Ga naar inhoud


Defecte satellitzoeker Schwaiger 9002


eekie2

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een paar jaar een Schwaiger satellietzoeker, waarmee ik zeer tevreden ben.Hij werkt nu nog omdat de batterij nog niet leeg is, maar de oplaadplug in het apparaat is losgeraakt, waardoor ik niet meer kan opladen. Ik probeer de omkasting te openen, maar dat lukt niet. Meestal duidt dat erop dat ergens nog een schroef of schroeven zitten. door de plakkers op voor- en achterkant voel ik geen schroeven. Kan iemand me vertellen hoe ik de omkapping zonder schade openmaak?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De titel van dit topic is "Defecte satellitzoeker Schwaiger 9002".

 

Dus dan zal dit hem wel zijn: Google

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of 'verborgen' vijsjes onder de sticker.. Indien geklikt is het lastig om hem te openen zonder hem te beschadigen. Het is ABS plastic wat maar een zeer beperkte buiging toelaat...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de opmerkingen zover. Als er vijsjes onder de sticker zitten ,dan niet onder de achtersticker, want ik kan het onderste deel zeker 6 mm openbuigen. Onder de voorsticker zitten twee hele kleine openingen, waar vastgesmolten pinnetjes in lijken te zitten.(zie foto). Zou dat de belemmering zijn om de kap helemaal te verwijderen? Het lijkt erop omdat op die punten, bovenin en halverwege de rechterzijkant de deksel niet omhoog wil komen. Dat wordt dan inboren of wegsmelten met heet pennetje. wat adviseren jullie?

20200517_201321.jpg

20200517_201844.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig.. Misschien een schroefje wat onder de opdruk op de bovenkap zit?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, moet het mooi blijven?

Nee?

Voorzichtig openbreken indien het echt niet anders kan, de randen wat opschuren na reparatie en de boel dichtkitten of lijmen.

In het geval van kit kun je het laten nog eens loshalen.

Wanneer je deze handelingen met beleid doet kun je het zo maken dat het er weer netjes uitziet.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...