Ga naar inhoud


Welke Lnb's voor fbc tuner?


mattdv05

Aanbevolen berichten

Beste Allemaal,

 

Ik ben nieuw met satelliet en dergelijke en had een aantal vragen.

Ik ben van plan een VU+ ontvanger aan te schaffen met een s2x fbc tuner.

 

Graag zou ik hier astra 3 en mogelijk astra 1,2 en 3 op willen kijken.

 

Mijn vragen zijn:

 

Welke lnb heb ik nodig om alle 8 de demulatoren van de fbc tuner te gebruiken en hoe sluit ik dit precies aan?

Heb al aardig wat gegoogeld maar ben aardig de weg kwijt met alles.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om de volledige flexibiliteit van een FBC tuner te kunnen gebruiken zou je de zo geheten Unicable II lnb’s nodig hebben en uitgaande van jouw gegevens (Astra 1-2-3) heb je dan ook nog een dure Unicable II switch nodig. Als leek niet aan beginnen. 

Als je twee uitgangen van een Triple lnb quad op de twee ingangen van de FBC tuners aansluit dan kan je in ieder geval al meer programma’s van het M7 / CD ‘segment’ tegelijk opnemen. Switchen naar een andere satelliet terwijl er al meerdere simultane opnames lopen wordt ook dan lastig. De volledige flexibiliteit krijg je enkel met de eerste opzet. Ik heb onlangs een Unicable II setup aangelegd voor Astra 1-3. Daarvoor verkoopt Inverto een mooi setje voor minder als € 150.- Maar dan mis je dus Astra 2.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog even aan toegevoegd. Het is natuurlijk praktisch als je 13 programma’s tegelijk kunt opnemen op Astra3 maar houdt jij dan ook rekening met de 4 maximaal beschikbare sids. Dus theoretisch is het heel fraai maar de Sid beperking van M7 strooit al snel roet in het eten. Ik heb twee kaarten waardoor mijn flexibiliteit toeneemt. Overigens nog los van ‘hoe vaak komt het voor dat je 4+ programma’s simultaan opneemt?’. Wat weer wel handig is, dat is dat je meerdere remote tuners kunt laten kijken op de FBC ontvanger via Fallback. Geen coax nodig en toch het volledige pakket beschikbaar.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de uitgebreidere versie van wat ik eerder gemaakt had met Astra 1-3. Op de site van Inverto staan mooie voorbeelden. https://www.inverto.tv/what-is-unicable-2
Nog steeds blijft de beperking v.w.b. het maximum aantal Sids / kaart de spelbreker. Als je genoeg hebt aan 4 sids van M7 zenders en verder een stuk of 8 opnames op FTA zenders, dan is dit een prachtige setup voor zelfs 4 satellieten. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

;) nu Film1 gratis is kun je effe goed scoren op 4 zenders met dezelfde transponder en een simple LNB en je FBC tuner voor 4 opnames tegelijktijdig en nog wat commerciële zooi van CanalDIGITAAL

 

natuurlijk is dit voor FTA of paytv zonder SID beperking prachtig, maar niet op CanalDigitaal

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag u eerst af wat je wil kijken, ik heb hier voor de ultimo 4 k met fbc tuners, enkel twin lnb's voor astra 19.2, astra 23.5 en astra 28.2

Het is me slechts een keer voor gevallen in 4 jaar tijd dat ik geen vrije tuner had om op te nemen.

Er zijn slechts 2 master tuners en dan nog eens 6 virtuele tuners die meeliften op de satelliet en kwadrant de master tuners kiezen.

 

Unicable bied natuurlijk meer, maar is duur en de vraag is, heb je het ooit nodig.

in een Unicbale lnb zit een ontvanger die gaat afstemmen op een transponder en die weer gaat omzetten naar een vastgelegde unieke frequentie voor elke tuner.

Zo kan je de 8 tuners wel onafhankelijk van elkaar, 8 transponders en hun zenders laten oproepen, ongeacht in welk kwadrant deze zitten.

 

 

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...