Ga naar inhoud


Fransat of TNT kaart


Martin1946

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Heb je een schotel uitgericht op 5 West?

Fransat pakket?

https://nl.kingofsat.net/pos-5W.php

 

11509H

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Martin1946 zei:

En hoe doe je dat dan ?

 

 

Zoals CeesV schrijft; 
Heb je een schotel uitgericht op 5 West? (Om Fransat te kunnen ontvangen moet je sowieso 5 West kunnen ontvangen) 
Ook de gratis Franse zenders zitten op diezelfde 5 west positie. 

Indien je 5 west ontvangt, zou je De transponder met frequentie 11509 H eens moeten inscannen. 
Evenals transponder 12648 V 

Als alles goed gaat zouden de Franse televisiekanalen dan gevonden zijn. 

 

En dat zonder Fransat kaart. 

 

 

 

Mocht je toch om één of andere reden met een Fransat kaart willen werken, moet je sowieso al ontvangst hebben van de satelliet op 5 west.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om de zenders van Fransat te ontvangen zal je een schotel moeten uitrichten op 5 West.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Martin1946 zei:

Ik heb nog geen schotel uitgericht en geen Fransat pakket  Ik heb 2 antenne aansluitingen en op de pakbon staat dat ik een DVB-S2x   FBC tuner heb.

 

42 minuten geleden, ceesv zei:

Om de zenders van Fransat te ontvangen zal je een schotel moeten uitrichten op 5 West.

 

 

Inderdaad, Martin. 

Je hebt de DVB-S2X tuner, dus dat is al top! 
De rest is kinderspel. 

Je richt inderdaad een schotel uit op 5 West en je scant de bovenvernoemde transponders.  (11509 H en 12648 V) 
Daar kom je al een heel eind mee. 
 

Wil je toch een groter zenderaanbod of om één of andere toch een Fransat kaart kopen, dan heb je alvast de schotel goed uitgericht staan. 

Als ik jou was, zou ik eerst eens kijken in hoeverre je tevreden bent van het zenderaanbod dat je zonder de Fransat kaart kan ontvangen op 5 west.

En dan kan je in de toekomst nog steeds overwegen om op Fransat over te stappen. of op TNT sat, natuurlijk.

Even ter informatie,  TNT sat, Die zitten op de Astra 1 satelliet (19.2 oost) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, die sluit je op een diseqc schakelaar aan, welke je weer op je ontvanger aansluit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Martin1946 zei:

ok bedankt we gaan het uitproberen ik neem aan dat ik de schotel die ik daarvoor ga gebruiken op de 2e antenne aansluiting ga aansluiten

 

groetjes

 

 

11 uren geleden, ceesv zei:

Nee, die sluit je op een diseqc schakelaar aan, welke je weer op je ontvanger aansluit.

Ceesv, Op zich maakt dat toch niet zo veel uit, denk ik? Uiteraard zou ik hem ook op een Diseqc aansluiten, maar als je een tuner op overschot hebt kan je hem wel eventueel ook rechtstreeks op die tuner aansluiten. Al wil dat zeggen dat je dan twee kabels naar je ontvanger moet trekken natuurlijk. 

Martin, 

 

Let er wel op, kijk op je ontvanger welke tuner nu aangesloten is. Het KAN zijn  dat niet beide tuners voor Multistream geschikt zijn. 
Als je nog een Diseqc aansluiting leeg hebt, raad ik je aan om zoals Ceesv zegt de LNB voor 5 west op de Diseqc aan te sluiten. Maar controleer ook zeker in welke tuner je je coax kabel hebt steken.  Deze moet uiteraard in de tuner steken die voor multistream geschikt is. (aangeduid als DVB-S2x op de achterkant van je ontvanger) 
Voor het zelfde geld zijn beide tuners geschikt voor multistream en dan maakt het natuurlijk niet uit welke tuner je gebruikt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...