Ga naar inhoud


VTi tips and tricks tov Open Pli


krikke

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Hopelijk verkeerd iedereen in goede gezondheid want die Corona toestand zal nog even blijven duren...  Be healthy and safe!

 

Dit is mijn eerste post hier en daar ik geen subforum over VTi kan vinden, zet ik het maar hier.  Indien een mod/admin het nodig acht om deze post te moven naar een geschikter subforum, be my guest en sorry voor het ongemak.

 

Here we go...

 

Door bliksemschade heb ik recentelijk mijn Vu+ uno4kSE moeten vernieuwen met een nieuw exemplaar.  Op mijn originele box stond oorspronkelijk Open Pli maar mijn hardware leverancier heeft op de nieuwe box VTi voorgeinstalleerd.  (VTi image 14.0.5 build 2019-10-02)

 

Op zich niks mis mee want VTi draait stabieler dan Open Pli op mijn box dus ik heb zeker de voorkeur om VTi te blijven gebruiken.

 

Echter heb ik als leek en nieuwe VTi user enkele vragen tov Open Pli waar ik meer ervaring mee had.

 

Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken met antwoorden op volgende 5 vragen:

 

1- heeft het team van VTi een eigen website/forum?  Ik kan alleen maar dll links terugvinden die verwijzen naar de VU+ website.  Bestaat er een eigen dedicated VTi website?

 

2- bestaat er ergens een overzicht met omschrijving van alle beschikbare VTi plugins?

 

3- in mijn vorige Open Pli image had ik bij settings de mogelijkheid om de grafische weergave en/of het tv beeld te schalen/calibreren.  Je kon adh van markeerders in de hoeken van je scherm het beeld perfect verkleinen/vergroten zodat de grafische weergave perfect met de grootte van je tv werkte.  Bestaat deze mogelijkheid in VTi?

 

4- als je bij Open Pli een opname (pvr) wistte, dan werd deze in een map 'prullenbak' of deleted movies geplaatst.  Bij VTi merk ik dat als je een opname delete, deze meteen definitief weg is?  Klopt dit of kan je mits een instelling alsnog een map 'deleted movies' aanmaken waar de deleted content in terecht komt?

 

5- via het VTi softwarebeheer kan ik skins downloaden en installeren net zoals ik bij Open Pli gewoon was.  Het enige is dat ik in die downloadbare VTi skins niet eentje kan vinden die 100% aanleunt bij de skin functionaliteit die ik bij Open Pli gewoon was.  Daar had ik een full hd skin die een ruim zenderoverzicht gaf met achter elk programma een weergavebalk met hoe ver de uitzending was.  Superhandig als je van post wil veranderen om meteen te zien of het nog de moeite loont om in te pikken op een uitzending die pas begon, halverwege was of bijna ten einde liep.  Is de skin selectie beperkt tot de downloadbare VTi skins of zijn er nog bronnen waar ik compatibele VTi skins kan uitproberen?

 

Voor de rest héél tevreden van VTi en zoals eerder gezegd draait het echt stabieler dan Open Pli op mijn Uno 4k SE... aanrader!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1. Vuplus-support.org is de thuisbasis van VTi firmware

2. Mij niet bekend (is er van OpenPli volgens mij officieel ook niet). Op http://vuplus-support.org is wel een sticky betreffende plugins.

3. Volgens mij niet en ook totaal onnodig. Gewoon je TV goed instellen.

4. Is in het menu in te stellen. VTi heeft een movies sql database die je aan en uit kunt zetten.

5. Dat is ook mijn enige nadeel. Een OpenPli alike skin is er gewoon niet.. Vaak om gevraagd, nooit echt van de grond gekomen. De Kraven-FHD komt er het meest in de buurt i.c.m. CoolTV Guide....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie Mimisiku!

 

Het calibreren van het scherm heb ik gevonden via de Plugin browser:

 

-Hoofdmenu

-Applicaties

-UI position setup

 

Kun je 4- even toelichten?  Vind niet meteen iets mbt het activeren van een map waarin verwijderde opnames kunnen terecht komen.

 

Ivm  jou Cooltv guide tip...  Is dat een plugin waardoor je de progressiebalkjes hebt achter elke uitzending in je zenderoverzicht?

 

Cool tv kan ik niet meteen via Softwarebeheer terugvinden:

 

-Hoofdmenu

-VTi

-VTi paneel

-VTi softwarebeheer

 

Moet dit extern gedownload en geinstalleerd worden?

 

De Kravenfhd skin heb ik wel terug gevonden in het VTi skin assortiment.

 

Thanks

aangepast door krikke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die progressiebalk zit in de standaard Atile HD skin.. Die is ook hogelijk configureerbaar...

CoolTV Guide 7.7 moet inderdaad 'los' geïnstalleerd worden. Alle info kun je op het forum gewoon vinden. Uiteraard met de nodige voorbeelden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 ) Om een skin, die door heel veel verschillende mensen gemaakt wordt voor de enigma2 receivers, ook ten volle te kunnen benutten is het nodig dat per plugin de juiste skinparts gebouwd zijn.

 

Wat zijn skinparts? (heel rudimentair en simpel > )

Iets wat in de plugin (als subroutine) opgeroepen wordt / aangeroepen wordt (het is programma taal) moet voorzien worden van de juiste elementen, fonttekst en beelden opdat de skin in zijn geheel goed werkt en mooi uitziet.

 

Omdat er heel wat hobbyisten skins aanleveren is niet altijd ook de juiste ondersteuning van deze "skinparts" die voor plugins nodig zijn op gelijk niveau.

Er zijn skins aan die het imageteam de voorkeur geeft, omdat die wel goed ondersteund worden in "the community" door skin maker en skin gebruikers.

 

Het Default skin van VTI 14.0x en ook het AtileHD skin voor VTI x.x zijn via je menu apart te configureren. (altijd de passende skinparts zoeken voor jou plugins)

 

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel gebruik ik MuteSpectator HD en die is voor mij 90% perfect.

 

Het enige dat ik mis is een groter veld voor het zenderoverzicht zodat er nog extra zenders bij kunnen.  Het detailvenster van een zender (onderaan, gemarkeerd met rood kruisje) zou met twee lijnen voldoende zijn waardoor dit smaller wordt en het grote venster met zenderoverzicht nóg groter wordt.

 

Vervolgens nog een progressiebalk achter elke uizending in het grote zenderoverzicht en voila, we zijn er!  😁

IMG_20200317_170404.jpg

IMG_20200317_170331~2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-3-2020 om 09:19, Tonskidutch zei:

heb je al eens gehoord van een screenshot maken via het webinterface van de VU+

dan hoef je niet heen en weer te rennen naar de TV

ofschoon dat wel sportief is :grin:

haha... ik ben helaas niet echt een pc man en zit toch 99% van de tijd op m'n gsm... Dit gaat dus voor mij veel sneller...  Toch bedankt voor de tip!  😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...