Ga naar inhoud


Afstemmen mislukt


Boelo

Aanbevolen berichten


16 uren geleden, Boelo zei:

Ik heb dit ook op een forum gevonden, er staat natuurlijk veel meer op internet, maar je probeert iets en dit scheen te werken.

Ja, tuners zitten er goed in en klopt, eerst een rij c-tuners en dan 2X s-tuner en een paar actieve

 

Het verradelijke van het verkeerd om monteren van de tuners is dat alles goed lijkt te werken. De DBC-S2 tuners gebruiken de vertrouwde letters vanaf A.
Als de box net aanstond ervaarde ik geen timeout bij het zappen naar bepaalde kanalen. Dat gebeurde bij mij pas als ik de < toets gebruikte om terug te gaan naar het vorige kanaal.
Maar ik wilde een keer een DVB-C kanaal bekijken terwijl er een opname van NPO 1 bezig was. Sommige andere kanalen wilden niet openen. Gek, ik had toch FBC, dus meerdere tuners?
En waarom wilde bepaalde sat zenders pas openen nadat ik de FEC waardes had gewijzigd? Klopte de fastscan lijst niet?
Zo kom je er langzaam achter dat er iets niet deugt. En ga je zoeken en dingen vervangen. Dat de positie van de tuners iets uitmaakt komt niet in je op.
En waar is dat F.... Manual? Niet in de doos. Na lang zoeken eindelijk gevonden. Een Engelse versie weliswaar maar goed. Maar in dit manual is niets te vinden over de volgorde van de te installeren tuners! Ik denk dat pas met het flashen van de alternatieve firmware zoals OpenPli dit belangrijk wordt.
Ik heb uiteindelijk het bijgewerkte manual gevonden en ook het manual van mijn BT remote (na een jaar!) Was eerder ook niet te vinden. Kon ik eindelijk mijn Tv geluid bedienen.
Maar ja, het is niet voor niets een hobbydoos, je hoort mij niet klagen.

 

Mijn advies zou dan ook zijn: Als je een van bovenstaande problemen ervaart, ga niet lopen klooien zoals ik en wissel de tuners eens om. Het is een kleine moeite.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...