Ga naar inhoud


Welke Lnb's voor fbc tuner?


mattdv05

Aanbevolen berichten

Beste Allemaal,

 

Ik ben nieuw met satelliet en dergelijke en had een aantal vragen.

Ik ben van plan een VU+ ontvanger aan te schaffen met een s2x fbc tuner.

 

Graag zou ik hier astra 3 en mogelijk astra 1,2 en 3 op willen kijken.

 

Mijn vragen zijn:

 

Welke lnb heb ik nodig om alle 8 de demulatoren van de fbc tuner te gebruiken en hoe sluit ik dit precies aan?

Heb al aardig wat gegoogeld maar ben aardig de weg kwijt met alles.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om de volledige flexibiliteit van een FBC tuner te kunnen gebruiken zou je de zo geheten Unicable II lnb’s nodig hebben en uitgaande van jouw gegevens (Astra 1-2-3) heb je dan ook nog een dure Unicable II switch nodig. Als leek niet aan beginnen. 

Als je twee uitgangen van een Triple lnb quad op de twee ingangen van de FBC tuners aansluit dan kan je in ieder geval al meer programma’s van het M7 / CD ‘segment’ tegelijk opnemen. Switchen naar een andere satelliet terwijl er al meerdere simultane opnames lopen wordt ook dan lastig. De volledige flexibiliteit krijg je enkel met de eerste opzet. Ik heb onlangs een Unicable II setup aangelegd voor Astra 1-3. Daarvoor verkoopt Inverto een mooi setje voor minder als € 150.- Maar dan mis je dus Astra 2.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites