Ga naar inhoud


Verschil in gevonden zenders Vu+ Solo en Duo


Robbieuutgrun

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben al jaren tevreden gebruiker van een VU+ solo en duo. Ik weet niet of er meerdere gebruikers zijn met dezelfde ervaring, maar over het algemeen heb ik het idee dat de tuner van de Solo beter/stabieler is dan die van de Duo. Offtopic misschien, maar mogelijk heeft het iets met m'n probleem te maken.

 

Ik heb problemen met het vinden van zenders op de Vu+ Duo. Waar ik met de Solo de zender wel vindt lijkt het alsof op deze Duo verschillende zenders worden verwijderd na een volledige zenders-zoek-actie . De instellingen van zowel m'n solo als duo zijn gelijk. Ik gebruik de DiSEqC A/B/C/D tunerconfiguratie (19/23/28/13) op beide. V.B. De stappen die ik op beide nieuwe images, schone lei, volg zijn;

 

- Installeren van de Henksat 19/23/28/13 zenderlijst

- Volledige zender-zoek-actie

 

Bijvoorbeeld in de NL zenderlijst zijn nu zenders als Ned 1/3 (2 = er wel) en zenders als Film1/2etc. verwijderd. Deze zijn bij 'alle zenders' ook niet te vinden.

 

Op de solo soortgelijk gedrag, overigens niet in de NL zenderlijst, maar als ik vervolgens bij alle zenders zoek vindt ik de (werkende) zenders gewoon.

 

* Ik heb de Tuner A inmiddels uitgeschakeld en ben om e.e.a. uit te sluiten, overgestapt op Tuner B. Ook dit helpt niet.

* Ik had op beide nog een zelfde oude image staan (Pli Image 2018/11). Zelfde gedrag. Op de solo is deze overigens nog geinstalleerd. De Duo heb ik inmiddels voorzien van PLI 7.2. 2020/02

Ik heb daarnaast geprobeerd om ALLE bestanden in de /etc/enigma2 en /etc/tuxbox te kopieren van Solo naar Duo, vervolgens geboot. Ook dit gaf geen resultaat en dezelfde uiting, namelijk missen van verschillende zenders.

 

Kortom... Een hoop geprobeerd maar ik kom d'r niet uit. Ik hoop dat de omschrijving uitgebreid genoeg is om misschien nog wat tips/trics of mogelijk oplossingen aan te dragen?

 

Greetz...

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...