Ga naar inhoud


lukt niet om de zenderlijst voor CD te maken in Vti


hcfreak

Aanbevolen berichten

Heb met super hulp van forumleden mijn Vti aan de praat gekregen.

Nu volg ik stap voor stap de instructie van Jurgen: Ik kies voor de mogelijkheid om via Canal Digitaal de HD zenderlijst te downloaden.

Ik heb de plug ins: CD Fastscan en Satfinder geïnstalleerd (beide hebben een groen vinkje in de lijst van plug ins)(ook Oscam butler is groen)

 

Na de Fastscan (761 zenders binnen gehaald):

 

Ik ga naar Satfinder de tuners verschijnen in beeld. Ik moet dan op Tuner A klikken en controleren of één van de sats in de tweede regel zichtbaar is.

Als ik klik (OK knop) dan verschijnt de laatste TV zender die aan stond. Wat doe ik fout? Hoe laad ik mijn CD zenderlijst (toen ik OpenPli had lukte me dat wel)?

 

Ik kan op dit moment enkele Duitse (HD) zenders ontvangen door te zappen, maar niet NPO HD , RTL etc. bij voorbaat dank!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zenderlijst openen. Blauwe knop en Canal Digitaal kiezen en daar dan een zender daaruit kiezen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zullen de hieronder genoemde verschillende toetscombinaties niet altijd 1:1 overeenkomen want dat verschilt soms per installatiemethode maar je weet dan wat ik bedoel.


Om de via Fastscan binnengehaalde zenderlijst in beeld te krijgen moet je vanuit de gewone beeldfunctie op de afstandsbediening, in het vervolg AB, op het pijltje onder de OK-toets klikken.

Nu opent de beschikbare zenderlijst maar meestal moet je eerst via de blauwe toets [Favorieten] een Provider kiezen, in dit geval dus CanalDigitaal, vanaf nu genaamd CD.

Hierna dient de zenderlijst beschikbaar gezien.

 

Laat maar weten of dat lukt.

 

Verder veronderstel ik dat jij Oscam ook geconfigureerd hebt want anders natuurlijk geen beeld op de gecodeerde CD kanalen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren THX

 

Mimisiku: ik heb geen zenderlijst gedownload dus die kan ik niet dan ook niet openen. Ik heb de tutorial gevolgd die stelt dat voor leken het makkelijker is om d e Fastcsan Canal Digitaal weg te volgen. Of heb je voor mij een tip waar ik een actuele CD zenderlijst kan downloaden en graag een korte richting aanwijzen hoe ik die op mijn VU+ krijg.

 

morgen ga ik de tips uitproberen. IK heb de Softcam geïnstalleerd maar niet  geconfigureerd (kreeg de melding installatie succesvol)

Hoe dat moet heb ik gemist al heb ik de tutorial goed bestudeerd, maar ik zal morgen ook kijken of ik het configureren kan vinden. Ik meld me morgen weer jullie zover weer bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hoeft ook geen zenderlijst te downloaden want de Fastscan zenderlijst is voor een leek de meest actuele en complete zenderlijst.

 

Als je VTI hebt geïnstalleerd is de app OscamButler uit de Feed voor de leek de meest aangewezen installatiemethode om de Softcam Oscam te installeren en te configutereren.

Als ik het goed heb is dit ook in mijn Tutorial beschreven.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, hcfreak zei:

Heb met super hulp van forumleden mijn Vti aan de praat gekregen.

Nu volg ik stap voor stap de instructie van Jurgen: Ik kies voor de mogelijkheid om via Canal Digitaal de HD zenderlijst te downloaden.

Ik heb de plug ins: CD Fastscan en Satfinder geïnstalleerd (beide hebben een groen vinkje in de lijst van plug ins)(ook Oscam butler is groen)

 

Na de Fastscan (761 zenders binnen gehaald):

 

Ik ga naar Satfinder de tuners verschijnen in beeld. Ik moet dan op Tuner A klikken en controleren of één van de sats in de tweede regel zichtbaar is.

Als ik klik (OK knop) dan verschijnt de laatste TV zender die aan stond. Wat doe ik fout? Hoe laad ik mijn CD zenderlijst (toen ik OpenPli had lukte me dat wel)?

 

Ik kan op dit moment enkele Duitse (HD) zenders ontvangen door te zappen, maar niet NPO HD , RTL etc. bij voorbaat dank!!!

En hier zeg je dat je een FastScan hebt uitgevoerd en 761 kanalen gevonden hebt!?!

Waar heb je die zenders gelaten dan?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen ik ben eruit!  Super bedankt (had toch de Oscam butler niet goed geconfigureerd) De zenders stonden allemaal in mijn zenderlijst (pijltje onder OK knop)  (mimisiku) maar had geen beeld van de eerste 50 of zo zenders vanwege niet juiste configuratie van de Softcam 

(kan nog niet genieten van de VU+ want gisteren is mijn AVR kapot gegaan en heb ik weg gebracht 🥵)

Ga eerst alles goed opschrijven en de komende dagen de favorieten lijst in orde maken c.q. uitbreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...