen enkel meer wind op en geeft geen enkel voordeel. En trouwens satelliet tv loopt op zijn einde: Tv Vlaanderen en Canal Digitaal (recent overgenomen door Canal+) gaan alles uitzenden via het internet. Dus geen schotels meer nodig. 

Nooit van DX gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Sprietje:

Bovendien zijn deze 2 providers in eerste instantie niet bedoeld voor mensen die in Nederland of België wonen maar in het buitenland of op vakantie zijn.

 Nee, dat is niet waar. Op het platteland zijn er genoeg gebieden, waar het internet te traag is om Nederlandse televisie ( IPTV ) te kunnen kijken. Daarvoor is een abonnement van Canal Digitaal en een schotel de enige optie om nederlandse TV te kunnen kijken. ( ook kabel TV is geen optie, omdat er geen Coax bekabeling in de grond ligt. )

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal. Dat internet-TV kunnen ze idd. vergeten, maar terrestrial kunnen ze vaak wel gratis NPO 1, 2, 3 + een regionaal ontvangen. Maar een schotel is daar en must als je meer wilt.

 

Edit: dat gratis mits je een niet te oude TV hebt met een tuner erin.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederlanders die in het buitenland een vakantiehuis hebben, expats die in het buitenland werken en vakantiegangers vooral gepensioneerden met camper of caravan vormen een aanzienlijk groter deel die een abonnement op Canal Digitaal hebben dan de mensen op het platte land die niet voldoende hebben aan een gewone aardse antenne om de landelijke zenders te ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen enkel idee over de verhouding tussen landelijke ontvangers en al dan niet rijke buitenlandgangers. Had het idee dat je tot kort geleden in het buitenland geen abo kon krijgen en hoeveel ouwetjes trekken er met camper of caravan in Europa in het rond en willen daar Nederlandse buis ontvangen?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het lijkt me niet zo moeilijk @minplus om op je Nederlandse huisadres een abonnement te hebben of op naam van kinderen of familie.

Vorig jaar waren er meer dan 115.000 campers en 437.000 caravans in Nederland. Veel gepensioneerden gaan in de koude maanden van het jaar 3 tot 6 maanden naar het warme zuiden. Dacht je dat die mensen een half jaar zonder tv willen zitten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik. En mooi die cijfers, wist ik nog niet/niet nagezocht. Maar is het echt zo dat CD vnl. draait op de buitenlandgangers?

Want hoeveel van die 552.000 caravampers zijn gepensioneerd en/of willen elders naar NPO koekeloeren?

Ik moet toegeven dat mijn referentiekader slecht is want ik ken er maar een stuk of 20 in mijn omgeving, waarvan er eentje een schotel heeft om FTA wat Duitse zenders te bekijken en de anderen zelfs daar geen behoefte aan hebben.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei satellitetv:

Begrijp niet goed waarom een schotel van 120cm of 180cm? 60 cm is al voldoende om alles van Astra en Hotbird te ontvangen in België en Nederland. 120cm en 180cm vangen enkel meer wind op en geeft geen enkel voordeel. En trouwens satelliet tv loopt op zijn einde: Tv Vlaanderen en Canal Digitaal (recent overgenomen door Canal+) gaan alles uitzenden via het internet. Dus geen schotels meer nodig. 

volgens een eerder bericht gaat het over nilesat : 

 

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei satje4U:

als je betrapt wordt gebeurd er niks. Ze zullen je vragen alsnog de voorschriften na te leven en of een vergunning aan te vragen binnen zoveel weken......

Of dat men een hand over het hart strijkt en de schotel gedogen.

Zojuist zei Mojo:

als je betrapt wordt gebeurd er niks

Uiteraard gebeurt er dan wel iets.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-11-2019 om 17:59 zei Sprietje:

Nederlanders die in het buitenland een vakantiehuis hebben, expats die in het buitenland werken en vakantiegangers vooral gepensioneerden met camper of caravan vormen een aanzienlijk groter deel die een abonnement op Canal Digitaal hebben dan de mensen op het platte land die niet voldoende hebben aan een gewone aardse antenne om de landelijke zenders te ontvangen.

 

Nou nee, dat denk ik niet. Mensen op het platteland zoals ik, hebben al tijden een schotel omdat digitenne nog niet bestond. Waar zie je op het platteland nog "harken" waarmee men ook digitenne ontvangen kan? Digitenne is het laatst uitgerold op het platteland, en wordt daar als eerste weer uitgefaseerd. Zodoende is digitenne nooit echt een serieuze optie geweest voor het platteland. Agrarische bedrijven maken sinds kort de overstap naar glasvezel, dat is duur, maar voor hen rendabel. Particulieren op het platteland zijn meestal toch echt aangewezen op satelliet TV, tenzij ze fors willen betalen voor glasvezel. TV via de telefoonlijn van KPN is vaak te traag.

Het is mijn gevoel tegenover jouw mening, maar als je dat kunt onderbouwen dan geloof ik je graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

Ik heb niet gezegd dat ik een superfan ben van Tv Vlaanderen/Canal Digitaal want hun abonnementsbedrag is niet in verhouding met de kwaliteit (inhoud) van de zenders! Je blijft inderdaad je schotel nodig hebben voor resterende buitenlandse zenders. Maar schotels zien meer en meer gemeenten niet graag! Vaak wordt een bouwvergunning voor een schotel geweigerd vanaf het moment dat het zichtbaar is vanop de straat. Maar dan heb je geen alternatief als je voorgevel gericht is naar het Zuid Oosten. Men wil zoveel mogelijk mensen aan "de kabel" houden en veel doen betalen voor weinig te zien. Hier in België staan al 30 jaar dezelfde zenders op de kabel en er komen er geen extra bij. Via satelliet komen er dagelijks zenders bij. Ik ben al een trouwe satelliet-fan sedert 1994 en dat blijft zo; ik wil niet dat de Overheid gaat bepalen naar wat ik mag kijken op tv! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...